Dansk
Gamereactor
nyheder
Bless Online

Bless Online-udvikler taler ud omkring valg af Early Access

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Hvor MMORPG-genren var ekstremt populær for ti år siden, er det de færreste udviklere der ønsker at bevæge sig ind i den aldrende genre. Dette betyder selvfølgeligt også, at hver gang et nyt MMORPG udkommer, så flokkes der som regelt mange nye spillere til i håbet om det næste store hit.

HQ

Da Bless Online udkom i slutningen af maj blev det mødt af hård kritik. Spillet har før været udgivet i andre regioner, men det er første gang vi ser det i vesten. Samtidigt floppede spillet der hvor det har været udgivet, og selvom det ville give advarselssignaler for de fleste, så var der stadig mange der købte det på udgivelsesdagen, da det blev tilgængeligt på Steam.

Mange bemærkede dog, at spillet blev udigvet som en Early Access-titel, men folk regnede med at det var på grund af der var tidligt adgang for dem der forudbestilte spillet. Den tidlige adgang gjorde dog ikke meget godt for spillet, for mange har kritiseret spillet, både spilmæssigt men også teknisk, da spillet har svært ved på selv den kraftigste hardware at blive afviklet med en rerfærdig billedhastighed, hvilket fik usædvanligt mange mennesker til at få bede om en refundering.

Hændelsen var så drastisk, så selv Steam accepterede refunderinger, selvom spillere havde spillet over den grænse på to timer, man maksimalt må have spillet et spil for at få pengene retur. Desuden blev spillerne også lovet et actionsystem, men da spillet blev tilgængeligt var det kun én klasse der havde denne mulighed.

Udvikleren har nu fjernet bladet fra munden, og udtalt, at grunden til at spillet er i Early Access, er fordi spillet endnu ikke er færdigt. Dette giver god mening, da det er det mærkatet betyder, men skaden lader til at være sket, da det ikke er det de gav udtryk for før udgivelsen af spillet.

Neowiz Games, der er udvikleren af Bless Online, har udtalt, at de ønskede at spillet blev udgivet i form af Early Access så spillerne kunne hjælpe udvikleren med at skræddersy spillet, så spillet kunne blive så perfekt som muligt her i vesten:

"We like to think of games and game development as services that grow and evolve with the involvement of customers and the community. There have been a number of prominent titles that have embraced this model of development recently and found a lot of value in the process. We like to support and encourage developers who want to ship early, involve customers, and build lasting relationships that help everyone make better games.".

Udvikleren understreger også, at spillet gerne skulle forlade Early Access om ganske få måneder, men med en spillerbase på under 10.000 aktive spillere ser skæbnen for Bless Online ikke god ud.

Bless Online

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold