Roundup (93Punx & Vic Mensa - Knocked Loose - Brockhampton - Go Go Berlin)

Skrevet af barcano den 5 september 2019 kl. 20:23
Tagget som: Album, Anbefalinger, Brugeranmeldelse, Musik

93Punx and Vic Mensa - 93Punx
Karakter: --

Hvis man troede at det kun var Logic og Kid Cudi som kunne levere noget af dette årtis grimmeste genrekombinationer, så tog man fejl. Ligesom de førnævnte to kunstnere, så virker det til at de må være så unge at de enten ikke kendte til eller forstod den fase som rock og hiphop var nødt til at gå igennem i starten af 00'erne. For selvom begge genrer har haft massive lavpunkter i deres eksistens, så var det værst da de to mødtes. Hvilket så sandelig også er tilfældet her. Horribel og usmagelig produktion, hver og en kliche der nogensinde har eksisteret i trap og emo er til at finde på denne plade, alt sammen selvfølgelig gjort uden den mindst sans for ironi, og nogen ekstremt upassende forsøg på morbid satire. For selvom ideen om at kalde den amerikanske grænsesituation ved Mexico for "Camp America" virker som så plat et udsyn på en grum situation som man normalt finder i et show som South Park, så ville det kun virke hvis 93Punx præsenterede noget af sin musik kreativt eller hans tekster havde mere til sig end en 10-årig som prøver at lege klassens klovn. Det ender derfor med at blive intet andet end upassende grinagtigheder. Til sidst skal det nok siges at hvis man syntes hans flow og vokalriffing var forfærdeligt i deres cover af Cranberries "Zombie" som han udgav tidligere på året, så har man en masse i vente hvis han åbner op for denne plade, hvilket jeg dog meget hurtigt vil anbefale at man ikke gør. Jeg har meget lidt positivt at sige om dette album udover "Been sober for three years and is still hungover" - linjen som egentlig er meget fed, selvom han dog også hurtigt får kørt den i grund meget hurtigt.

Knocked Loose - A Differendt Shade of Blue
Karakter: -

Jeg troede allerede jeg havde anmeldt Killswitch Engage's nye album her for nyligt. Spøg til side så er sammenligningen ikke helt ved siden af. Efter deres debut Laugh Tracks fra 2016 håbede jeg at de kunne levere noget mere bestandigt og unikt. Og selvom de da har tilføjet noget ekstra i form af dødsmetal inspirationer så betyder det egentlig ikke det store da det føltes som om at de har taget et par skridt tilbage. Produktionen er værre, skrigene og de growls frontmanden udgyder går fra at være grinagtige til at være hule og de uinspirerede breakdowns der løber gennem hvert nummer, har intet stimulerende over sig og formår ofte at blive kedsommeligt på trods af sangenes korte spillelængde.

Brockhampton - GINGER
Karakter: +

Da Kevin Abstracts tredje studiealbum Arizona Baby kom ud tidligere i år gav jeg et ønske om at hans næste projekt gerne måtte have noget mere at tilbyde. Og for en gangs skyld får jeg hvad jeg bad om. Dog ikke en selvstændig plade, men i stedet i form af det rapkollektiv som Kevin Abstract stiftede tilbage i 2015. En rapgruppe som egentlig har leveret en ganske fornuftig samling af letfordøjeligt nutidigt rap. Til gengæld leverer de noget ganske ekstra på denne plade. Det er i hvert fald uden tvivl gruppens bedste udgivelse. Selvom man engang imellem tydeligt kan mærke gruppens inspirationskilder og et par af sangene måske godt kunne bruge et par flere gennemskrivninger, så er det stadig et af årets bedre rapalbums.

Go Go Berlin - Ocean
Karakter: +

De danske elektrorock drenge fra Silkeborg er klar til at tage dig med på en boblende rejse gennem et svingende kærlighedsliv og skønne fremmede lande i et overraskende album som ikke kun fungerer som et godt startskud for en introduktion til bandet, selvom man på denne plade klart ser dem fra deres bedste side, så er de poppede guitarer og det overdådige orgel ikke spildt, men derimod inkluderet i et tætpakket og velskrevet album som er et af de bedste musikalske projekter der er kommet ud af Danmark i år.