Dansk
Gamereactor
artikler

Redaktøren Mener: Blizzconline-åbningsceremonien demonstrerer hvad der er galt med Blizzard i dag

I stedet for at give os noget nyt, eller fordybe os i de spil vi glæder os til, valgte Blizzard den lette vej.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

I løbet af Blizzconlines første minut får Blizzard etableret hvor meget deres IP'er betyder for fans verden over. Selvom der naturligvis er smurt tykt på, så er det dog korrekt at Blizzard fortsat kommanderer branchens opmærksomhed, selvom den respekt deres navn engang indgød efterhånden er forduftet efter en række pinlige sager, lige fra Diablo Immortal-afsløringen til den kontroversielle Blitzchung-dom.

Pointen er at når man åbner med udtalelser fra de mest passionerede fans, der hjertefølt fortæller om deres største øjeblikke med Blizzard-spil, så skal man være beredt på at følge op med noget stort, noget afgørende.

Desværre var der intet ved Blizzconlines åbningsceremoni der hverken overraskede, eller overbeviste om at de fortjener den hæder de så ivrigt dryssede over sig selv i starten.

Redaktøren Mener: Blizzconline-åbningsceremonien demonstrerer hvad der er galt med Blizzard i dag
Burning Crusade er da fedt, men... ja, det er også bare mere Classic, ikke?

Først og fremmest var der Diablo IV, der dog fortsat ser ganske glimrende ud, men fik en relativt mangelfuld præsentation. Jo, Rogue-klassen ligner en værdig tilføjelse til spillet, og de små gameplay-bidder der dukkede op i løbet af den virkelig korte præsentation ser tilfredsstillende ud. Problemet er sådan set bare, at vi mangler at se spillet i aktion, som i aktion-aktion. Hvor er den 20 minutter lange sammenhængende demonstration, der endelig binder de brudstykker sammen vi allerede har set? Og hvorfor er netop Blizzcon-scenen, hvor det 100% er Blizzard selv der bestemmer over tempo og indhold, ikke det perfekte sted at give os noget ekstensivt. Det hele var bare brudstykker, præcis ligesom i 2019, og netop noget dybere ville have demonstreret hvor langt Blizzard er kommet med projektet.

Diablo II: Resurrected er gode nyheder - som sådan. Det er godt at dem der elsker Diablo II nu kan opleve spillet på ny i restaureret form, og netop den restaurering ser ikke ligefrem mangelfuld ud. Ydermere lader det ikke til at de vil begå samme fejl som med Warcraft III: Reforged, da det eksempelvis ikke erstatter det klassiske spil på Battle.net.

Samtidig skal det dog siges, at Blizzard nu er ved at bruge ret mange ressourcer på at genskabe og genudgive gamle succeser, i stedet for at vise os vejen frem med noget decideret nyt. Jo, vi spørger hver gang, men hvor er Starcraft III? Hvor er Warcraft 4? Og hvor er de nye IP'er? Hvor er de RTS-spil som viser vejen frem, i stedet for bare at hædre spil fra en tid, hvor Blizzard indgød mere respekt? Det kommer til at klinge lidt hult, særligt når man, kombineret med World of Warcraft: Classic-udgaven af The Burning Crusade, begynder at tænke over, at hele ceremonien handlede næsten lige så meget om restaureringer og genudgivelser, som helt nye spil, og nyt indhold.

Redaktøren Mener: Blizzconline-åbningsceremonien demonstrerer hvad der er galt med Blizzard i dag
Det var alt det nye vi så fra Overwatch 2... Redesignede karaktermodeller.

Selvom Diablo Immortal kom lidt skævt fra start, så har både vi og andre der har prøvede det rost spillet til skyerne i lang tid, og nu hvor spillet er kommet en del længere i udviklingen forventede jeg ligeledes at se lidt mere, noget dybere. Men nej, spillet fik omkring 30 sekunders omtale på scenen, og er fortsat i alpha. Antiklimatisk for at sige det mildt.

Heroes of the Storm var ingen steder at se, som mange sikkert forventede, men udover det blev udsendelsen rundet af af nyt Hearthstone- og Shadowlands-indhold, som naturligvis er positivt for dem der fortsat investerer tid og kærlighed i de spil, men som ikke ligefrem udgør storslåede præsentationer samlet set.

Der er absolut ingen der forventer, og det gælder også mig selv, at Blizzcon-åbningsceremonier skal være kavalkader af nye IP-afsløringer. Sådan er Blizzard ikke, og sådan har de som sådan aldrig været, men i år var der hverken noget decideret nyt at glæde sig til, og heller ej virkede Blizzard villige til at gå lidt mere i dybden med netop de titler som er på vej, og som fans glæder sig til.

Redaktøren Mener: Blizzconline-åbningsceremonien demonstrerer hvad der er galt med Blizzard i dag
Rogue-klassen er sikkert fed, men jeg kunne ikke rigtig nå at danne mig et godt billede af gameplayet.

Jo jo, Overwatch 2 skal bruge mere tid i ovnen før det er færdigt, men hvad med at vise os en PvE-kamp alligevel? Som sagt - hvor var den episke Diablo IV-bosskamp der sætter mundvandet i gang? Hvor var Immortal gameplay-gennemgangen?

At ny information blev delt ved efterfølgende paneler er sådan set underordnet, her snakker vi om hvordan man sammensætter en god udsendelse, der underholder og kreerer "hype", den vigtigste valuta i den moderne verden, og udover at trække let på skuldrene, og indrømme overfor sig selv at det nok bliver meget fedt at spille Diablo II: Resurrected til efteråret, samt Diablo IV og Overwatch 2 når de engang rammer butikshylderne, så gjorde denne ceremoni ikke synderligt meget ved mig i hvert fald.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer


Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.