Vi ved allerede at Black Myth: Wukong er et massivt hit, men alt tyder på at spillets økonomiske succes både i Kina og i Vesten har genereret et ret så vildt milliardbeløb. En større undersøgelse foretaget af VG Insights kigger nærmere på hvor mange der reelt set har købt det, hvor længe den gennemsnitlige spiller har tilbragt med det og hvor mange penge det ultimative har genereret for udvikler Game Science.
I undersøgelsen, som du kan finde her, at spillet har genereret næsten $900 millioner på Steam alene, og dermed langt, langt over $1 milliard i samlet omsætning.
Det mest imponerende er dog hvor længe hver spillet gennemsnitligt har tilbragt med spillet. Undersøgelsen siger at den gennemsnitlige spilletid er 31.9 timer.
Det lader dog til at størstedelen af aktiviteten og salget kommer fra det kinesiske publikum. Samme medie kan rapportere via X, at godt og vel 75% af det samlede salg kommer fra Kina indtil videre. Det kan naturligvis nå at ændre sig.