Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto

Glædelig November

Skrevet af Joeyvind den 5 november 2017 kl. 22:29

November er grå og trist.

Men her er 10 grunde til at hylde denne dejlige måned;

1) Jeg har naturligvis fødselsdag d. 7 og fylder 29 hvilket er mindre end 30.
2) Vejret kan kun overraske
3) Xbox One X udkommer
4) Marvels The Punisher udkommer på Netflix
5) Black Fridag
6) J Dag = søde piger i nissetøj.
7) Der er kortere til sommer end der var i sidste måned
8) Massevis af AAA titler udkommer
9) Der er knap så mange svenskere i Kbh, som der er i december.
10) Min og konens årlige tur til Irland, denne gang I nordvest Galway og masser af seafood chowder og Guinness.

Kom gerne selv med jeres punkter og god november til alle :)

På 5 dage blev jeg uvenner med min Nintendo Switch

Skrevet af Joeyvind den 8 juli 2017 kl. 20:06

Min sympatiske lille Switch og jeg, blev aldrig rigtig gode venner - også selvom jeg ønskede det.

For 4 timer siden brugte jeg min fortrydelsesret, og har leveret min Nintendo Switch tilbage.

Dette skyldtes primært at docken ikke virkede, og at den derfor under alle omstændigheder skulle til reparation. Men jeg kan heller ikke komme uden om, at det i høj grad også skyldes førstehånds indtrykket. I denne blog, vil jeg derfor med mine kritiske øjne fortælle om min oplevelse med Nintendo Switch, og hvorfor min Switch og jeg aldrig blev gode venner.

Hardware
Da jeg åbner pakken, tænker jeg umiddelbart at de to Joy-Cons er lidt små og sandsynligvis bygget til små japanske hænder (I ved hvad man siger om mænd med små hænder). Derimod har de en god vægt og layoutet tog ikke lang tid at vænne sig til.

Mit første indtryk af Switch konsollen var, at den på mange måder ligner en tablet, men også bringer minder tilbage om de første iPhones. Dvs. lidt kluntet designet og en lidt mærkelig størrelse; for stor til have i lommen, og få lille til at den bør haves i en taske.

Da jeg pakkede docken ud, begyndte jeg at blive bekymret. Magen til plastiklort har jeg længe set, og med tanker på at dette er en hybrid konsol, som både skal være håndholdt og tilsluttes til tvet, undre det mig at Nintendo ikke har brugt flere ressourcer på at designe docken. Den fremstår skrøbelig, plastik agtig og giver en utilfreds fornemmelse, når man placere konsollen i den. Det føles simpelthen ikke pålideligt, men skrøbelig og jeg var flere gange bekymret for om jeg ville knække en lille del, hvilket er utilfredsstillende, når man har brugt 2700 kr på det.

Det samme kan siges om tilslutningen af Joycons, om de tilsluttes på konsollens sider, eller at de placeres i den lille plastik boomerang, som skulle udgøre en kontroller. Så virker designet skrøbeligt, og allerede efter flere forsøg var min første tanke, om dette design kan holde til et dagligt brug i 3 år?

Software
At starte Switch er let som ingenting, og Nintendo har heldigvis forsøgt at gøre det enkelt og let for nye Nintendo kunder. Ligesom med det gamle Playstation Network til ps3, kan det ses at Switchens UI er i sit tidlige stadie, og med tiden vil få flere muligheder og design ændringer. Det var skuffende at der kun fandtes to temaer på konsollen; hvid og sort dvs. kedelig og endnu mere kedelig. Jeg havde forventet mere af en så farverig producent som Nintendo.

Jeg startede The Legend of Zelda: Breath of the Wild, som overraskende ikke skulle installeres og spillede helt gnidningsfrit. Jeg vil ikke sige så meget om selve spillet, da jeg kun nåede 4 timer med spillet, og derfor ikke kan give en retfærdig bedømmelse. Det er uden tvivl imponerende at se så storladen en verden på så lille en konsol. Omvendt gav det en bekymrende følelse når konsollen sad i sin plastik dock, hvor billedet skifter til 720p og frame rate falder en anelse. Da går det op for mig hvordan Zelda skal spilles, nemlig som håndholdt og ikke på storskærm, men så forsvinder en del af idéen med Switch også, og jeg kunne ikke slippe tanken om at der er lang vej igen for Nintendo, og der muligvis er tale om en minimalt forbedret Wii U med en masse ekstra plastik tilbehør - hvilket er en bekymrende tanke, når jeg virkelig ønskede at elske min nye lille Switch, men bare ikke kunne. Det må være sådan en fødselsdepression føles.

Afsluttende ord
For et par dage siden efter en 11 timer lang arbejdsdag, satte jeg så spændt min Switch i docken for at få mit sidste fix inden sengetid, og mit trofaste Bilka tv viser "Intet Signal". Jeg prøvede samtlige måder og alternativer - intet hjalp.

I dag stod jeg således i Elgiganten Glostrup, og den flinke blå mand spørger; Ønsker du at bytte den til en ny, eller få pengene retur? - Jeg valgte pengene.

Som "nørd" findes der ikke andre mere ubekvemme følelser, end at man lige har købt katten i sækken. At man glæder sig i flere uger, for derefter at blive slemt skuffet. Dette gælder uanset om det er spil eller hardware og jeg må konstatere at min Switch og jeg aldrig blev gode venner.

Jeg håber derimod at i andre er blevet bedste venner med jeres Switch - tak fordi i læste med. :)

Mine bedste spilminder Part 1; Syphon Filter, CS 1.3 og Blair Witch

Skrevet af Joeyvind den 12 januar 2017 kl. 19:12

Jeg er blevet inspireret af en anden bruger, som har fundet sin egen gamle spilsamling frem. Så jeg tænkte at jeg ville lave en liste med mine bedste nostalgiske spilminder. Nedenfor vil jeg give en kort beskrivelse af disse spil, og hvorfor de har en særlig plads i mit gamerhjerte. Hvis i har lyst, er i mere end velkommen til at komme med kommentar eller skrive jeres egne bedste spilminder.

Syphon Filter
Min bedste kammerat fra folkeskolen introducerede mig i 1999 til dette tredjepersons stealth spil, hvor Gabriel Logan skal redde verden fra terrorister og det kemiske våben; Syphon Filter. Min familie havde ikke mange penge, så da jeg endelig fik min egen Playstation, købte jeg straks de to Syphon Filter spil. I sidstnævnte kunne man spille splitscreen, og jeg og min 8 årige lillesøster sad og gamede mod hinanden i massevis af timer. Det var i en periode hvor mine forældre var blevet skilt, og selvom min søster nok ikke husker det lige så godt som jeg, så er dette et af mine bedste barndomsminder.

Counter-Strike 1.3
Jeg har aldrig været specielt god til multiplayer spil. Men Counter Strike var spillet som fik mig og gutterne til at pjække fra "præst" aka røvsyge konfirmationsforberedelse. Rudkøbing på Langeland er en lille by, så da byens første Netcafé åbnede, var dét "stedet" man hang ud. Det var til disse 24 timers LAN at man gamede CS til solen gik op og ned igen. Hvis ikke man gad game, var det også her at øens sødeste piger hang ud. Mine venner og jeg havde en klan vi kaldte [LP] og mit nick var Hybrid Theory. (Dengang Linkin Park var populære). Det er fantastiske minder, også selvom jeg var en kæmpe noob, men jeg var awesome med en AUG og et par øl indenbords.

Blair Witch Volume 1: Rustin Parr
Mange husker nok ikke denne spilserie fra 2000, som var bygget på den anerkendte Nocturne engine, som også senere gav os Bloodrayne. Over tre spil tog historien udgangspunkt i filmen The Blair Witch Project, hvor man over 3 tidsperioder skulle udforske myten, og finde årsagen til de forsvundne børn fra lokalområdet. Kort efter min konfirmation døde min papfar, dette kombineret med overgangen til 8 klasse medførte hård druk, masser af piger og slagsmål. I det år var dette spilserien som hjalp mig med at cope og hvile i mig selv. Masser af uhygge, mysterier og fordybelse gjorde at jeg blev så god til engelsk, at jeg til den afsluttende engelskeksamen fik 13, og min underviser troede at jeg havde snydt. :P (Se GRs anmeldelse fra 2000 http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/39257/Blair+Witch+Vol.+1+Rustin+Parr/)

Det var så første part, næste omgang vil nok omhandle Soldier of Fortune, Delta Force 2 og et sidste :)

Resident Evil 7: Biohazard - Fup eller forandring?

Skrevet af Joeyvind den 25 august 2016 kl. 10:49

Det ses efterhånden sjældent at de største AAA titler tør tage chancer, og ofte ser vi ser vi at disse langsomt kvæler sig selv til døde. Resident Evil serien er et godt eksempel, hvor fans siden det skuffende RE6 har krævet forandring. Nu blæser nye vinde og i sommers udkom så den første "preview demo" til Resident Evil 7: Biohazard.

Det er meget sparsommeligt hvad vi ved om denne stortitel, hvad vi dog ved er at demoen overraskede mange, og at Capcom måske har lyttet til dets fans. Reaktionerne er miksede, nogle bifalder VR og First Person View, mens trofaste fans mener at Capcom er gået for langt.

Som gammel fan af serierne Resident Evil og Silent Hill, har jeg igennem mange år observeret seriernes højde og lavpunkter. Alle der har spillet et Resident Evil spil kender opskriften; Hårdtpumpet zombieaction, 80'er kliché inspireret dialog, slowmotion og QuickTime events samt nye og groteske bosser. Det er blandt nogle af de ting som udgør et Resident Evil spil.

Silent Hill har derimod flere gange forsøgt at ændre ved dets DNA. Nogle mere heldige end andre, men én ting er sikkert; Man kan sjældent forudsige hvad det næste Silent Hill vil bringe (Hvis ellers der kommer flere #FuckKonami). Derfor fungerede P.T demoen, fordi at universet tillader disse forandringer. Men fordi Resident Evil seriens DNA er så velkendt (Læg lige mærke til den meme) mener jeg at Capcom har en udfordring med Biohazard; Enten skal Capcom gå all inn, og give serien en helt ny start. Eller også skal de holde sig til hvad serien er kendt for.

Imens forsøger Capcom tvetydigt at forsikre fans om at Resident Evil 7 vil vaske tavlen ren, og blive en ny start, men samtidig fortæller de også at det stadig vil holde sig til seriens kærne elementer. Det hjælper heller ikke at Capcom ufortrødent fortsætter med at udsende Co-Op branded Resident Evil shooters.

Hvad mange kritikere også glemmer, er at Resident Evil 5 og 6 begge var økonomiske succeser, hvilket vel betyder, at der stadig er folk som holder af serien som den er. Personligt står jeg lidt imellem begge lejre, men jeg har svært ved at gennemskue Capcoms Masterplan.

Så hvad mener i om det vi har set af Resident Evil 7: Biohazard?
Hvordan vil i definere Resident Evils DNA?
Og hvad fanden har Capcom gang i?

Diskuter det gerne her, er spændt på at hører jeres meninger.. :)

God sommer til alle på GR, hvad skal i lave? ☀️

Skrevet af Joeyvind den 24 juni 2016 kl. 17:06

Sidder og tuder en smule over, hverken at skulle til Copenhell eller Tinderbox. Men sådan er det jo, når man skal med kone til både Barcelona og New York. (I know, first world problems)

Men ville egentlig bare ønske alle på GR en god sommer, hvad skal i bruge denne dejlige sommer på, udover at game? ;)