Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
artikler

En officiel meddelelse om tone og teknik

Det er blevet til tid lige at gøre status om Gamereactor. Magnus melder ud om tonen på siden, og de tekniske problemer.

Hej allesammen. Det her er ikke ligefrem den sjoveste besked at skrive, men det er absolut nødvendigt. Det er ikke sikkert at jeg formår at udtrykke mig helt lige så effektivt, som når jeg har arbejdet på en anmeldelse i ugevis, eller når vi skrive debatartikler, så her håber jeg I vil bære over med mig.

Nuvel - lad os komme i gang. Der er to ting vi lige skal snakke om. Det skal vi fordi det er tydeligt at vi ikke helt er på samme bølgelængde, og det er uden tvivl Gamereactors, og derigennem min, fejl. Derfor kræver det både at vi har sted, nemlig kommentarfeltet herunder, og at vi officielt melder ud hvordan det hele ser ud, og hvad der sker bag facaden.

Lad os starte med tone. For nylig spirallerede endnu et kommentarfelt ud af kontrol. Ord blev sagt, der blev talt hånligt og nedladende, og det står tilbage som et eksempel på hvor opdelt Gamereactor-samfundet her i Danmark er gået hen og er blevet. Meget af tiden synes jeg ikke det er et problem. Som jeg har sagt fra starten af, så sætter jeg en ære i at man kan være uenige, og at man må gå hinanden på klingen, stille kritiske spørgsmål og indgå i spændende debat. Det er, efter mit hoved, hvad der holder sådan en side som denne i live.

Men, som jeg endte med at måtte skrive, så synes det tydeligt at nogle har en tendens til at lade sig rive med, og derfor bliver kritiske spørgsmål til hån, derfor bliver diskussioner om spil og film til diskussioner om hvem der har udtrykt sig klart nok, og hvem der er retorisk overlegen. Det er ikke meningen.

Det var derfor at jeg i sensommeren fik et lille flip - det sker en gang imellem (det kan været et lidt stressende arbejde det her). Jeg sagde at jeg fremadrettet ville slå hårdere ned på dem der udviser sådan et mønster. Den opgave har jeg ikke udført til punkt og prikke, og det vil jeg blive bedre til. Samtidig med det bannede jeg brugeren Krinix, som jeg er sikker på der er mange der er uenige i.

Jeg vil gerne igen slå fast, at hvorimod det er kode der ligger inde bag Gamereactor-siden (og tro mig den kommer vi til), så er det ikke kode der afgør hvem der går over stregen, og derigennem fortjener enten reprimande eller direkte bandlysning - det er mig, et menneske der på bedste vis forsøger at veje forskellige argumenter, og derigennem træffe en beslutning der er bedst for så mange som muligt. Det gjorde jeg her, samtidig med at jeg følte at han personligt trådt over stregen specifikt overfor mig. Igen - nogle af jer vil ikke være enige i den beslutning. Den må vi tage lidt hen ad vejen, og det kan, som sagt, meget vel være at han ønsker at udtrykke sin side af sagen ved at lave en ny bruger. Det må vi tage som det kommer.

Pointen er at jeg fejlede i at slå hårdere ned på bestemt adfærd, og det undskylder jeg for, og vil være bedre til i fremtiden. Men det er svært alene. Derfor vil jeg gerne benytte denne artikel til at annoncere, at jeg leder efter en lille moderator-skare. Disse kan jeg ikke udbetale løn til, gid jeg kunne, men jeg vil forsøge at kompensere på anden vis, eksempelvis igennem spil og hardware. Det skal være nogle der, om muligt, befinder sig i midten af de ellers skarpt optrukne linjer der er her på siden. Jeg tror det er nødvendigt med flere øjne end mine egne. Forhåbentlig kan vi finde nogle, der er villige til at hjælpe.

Samtidig med det skal vi italesætte Gamereactors tekniske tilstand, igen. I løbet af de sidste par måneder er siden ikke ligefrem blevet mere responsiv. Vi indførte Infinite Scroll som ikke mange er fan af, vi optimerede hele kodebasen, da Google lavede deres søgealgoritmer om (igen) - begge disse ting har resulteret i, at visse funktioner der både burde, og før har, virke, ikke længere virker efter hensigten. Den ene patch er blevet rullet ud efter den anden, og jeg ved at vor programmører arbejder på højtryk for at nå de rapporter der ruller ind fra alle 16 GR-redaktioner.

Der er ingen undskyldning for det, vi må arbejde bedre og hurtigere på at få siden op at køre. Jeg har fået hjælp fra en udvalgt skare af brugere til at sende mig detaljerede beskrivelser af de problemer de støder på, og dem sender jeg direkte videre ved at bruge et værktøjer vi har der hedder Phabricator, så programmørerne kan gå direkte i sving. Stadig går det for langsomt, og jeg er sikker på at de efterhånden hader at se nye emails fra mig i deres indbakke, hvor der står; "WHY IS THIS TAKING SO LONG?!". Sådan en har jeg sendt flere gange.

Der er en pipeline, altså en rækkefølge som disse problemer håndteres i, har jeg fået at vide, men disse beskrivelser bliver altid taget imod med kyshånd.

Har jeg en konkret dato eller tidsperiode hvor I kommer til at opleve et GR uden problemer? Nej, det kan jeg ikke give jer, ændringer sker lidt efter lidt, lige så gør forbedringer. Det beklager jeg.

Dengang domænet blev bygget blev det hele konstrueret fra bunden uden brug af nogle udefrakommende værktøjer - det giver os mere autonomi, men det gør også alt mere besværligt. Vi holder møder om disse ting dagligt.

Jeg vil slutte af med at beklage, beklage hvis ikke Gamereactor lever op til jeres forrventninger som spilside. Visse ting vil jeg forsvare dagen lang, men disse to, den måde jeg har håndteret kommentarer og brugeres adfærd, samt den nuværende tekniske tilstand, vil jeg kun bøje nakken for, og beklage.



Indlæser mere indhold