Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.
Bioware fortæller endelig mere om loot i det nye Anthem
HQ
Som du måske allerede ved, så valgte Bioware, efter mange klager fra spillere verden over, samt skuffende spillerantal, at erkende spillets mange fejl, og samtidig løftede de sløret for en stor kommende relancering af spillet, som for nu har kodenavnet "Anthem Next". Ligesom Fallout 76's Wastelanders-udvidelse, eller Ghost Experience-opdateringen til Ghost Recon: Breakpoint, skal relanceringen forhåbentlig igen skabe positive energi omkring Anthem.
Og nu er Bioware så småt begyndt at åbne op omkring den nye version af spillet via et blogindlæg, hvor de berør et af det originale spils største problematikker, nemlig loot.
Blogindlægget er fyldt med detaljer, og byder desuden på en opdateret UI, som du kan se på billederne herunder, men det hele opsummeres i følgende punkter:
Respect Your Time
Increase the frequency of Loot Drops
Loot is viable more often; All items are better and more competitive, but there's still a chance of getting something exceptional
All loot rarities have strategic value throughout progression
Embrace Choice
Y
ou can pursue specific loot without relying on randomness alone; Quests; Specialized Vendors; Unique Loot Tables
Modify your loot, including rerolling inscriptions and leveling up items
Create a Rewarding Loot Experience
Loot feels exciting and more noticeable when it drops, and is celebrated when collected
Rare enemies (aka "walking treasure chests") create exciting moments to get a burst of loot all at once
Keep it Accessible and Immediate
Reveal and equip loot right away
Complete revamp of the equipment sheet - including a detailed stat sheet (not shown)
The equipment sheet can be accessed from anywhere, allows you to easily see what you have equipped in each slot
Reliability of Equipment and Rewards
Each item has an inscription "budget", based on its Power and Rarity
No more useless items because they were missing must-have inscriptions (see "Increased weapon dmg by +225%")
Exceptional items are about getting the exact types of bonuses you want, instead of maxing values on every bonus
Scale for the Future
Your power cap can be easily increased, and the loot system scales accordingly
Advanced telemetry data allows us to identify trends and make meaningful balance changes
Anthem var nærmest en katastrofe fra start af, og tror man Jason Schreiers udlægning af udviklingen, så begyndte allerede før produktionen begyndte. Nu, efter en ærgerlig...
Det viste sig vist at Bloombergs Jason Schreier havde helt og aldeles ret. Tidligere skrev han en detaljeret rapport om arbejdsforholdene hos Bioware, og at EA-ledelsen...
Vi kan vist allesammen blive enige om, at det ikke ligefrem gik for Anthem som Bioware eller EA havde håbet. Spillet høstede kun middelmådige anmeldelser, og hurtigt...
For nylig forlod både Casey Hudson og Mark Darrah Bioware, et ryk der overraskede mange, da studiet har ret mange aktive projekter i støbekseen. De var hurtige til at...
Som du måske allerede ved, så valgte Bioware, efter mange klager fra spillere verden over, samt skuffende spillerantal, at erkende spillets mange fejl, og samtidig...
Anthem var en gigantisk fiasko for både EA og Bioware, og ligesom en række andre større Live Service-baserede fiaskoer har Bioware i sinde at prøve at bjerge den synkende...