Atlético de Madrid, Spaniens tredjemest magtfulde fodboldklub efter Real Madrid og FC Barcelona, er vokset utroligt i de sidste to årtier, og i dag har de underskrevet et uventet partnerskab, der vil tilføre klubben en betydelig sum penge i løbet af de næste to og et halvt år: Red Bull.
Det tyske mærke af energidrikke sponsorerer allerede et væld af sportshold, især de succesfulde Red Bull Formel 1-hold, men også fodboldhold som RB Leipzig. Dette partnerskab vil ikke gå så langt som at ændre klubbens navn (i modsætning til stadionet, som i øjeblikket er kendt som Riyadh Air Metropolitano, og de fleste kalder det stadig "Wanda" på grund af dets næstsidste sponsor).
Indtil juni 2027 vil Red Bull "spille en væsentlig rolle i at forbedre kampdagsoplevelsen og de store begivenheder, der afholdes i år på Riyadh Air Metropolitano". Klubben (som i øjeblikket ligger i toppen af LaLiga, en konkurrence, de vandt i 2021) vil modtage en betydelig sum penge, og fans "colchoneros " er allerede begejstrede for de muligheder, et partnerskab med et vellidt mærke som Red Bull vil bringe til klubben, begyndende med mere international anerkendelse.
"Vi tror begge på sport som en kombination af dedikation, hårdt arbejde og en stor dosis adrenalin, der begejstrer fans. Vores spillere giver aldrig op; hvis de falder, rejser de sig igen og prøver igen. Dette er den fælles ånd for Red Bull og Atlético de Madrid, som vi vil vise frem i de store begivenheder, som fans kan nyde på Riyadh Air Metropolitano", sagde Óscar Mayo, Atletis Chief Revenue and Operations Officer.