Tagget som: Album, Anbefalinger, Brugeranmeldelse, Hip-Hop, Metal-musik, Musik

Kunstner: Scarlxrd
Album: IMMXRTALISATIXN
Udgivelsesdato: 4. oktober 2019
Genre: Hardcore hip hop, trap metal & rap metal
Sangantal: 24
Længde: 68:00

Kun små syv måneder efter den britiske rappers sidste syvende album, INFINITY, er han tilbage med endnu et projekt. Man kan sige meget om Marius og hans musik, men hans ustoppelige produktivitet og høje energi er ikke til at tage fejl af. Det har dog også den bagside at hans album, såvel som numre, oftest er meget svingende i sin kvalitet. Hans album der blev udgivet tidligere i år er i hvert fald en stærk kandidat for hans dårligste album. det efterlod mig i hvert fald med en tom og udefinerbar smag i munden som forsvandt ligeså hurtigt som den opstod. Det var egentlig også derfor at jeg hverken anmeldte albummet eller havde planlagt at anmelde netop dette album. Men den morbide nysgerrighed vandt alligevel, båret stærkt an af albummets store antal numre, samtidigt med at jeg fandt mig i en musikalsk tørke efter en kortvarig pause fra mine anmeldelser. Det var dog et valg som ikke virker helt så gennemtænkt med bagklogskabens friske pust samt frustrerende eksistens. For selvom to dusin numre er blevet skrevet, produceret og samlet på ganske kort tid hvilket da er ganske imponerende, så kan man skam også virkelig mærke den lave grad af kunstnerisk udtrykkelse og sonisk nytænkning. Der diskes i stedet for op med en samling af sange som allerede ved første lytning virker ganske tørt. Det alt for tomme og nedstemte mix virker ikke synderlig samarbejdsvilligt med de stærkt distortede og eksploderende riffs og buldrende traptrommer. Dertil følger der en vokalpræstation som på langt de fleste af pladens numre virker ufærdige og falske. Om han allerede har ødelagt sin stemme ved jeg ikke, men det hele lyder som om at han kører på en tredjedel af hans tidligere sangevner. Der er i hvert fald meget langt fra de skingre og brutale vræl der dækkede hans album DXXM. For selv når hr. Scarlxrd leverer et godt flow eller to igennem et par numre, så ændrer det ikke på albummet er alt for langt og alt for ens til en sådan længde. Hvilket får synthintroen og jazz samplet i "GXING THE DISTANCE" og "ASK" til at virke som effektive lykketræf end solide momenter i et album som forsætter kunstnerens nylige tendens til at producere langt mere forglemmeligt og utiltalende projekter ift. hvad han startede sin karriere med at udgive. En trist udvikling for en af dette årtis ellers mest friske og unikke stemmer på den evigt større og større "underground rap scene".

Karakter: --