Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dead Space

Her er et af de bedste spil jeg længe har prøvet
siden Gears of War. Nu skal i høre min vurdering af Dead Space.

Historie:

Da det kæmpemæssige minerumskib USG Ishimura kommer i kontakt med resterne af en mystisk alien-race i et fjernt stjernesystem, afbrydes kontakten med jorden. Ingeniøren Isaac Clarke sendes af sted for at reparere Ishimura`s kommunikationssystemer, men da han ankommer, befinder han sig pludselig midt i et mareridt. Rumskibet er omdannet til et svævende blodbad og mandskabet er blevet vansirede og inficerede af de grumme aliens. Clark`s reparationsmission kommer nu til at handle om ren overlevelse, mens han kæmper for ikke bare at redde sig selv, men også for at sende den underjordiske trussel tilbage til den planet, den kom fra . . . for enhver pris.

Grafik:

Grafikken er totalt imponerende selv Isaac Clark`s udrustning er meget detaljeret. Grafikken er så imponerende, så man er ved at falde ned af stolen/sin sofa i en af banerne, specielt den sidste bane. Når du er oppe i skibet og kommer til et sted, hvor computeren siger Zero G grafati er det helt imponerende. Du kan kigge rundt ude i rummet, hvor du kan se stjerner og planeter og en masse sten der flyver rundt. Der er også nogle stationer, hvor du kan gøre dine våben og dragt bedre og helt vild sej.

Gameplay:

Gameplayet er fantastisk lige indtil man har fundet ud af den, og det gør man ret hurtigt.
Fjenderne er AL meget kloge. De kan komme bagfra, så du bliver pisse forskækket. Der findes et monster i spillet, som er meget holdbart selv når du skyder alt af på den. Så vokser der bare nye dele ud. Bosserne er nemme. Jeg troede, at de ville være svære, men du kan rigtig blive provokeret af at hvis du fokusere på en fjende så kan der komme en bag fra, men ellers er gameplayet et rigtigt godt styre system

Lyd:

Lyden er simplehen perfekt. Lyden fra dit våben og lyder utroligt godt. Når du kommer ud i rummet, kan du kun høre dit hjerte og dit åndedræt, men du kan ikke være for længe derude, så kan man høre ens hjerte banke hurtiger og man mangler ilt. Når jo der er også hvor du går i de tomme gange, så kan du høre en masse lyde F.eks. et monster, der er et sted, men du ikke helt ved hvor han er. Musikken er det mest uhyggelige i dette spil, men passer perfekt til hvornår man måske tror der sker noget.

Holbarhed 10/10
Lyd 9/10
Historie 9/10