Dansk
Gamereactor
artikler
Fallout 76

Vi har snakket med holdet bag Fallout 76 Steel Reign

Historien der startede for syv måneder siden med Steel Dawn for endelig sin afslutning.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Fallout 76 fik en meget skuffende lancering i 2018, men siden da er spillet sås småt kommet på rette spor. Tilbage i november sidste år udkom udvidelsen Steel Dawn til Fallout 76. Den anden større historieopdatering bød på et kærkomment gensyn med den populære Brotherhood-faktion, og der blev tilføjet nye praktiske funktioner såsom Shelters. Da historien endte på noget af en cliffhanger, har vi måtte vente syv måneder på en konklusion, men den ventetid er nu ovre. I forbindelse med udgivelsen af Steel Reign fik vi en snak med Project Lead Jeff Gardiner og Design Director Marck Tucker for at snakke om udvidelsen og det nye indhold, der vil blive tilføjet i løbet af de næste par måneder.

Uden at afsløre for meget, så sluttede Steel Dawn på typisk Bethesda-maner med, at man skulle træffe en afgørende beslutning, der påvirkede historiens fremtid. Da historien nu forsætter, blev holdet spurgt om, hvorvidt beslutninger truffet i Steel Dawn vil have en indflydelse på Steel Dawn. "Vi kommer til at forsætte ned af det samme spor, og mange af de valg, du traf i Steel Dawn vil have indflydelse på historien. Uden at afsløre for meget, så føler vi, du får en spændende finale med et afgørende valg til sidst," fortæller Marck Tucker.

Den første historieudvidelse, Wastelanders, var en selvstændig udvidelse, men i denne omgang valgte Bethesda altså at dele historien op i to. Hvad bliver så strategien fremover? "Vi gabte over lidt mere end vi kunne sluge og besluttede, at historien var for interessant til at blive forkortet for en samlet udgivelse," fortalte Jeff Gardiner. "Vi er meget fleksible med 76 i forhold til, hvad vi kan gøre. Vi har en fast kadence af opdateringer, men ret store frihed i forhold til, hvad de kan indeholde, hvilket er en tilgang, som jeg personligt godt kan lide."

Wastelanders tilføjede en masse nye, spændende lokationer som The Deep, Wotago Underground og The Wayward. Det får vi dog ikke i denne omgang, da fokus i stedet har været at gøre eksisterende lokationer mere spændende. "Mange af lokationerne i denne historie er eksisterende, som vi har ekspanderet, områder som Uncanny Caverns, AMS hovedkvarteret og West Tek. Dette er områder, som har været længe i spillet og som tidligere har huset andet indhold. Men vi har ekspanderet dem og lavet yderligere indendørsmiljøer for at understøtte fortællingen," fortæller Marck Tucker.

Fallout 76

Vault Shelters var en spændende ny tilføjelse i Steel Dawn-opdateringen, så vi var spændte på at høre, om man ville ekspandere funktionen, der lader os have flere små baser: "Vi leder altid efter en måde at ekspandere dem på. Det eksisterende Vault Shelter er ikke den eneste af sin slags, der vil komme ud. Vi vil lave flere af slagsen fremover," fortalte Jeff Gardiner. Han tilføjede senere: "Byggeelementer er meget værdsatte, og vi forsøger altid at forbedre systemerne."

Hvis du er en relativ fast Fallout 76-spiller, har du nok hørt om Expeditions, der bliver føjet til spillet næste år. Ekspeditionerne er historiemissioner, der finder sted uden for spillets normale åbne verden, og den første foregår i The Pitt (kendt fra Fallout 3 DLC'en). Med så mange ikoniske lokationerne at vælge i mellem spurgte vi, hvorfor at den baske stålby var deres førstevalg. Jeff Gardiners svar lød: "Vi elsker The Pitt. Der er masser af unik historie, arkitektur og americana som vi kan bringe tilbage i Fallout-universet. Det er åbenlyst også en populær lokation fra Fallout 3, som man har ønsket at besøge igen."

Diskussionen sluttede af med at handle om, hvordan holdet generelt træffer beslutninger om nyt indhold i spillet. "Det er en ret organisk proces," forklarede Mark Tucker. "Der kommer en masse ideer fra holdet, fans og spillere, og det sorterer vi igennem med tanke på, hvad vi allerede har, og hvad der kunne være et spænende næste skridt. Vi har langsigtede planer om hvilken retning spillet bør tage, der er en overordnet vision, men vi er samtidigt fleksible, for det vigtigste er at holde spillere glade og give dem indhold, de har lyst til at spille."
Steel Reign er nu tilgængelig som en gratis opdatering til Fallout 76 på PC, PS4 og Xbox One.

Fallout 76Fallout 76
Fallout 76

Relaterede tekster

Fallout 76Score

Fallout 76

ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Laursen

Laursen har vadet ødemarken tynd, undertiden i selskab, men oftest alene. Fallout 76 er mere af det samme og dog så forskelligt. Læs mere her...



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.