BMW formåede at finde sig selv i alle mulige overskrifter, da det meddelte, at det ville opkræve ekstra for brugerne at kunne nyde den opvarmede sædfunktion indbygget i deres biler. For at kunne bruge den funktion, der i lang tid var standard og inkluderet, mente BMW, at et abonnement, der klokkede ind på omkring $ 18 om måneden, hvilket er mere end de fleste underholdningsabonnementer på markedet, var en god idé, og at dømme efter den seneste rapport fra Autocar var det (naturligvis) ikke.
Fordi BMW nu har besluttet at droppe sit opvarmede sædeabonnement. Med hensyn til hvorfor BMW har foretaget en kovending på funktionen, udtalte bestyrelsesmedlem for salg og marketing, Pieter Nota:
"Vi troede, at vi ville yde en ekstra service til kunden ved at tilbyde muligheden for at aktivere det senere, men brugeraccepten er ikke så høj. Folk føler, at de betalte dobbelt - hvilket faktisk ikke var sandt, men opfattelse er virkelighed, siger jeg altid. Så det var grunden til, at vi stoppede det."
Så mærkeligt nok resonerede folk ikke med at skulle betale ekstra for en funktion, der plejede at være standard, efter at de valgte at bruge betydelige summer på en BMW i første omgang.
Det skal siges, at visse funktioner stadig kræver et ekstra gebyr for at bruge, herunder parkeringsassistent og nogle andre softwarebaserede tjenester.