Star Wars: The Force Unleashed II

Lucasarts viser igen-igen, at spil er noget de kan finde ud af at lave. I Star Wars: The Force Unleashed II, spiller man som den uovervindelige Starkiller i form af en klon. Spillet byder på hektiske oplevelser, hede bosskampe samt en fantastisk grafk. Der er forekommet ændringer siden det forgående kapitel (Star Wars: The Force Unleashed I), denne gang har du fornøjelsen af at kunne slagte fjender gang på gang med dual lightsabers (to lyssværd), nye force powers m.m. Men graffikken er også blevet markant bedre - det kan til tider virke lidt som om man har sat en god fredagsfilm igang på DVD'eren -. Men udover grafik, er gameplayet også udviklet til det bedre. Det ses på bl.a. de entense fights mod de mange stormtroopers og droider men også i de fede kampe mod de forskellige bosser man møder gennem spillet.

I starten af spillet flygter Starkiller fra Darth Vader da det går op for ham at han til ingen nytte er for sin Sith-mester og han derfor blot har døden i vente. Gennem spillet genvinder Starkiller minder fra det foregående spil, og forsøger at genskabe kontakten til den tilfangetagede General Kota, mens han forsøger at holde sig i skjul for Darth Vader. For at lokke Starkiller til sig, tager Vader grove midler i brug, hvilket Starkiller ikke kan modstå og drager af sted for at konfrontere Darth Vader.

PLUS:
Fed graffik, enorm god historie som med garanti fanger enhver Star Wars-fan, de vilde kampe der bliver udkæmpet, den gode musik, nem og god styring og igen den gode historie der ligger bag det hele.

MINUS:
Undervejs i spillet, spotter man desværre ligheder man også ser i det første Force Unleashed-spil -et større udvalg af fjender havde hjulpet på det -. Udover det, kan man havne i en lettere urealistisk situation, ( ikke mindst for en jed), hvor man ligesom 'glider' ned langs platformer eller lignende, og man ikke har mulighed for at hoppe tilbage og man i stedet forsætter ned i et hul og dør.

Derfor ender karakteren som den gør, nemlig på et flot og tilfredstillende 8/10.

Samlet karakter: 7.5/10
1