Star Wars: The Force Unleashed

Vader træder ud af sit rumskib, målet er endnu en jedi, som skal udslettes, som så mange andre. Der er han dit mål, du kæmper mod ham, vinder, og får revet dit lys sværd ud af hånden, grunden er hans søn, som allerede fra barn, har stærke force powers, du beslutter dig for at tage ham som lærling.

Derefter starter spillet rigtig op, drengen(dig) er nu blevet voksen, og skal på sin første rigtige mission.

Det første der melder sig er historien, eftersom at lærlingen aldrig, har optrådt, i filmene. Historien er såmænd også ganske fængdene, den handler om din oplæring, og de jedier der står i vejen, der er naturligvis mere end det, og plotdrejninger, der ændre ret fatalt på spillet. Mere vil jeg ikke sige om historien, selvom at de fleste kan gætte sig til det, men det skal opleves, og ikke vides på forhånd.

Grafikken er god, det er meget star wars agtige planeter, og animationerne, på de enkelte personer er flot. Desværre er det filmene der er flottest, selve spillet er flot, men spillet gameplay grafik, er alligevel ikke helt på højde, med de flotte forfilm, men spillet er flot, dog med nogle enkelte hastigheds nedsættelser, ind i mellem.

Hastigheds nedsættelserne er noget af det der bryder illusionen, for nå der er mange fjender på skærmen, sdå kan det være en smule frustrende, at du ikke kan gøre det du gerne vil gøre. Det skal dermed også siges at det er meget få hastigheds nedsættelser, men de er der, men det bliver heldigvis aldrig så slemt at det ødelægger oplevelsen.

Lyden er gode, det er virkelig troværdige lyd effecter, nå man kæmper med sværd, eller bruger krften, til at smadre ting. Stemmeskuespillet er også godt vel serveret, så der er der heller ikke noget at sætte en finger på.

Gameplayet er et action spil, men hvor kraften er en stører feature, den er virkelig nytig, og det er også kraften der er central punktet, dog er det heller ikke en dårlig løsning at bruge sit gode gamle lys sværd, men det er nu sjovest, at gribbe fat i en fjende, og sende stød igennem ham. Du lærer også flere færdigheder, efterhånden som du stiger i level, og optjener force points, med dem kan du unlocke nye angreb, eller gøre dine nuværende bedre, og det er vel entlig også holdbarheden, i spillet, eftersom at det kan være svært at nå det hele på en gennemgang.

Holdbarheden er som måske antydet, ikke særlig god, da spillet ikke er verdens længste spil, jeg klarede det på godt og vel 6-7 timer, og der er ingen multiplayer i, hvilket virker lidt uforståeligt, at de har udelukket muligheden, for at kæmpe mod hinanden online, eller jagte hinanden. Det er faktisk et lidt skuffende element at du ikke kan spille nogen form for multiplayer, eftersom at wii versionen, skulle have 1P VS 2P, bare sådan en feature i de andre versioner, kunne virkelig ha hevet spillet op.

Alt i alt er spillt godkendt, til mindste detalje. Spillet gver dig mulighed for at lege med kraften, skulle det ha fået mere, skulle det ha indeholdt en form for multiplayer. Men det skal ikke afholde star wars fans, fra at købe det, da der er rigtig meget underholdning, at hente, i det her spil, tilbage er der kun at sige, may the force be with you.

Brugeranmeldelser12
Samlet karakter: 7.9/10
1