Dansk
Gamereactor
nyheder
Black Myth: Wukong

Black Myth: Wukong kostede "bare" $70 millioner

Det tog desuden seks års udvikling at gøre spillet færdigt.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Netop fordi der ikke er etableret synderligt strømlinede kommunikationskanaler mellem det kinesiske og vestlige spiludviklingsmiljø, så har det været spændende at se Black Myth: Wukong for alvor slå igennem som det første kinesiske AAA singleplayer-projekt.

Det gør også at interessen i udvikler Game Science er større end nogensinde før, og nu ved vi lidt mere om projektet. I et interview med Bloomberg siger Daniel Wu, der leder virksomheden Hero Games der er den største investor i netop Game Science, bekræfter han blandt andet at spillet har kostet $70 millioner at producere, som er meget mindre end de fleste vestlige AAA-produktioner.

Det har dog taget godt og vel seks år, som stemmer pænt overens med vestlige udviklingstider, som har ledt det meste af diskursen til at dreje henimod mindre udgifter associeret med udviklingen - altså lavere lønninger, blandt andet.

Dog er dette stadig en massiv udvikling for Kina, og det forbliver sågar en af de dyreste og mest tidskrævende spilproduktioner i landets historie:

"Wukong was a leap of faith for Daniel Wu, whose little-known Hero Games is the biggest external shareholder in creator Game Science. His startup stuck with its partner through years of flops and contributed a large chunk of the blockbuster title's $70 million budget over six years of development, an unheard-of undertaking for a Chinese project."

Black Myth: Wukong

Relaterede tekster

Black Myth: WukongScore

Black Myth: Wukong

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

Game Sciences ambitiøse actionspil har mange styrker, men viser også hvor svært det er at lave et rigtig godt moderne AAA-actionspil.



Indlæser mere indhold