Dansk
BRUGERANMELDELSE

Gears of War

Gears of War

Denne anmeldelse er udelukkende baseret på singleplayerdelen og split-screen. Format Xbox 360

Jorden er blevet invaderet af den rædsomme alien race "The Locust", menneskeheden er tæt på udryddelse og i et sidste desperat forsøg på at slå fjenden tilbage, har de brug for en af spilhistoriens største badasses, Marcus Fenix, et muskelbundt som får selv de største steoride karle til at ligne små uskyldige piger, han er menneskets sidste håb. Har du monstre under sengen, spøgelser i skabet eller andre uhyggelige væsner når mørket bryder frem, så tag dig i agt for de skrækindjagende, rædselsfulde og uhumske Locust, ingen er i sikkerhed for dem, de kommer op af jorden, de er hurtige, snedige og utroligt stærke. Men Marcus står ikke alene, med ham har han en flok skydegale soldater, som alle er hårdtpumpede og klar til action, Baird den altid sarkastiske men tro følgesvend, Cole "Train" er gruppens rå kraft og til sidst men ikke mindst, Dom den trofaste og dygtige soldat. De har alle en ting tilfælles, de hader Locust.

Epic som står bag dette geniale spil, er bedst kend som skaberne af de lynhurtige Unreal spil, de er kendt for at lave spil med højt tempo og meningsløs vold, derfor er det overraskende at de har formået at skabe et spil som Gears of War, da det har både højt tempo, meningsløs vold, taktiske elementer og en historie der holder. Gears of War indeholder taktiske elementer, som gør at dækning er essentielt for at gennemføre spillet, gør man ikke brug af dækning risikerer man at være en vildfaren skydeskive, men dækningssystemet sagtner ikke tempoet i spillet det mindste, tempoet er højt hele vejen igennem, så hvis man er langsom i optrækket så ender du hurtigt for enden af fjendens motorsav, ja i hørte rigtigt. Spillet blev lynhurtigt kendt for deres Lancer, som er det mest brugte våben i spillet, Lanceren er udstyret med en motorsav for enden som gør det muligt at gå i nærkamp med hver en fjende, og hvilken fornøjelse det er, det er skønt at mærke vibrationerne fra controlleren mens du "stille og roligt" saver din fjende midt over.

Historien i Gears of War er gammel, men på samtid original, den er ikke for sarte sjæle. En dag dukker "The Locust" op af jorden, helvede bryder løs på jorden og på kort tid formår Locust at true menneskehedens eksistens. Militæret slår tilbage ved at udrydde deres egne byer for at få ram på Locust, desværre virker det ikke efter hensigten, og deres sidste håb er at affyre en bombe der hvor Locust residerer, nemlig inden i vores elskede moderjord, mon det lykkes for dem?
Epics' Unreal-Engine er med til at gøre dette spil til et grafisk vidunder, det er et af de smukkeste spil til dato, spillet sagtner næsten aldrig farten i billedhastigheden, det er så exceptionelt gennemført, ødelagte korridorer, smadrede fængsler, mørke skove, ødelagte motorveje, ja jeg kunne blive ved, alt i spillet er simpelthen så detaljeret. Jeg kan ikke andet end tage hatten af for den grafiske side af dette spil.

Gears of War er næsten perfekt, det er derfor en skam når lyden ikke lever op til resten af spillet, det er en tam fornemmelse når man affyrer sine våben og mange gange lyder det meget hult. Nu er det ikke fordi lyden er decideret dårlig, nej overhovedet ikke, det er fedt at høre hvordan aggressionerne virkelig kommer ud, når Marcus eller nogle af hans medmennesker slår motorsaven til og styrter mod fjenden, det lyder så fedt når de brøler al deres vrede ud, og motorsaven har også en dejlig lyd, mangler man respekt fra sine kammerater så er det bare hjem og vis dem motorsaven.

Der er ikke noget bedre end når styringen i et spil som Gears of War er så dejlig nem at have med at gøre, kameraet er ikke drilsk på nogen måde, du føler aldrig at du går glip af noget fordi du styrer helt selv hvad der skal vises på skærmen. Deres system med flere funktioner i en knap virker helt perfekt, holder man f.eks. A knappen inde og sprinter mod en væg, så når han kommer til væggen går han automatisk i dækning, det er skønt at se når en udvikler viser hvordan det skal gøres.
Når man har spillet, spillet igennem et par gange, så er det muligt at tage en ven med ind i det opslugende univers, når begge spillere er fortrolige med spillets styring og mekanisme, så er det fedt at lægge taktikker som gør det muligt for den ene at flanke fjenden mens den anden holder dem beskæftiget.

Dette vidunderlige spil var det første jeg fik til min Xbox 360, og hvilket køb det var, sikke oplevelser jeg har haft med dette spil og stadig vil få, det er et af de bedste spil jeg har prøvet, hvis ikke det bedste. Dette spil kan stærkt anbefales af alle jer action hungrende elektroniske krigere som trænger til en digital oplevelse for livet, en mindeværdig oplevelse som du aldrig glemmer.

Grafik: 10

Gameplay: 10

Lyd: 9

Holdbarhed: 9

Brugeranmeldelser31
Samlet karakter: 9.1/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10