
Fjerde spil i den danske lejemorder-serie fra IO Interactive. Spillets historie er allerede sket og bliver fortalt mere og mere i starten af hver mission. 47 er tilbage og arbejder i dette spil i USA. Noget af det nyeste er indkøb af våben og andet udstyr og notoriety-systemet. Indkøb af våben og udstyr var allerede med i det første Hitman, men blev droppet i to og treeren, men nu er det tilbage i Blood Money. Notoriety-systemet er dog nyt og er en genial ting, fundet på af udviklerne.
Du får dine blodpenge for de mord, som du fører ud i livet i Blood Money og jo mere stilfyldt du udfører dem, jo tykkere bliver tegnebogen. Du kan købe våben, som kan modificeres med sigtekorn, ender, større magasiner. Der er flere våben, som du enten kan finde eller købe: pistoler, maskingeværer, shotguns. Du kan også samle et våben om fra området, som du er i og bruge det: Hammer, pulverslukkere, køller eller sømpistoler. Af det bedre udstyr, som du kan købe, er, dirke, flere bomber, smertestillende piller og skudsikre veste.
Notoriety-systemet er til for at forklare dig, hvor genkendelig du er. Hvis du under en tidligere kontrakt, er blevet set i at dræbe, eller fanget på overvågningskamera, så bliver du mere genkendelig og måske vil mere af dig selv, dukke op i morgenavisen. Vagter og uskyldige, vil så rundt omkring, have lettere ved at genkende dig, og det kan give problemer, for de fleste lejemordere og missioner, kræver, at man kan holde sig ude for offentlighedens søgelys.I slutningen af hver mission, vil der blive givet en "rating", gjort afregning og give dig muligheder, for at få bestukket folk, fjernet vidner og bevismaterialer, så du kan få "sænket" din genkendelighed, så du ikke får så mange problemer i fremtiden og på dine næste missioner.
Men ellers er der intet nyt i Hitman Blood Money. Jo, 47 kan gøre flere bevægelser og ting, som vi ikke kunne i de andre spil: 47 kan udfører nævekampe, klatre op af nedløbsrør, klatre op af normale forhindringer, gå langs op ad en mur som er længere over jorden, smide med mønter for at distrahere fjender, slukke for lyset, kaste med knive, gemme lig i beholdere (trækasser, frysere eller affaldscontainere) og en del andet. Dog gælder det stadig om, at vælge, om man vil skyde eller snige sig igennem, dog er sidste det sjoveste, sværeste og mest sveddryppende ved hele spiloplevelsen.
Grafikken, udviklet af de gæve drenge fra IOI, er virkelig flot. De steder, man kommer hen, er virkelig flotte. Man kommer rundt omkring i hele Amerika: Fra Chile, Las Vegas, New Orleans, New York og andre steder. Bygninger er ikke sådan bare kedelige legoklodser, mens land/ by-områder er stemningsfyldte. Det hele er bare fantastisk (synes jeg selv). Blod er også ordentlig med igen, hvilket næsten ikke var noget af, i de tidligere to spil. Blod er sådan vigtigt i dette spil, for hvis man skyder en og gemmer hans/hendes lig og en senere kommer forbi, hvor man skød den nu døde person, så vil der være blodspor. Vedkommende kan så følge dette spor og finde liget.
På skærmen er det ret enkelt. Der er to sammenlagt barometre. Det røde viser dit helbred og den som til tider kan skifte mellem farver, (disse farver fortæller dig, hvordan din status med omgivelserne er, altså om du er i problemer eller bare er lidt mistænkt) er "tension meter".
Så er der tre knapper (den øverste, den mest ude til højre og den i bunden) som bruges enten til at skabe samtaler, smide våben eller samle ting/våben op med.
Lyden er som altid lavet af Jesper Kyd og det er den også denne gang. Spillets lyde er meget realistiske, for næsten overalt er der liv, eller, der hvor lyden skal være: Hvis vi står ved et vandfald, så kan man høre vandfaldet. Hvis vi er til karneval, så er der en masse mennesker og hvis vi står i en opera, så er der operamusik and so on. Men ellers er der altid en passende lyd på, mens man spiller Hitman Blood Money.
Holdbarheden får man mest ud af, hvor stor ens tålmodighed er. Hvis man bare skyder sig igennem, så er spillet kortere end hvis man sniger sig. Hvis man sniger sig, så får man flere timer, mere for pengene og flere smagsfyldige veje til at dræbe målene. Noget som de fleste ved, hvis man har spillet nogle af de tidligere Hitman spil. Det hele kan dog blive ensformigt, da der på de fleste baner er det samme, som skal gøres: Læg en plan på hvordan du dræber målet, så derefter at gennemføre den, hvis den virker, altså. Men de fleste baner er meget varierede, så det hele går nok.