Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
artikler

Vores Forventninger til E3: Microsoft

Det er Microsofts største E3 nogensinde, men hvad forventer vi egentlig afsløres ved konferencen?

E3 er langt om længe over os folkens, og selvom messen i sig selv fremstår lidt mindre altafgørende end den har gjort, nu hvor afsløringer lader til at være drysset ud over året snarere end samlet på ét sted, så er det stadig en skelsættende begivenhed for verdens største udgivere. Vi her på Gamereactor har allerede skrevet en artikel, hvor vi fortæller hvilke spil vi håber at se mere til under messen, og du kan også læse om alle vores konkrete planer for at dække begivenheden lige her. Og når, vi har også en dedikeret E3-underside fyldt med nyheder, trailere og previews lige her.

Nok om det. Vi vil desuden udgive en række artikler henover de næste par dage, hvor vi deler vores konkrete forventninger til hver af de største pressekonferencer, her handler det altså ikke om personlige forhåbninger, men snarere hvad vi mener der skal til før fans verden over bliver tilfredse med udgiverens præstation.

Halo Infinite vil spille en afgørende rolle på Microsofts E3-scene

Vi starter med Microsoft, altså starter vi på mange måder med E3-messens største brag, for ingen har været tydeligere omkring deres ambitionsniveau end dem, når det gælder lige præcis dette års messe. Phil Spencer har gentagne gange slået fast, at dette er det største E3 for dem nogensinde, og derfor kan vi vist allerede nu godt sige at den to timer lange konference bliver tætpakket med nyheder.

Så lad os komme igang - her er vores forventninger til Microsofts E3-pressekonference.

Halo Infinite

Microsoft er lige nu ved at konstruere en ny identitet, hvor de har mange større eksklusive serier at falde tilbage på, præcis ligesom Sony. Hvorimod PlayStation-ejere altid kan spekulere på om der mon er et nyt Uncharted på vej, et nyt Syphon Filter, et nyt The Getaway eller noget helt tredje, så er det først nu at mængden af førstepartsstudier i Microsofts fold er så stor, at det er værd at spekulere.

Det betyder dog ikke at de ikke har store serier i forvejen, og Halo Infinite må siges at repræsenterer den gamle skole med bravur. 343 Industries har slået fast at dette er deres mest ambitiøse projekt til dato, og det skal det også være når man tager i betragtning at de fleste hårdkogte fans var relativt skuffede over Halo 4 og Halo 5: Guardians.

Spillet, samt udviklingen af Slipspace-grafikmotoren, har eftersigende kostet over $500 millioner, og åbenbart er Infinite mere åbent, og en mere personlig rejse for Master Chief. Der er så småt ved at komme liv i Halo-serien igen, og vi forventer at spillet åbner showet med en længere gameplay-demonstration, samt et lanceringsår - 2020. Forvent dog at spillet bliver "cross-gen", og at spillet derfor fremvises på hvad der svarer til den næste Xbox-konsols grafiske niveau.

Halo Infinite vil spille en afgørende rolle på Microsofts E3-scene

xCloud, xCloud, xCloud

Google har for nylig afsløret at de vil løfte sløret for prissætningen, spillene og lanceringsinformationen for Stadia-tjenesten allerede d. 6 juni (i morgen i skrivende stund), og dermed må man sige at de for alvor presser den mere traditionelle spilbranche. Microsoft har dog tidligere udtalt, at de ikke føler sig truede, og man kan umiddelbart godt se hvorfor.

Hvorimod Stadia repræsenterer et kompromis, nemlig at du ikke kan spille lokalt, selv hvis det er det du som forbruger ønsker, så kan du ikke. Men det kan du med xCloud, og vi forventer at Microsoft vil dedikere en betragtelig portion tid til at demonstrere hvad der gør deres kommende streamingtjeneste speciel - nemlig at du som forbruger kan træffe valget om du vil spille via skyen på farten via en iPhone eller en bærbar, eller om du vil spille lokalt via din konsol derhjemme, samt samspillet med Game Pass.

Præcis hvordan dette kan demonstreres vides ikke, men flere rygter har nævnt en praktisk demonstration, hvor Spencer eksempelvis spiller derhjemme, for så at samle op i samme spil i toget - eller noget i den stil. Vi skal nok forvente at demonstrationen er tilrettelagt, men de vil bruge meget tid på det - det bliver de nødt til.

xCloud skal bevise at den er en bedre udgave af Stadia.

Ny Scorpio-lignende hardwareafsløring

Som adskillige rapporter allerede har slået fast, så forventer vi at Microsoft vil afsløre ny hardware i år, men ikke på den måde de fleste tror. Vi tror hverken Microsoft vil vise maskinen frem, eller sågar fortælle os hvor mange teraflops den producerer (så intetsigende det parameter nu er). De ønsker ikke helt at vise deres hånd endnu, og konsollen er der også halvandet år fra lanceringen, hvis man altså skal tro alle rapporterne.

Derfor forventer vi en afsløring der rent tematisk minder en del om den måde de løftede sløret for Scorpio, altså Xbox One X. Phil Spencer talte lidt om maskinen på scenen, efterfulgt af en video hvor udviklere fra hele verden roste den kraftfulde hardware. Det var en enigmatisk præsentation for at sige det mildt, men det gjorde dog at Scorpio dominerede overskrifterne et helt år, indtil der hvor Microsoft så gav konsollen sit egentlige navn.

Det er en måde at slå fast overfor investorer og fans at en konsol er på vej, og at man kan forvente noget skelsættende, uden at kaste om sig med information, som så eksempelvis Sony kan toppe eller svare direkte tilbage på.

Todd Howard, Casey Hudson, Stig Asmussen - alle disse vigtige instruktører vil uden tvivl dukke op i en videopræsentation, eller sågar på scenen, for at fortælle hvor imponerede de er over den næste konsol.

Kan I huske det her øjeblik?

First Party Extravaganza

Som bekendt har Microsoft købt en lang række nye studier i løbet af det seneste år, og naturligvis er mange af de Xbox-eksklusive projekter de arbejder på stadig lang vej fra at udkomme. Vi tror dog alligevel at det er afgørende for Microsoft at vise deres hånd på softwaresiden.

Som vi skrev tidligere så mangler Microsoft faste førstepartsserier, som fans glæder sig til hvert år, så vi tror at selvom de ved at det ikke ligefrem er optimalt at afsløre spil lang tid inden de udkommer, så vil de alligevel placere en række af deres nye studier i rampelyset, og afsløre deres spil for omverdenen.

Fable forventes at blive afsløret selvom det er langt fra færdigt, og ligeledes kunne dette ske for Ninja Theory, InXile Entertainment og sågar Obsidian. Ideen er at vise forbrugerne at de har meget at se frem til, og viser de hvad de har i støbeskeen, så kan de dominere nyhedscyklussen og være en mere afgørende del af samtalen blandt forbrugerne, og det er nærmest selvom om at de bare viser korte, filmiske trailere.

Kom nu Phil. Giv os Fable!

En ny Elite-controller

Rygterne har svirret om en ny Elite-controller i månedsvis, og dette er nu engang det mest naturlige sted at afsløre den for omverdenen. Som bekendt vil der være tæt forbindelse imellem Xbox One-familien og den næste konsolgeneration, så derfor forventer vi at denne controller er skabt med den næste Xbox for øje.

Dog vil den udkomme før, og det sker fordi markedet simpelthen kalder på en ny og forbederet udgave af designet. Forvent dog ikke at Microsoft vil bruge alt for meget tid på den.

Vi glæder os til den nye Elite-controller.

Flere studier

Selvom Microsoft må have brugt rigtig, rigtig mange penge på at købe InXile, Obsidian, Ninja Theory, Compulsive Games, Playground, Undead Labs og The Initiative, så tror vi faktisk ikke helt de er færdige endnu. Faktisk har adskillige rapporter allerede slået fast, at Microsoft har været ude og snuse lidt til markedet, og at adskillige studier muligvis kunne blive en del af familien snart.

Og hvilket bedre sted at afsløre nye aftaler end på E3-scenen. Vi ved endnu ikke helt hvilke studier der er mest sandsynlige, men adskillige rapporter har eksempelvis nævnt danske IO Interactive, som vi dog tror Microsoft vil holde sig fra. Mere sandsynligt er det at Asobo Studios, der netop har bevidst deres værd via A Plague Tale: Innocence, og som Microsoft kan forme en smule.

IO Interactive er, på grund af antallet af ansatte, Glacier-grafikmotoren og deres geografiske placering, blandt de dyreste studier i verden, og netop bruddet med Square Enix vidner måske om, at de ikke altid er lige profitable. Dog kan Asobo, som sagt, formes lidt.

Asobo Studios har bevist deres værd.

Én ting er helt sikkert. Microsofts pressekonference bliver storslået, og vi tror Spencer når han siger, at dette bliver virksomhedens største E3 til dato. Dog har de fortsat noget at bevise, og det er den status der har gjort at de virkelig har rykket på tingene de sidste par år. Vi håber at det forsætter. Og når ja, Gears 5 ser virkelig, virkelig fedt ud.