Efter udgivelsen og den verdensomspændende succes med Baldur's Gate III chokerede Larian Studios en hel del af os, da de afslørede, at de ikke ville arbejde på en efterfølger eller større udvidelse. Det virkede som en logisk ting, men for Swen Vincke var det en kedelig mulighed.
I et interview med GameSpot forklarede Vincke, hvorfor studiet gik efter det, det ønskede at gøre, i stedet for hvad udviklerne følte, at de skulle gøre.
"We heard it's what we were supposed to do, right? You've got a huge game, a huge hit, and you've gotta make DLC this and DLC that and DLC there," Vincke said.
"And then the moment that we had some time to think, we realised, 'What are you doing?'. Progressive insight is not a bad thing, so sometimes you go down the wrong path and then say, 'Oh fuck it', and just change course," siger han.
Med en sådan goodwill skabt af Baldur's Gate III er Larian en betroet hånd med det, de arbejder på næste gang. I øjeblikket har de to projekter i støbeskeen, men det vil sandsynligvis tage noget tid, før vi ser nogen af dem.