Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dead Space

Historien: Planet åbneren (noget i den stil XD) USG Ishimura, Har haft en "strømafbrydelse", og der bliver sendt et lille hold, på det lille hold/gruppe af reparatører. Hvor hovedpersonen Isaac Clarke er med. Isaac tog frivilligt med pga, en video han fik fra hans kæreste Nicole Brennan. Videoen fortæller at hun undskylder. Da de så ankommer til destinationen bliver de taget ned imod skibet pga tyngdekraften rundt om skibet. De styrter og går om bord på deres livs mareridt. Velkommen til Dead space. Spillets historie er meget god, den bliver dog ikke forklaret så godt, men bliver mere eller mindre forklaret i forskellige lydbånd og tekstbeskeder. Det er dog træls hvis man som jeg ikke har et fjernsyn fra det 21 århundrede, hvor man ikke kan læse hvad der står i tekstbeskederne.

Grafik: grafikken kan op til flere gange, være flot og pæn, dog er der få gang hvor grafikken kører lidt "skævt", bortset fra det kan man se hvad der er hvad. Det er dog ikke noget der helt siger "WOW" i grafikken. Det bliver sat godt i stand af atmosfæren. Samt de store og flotte områder, som fx en løbetur over noget af skibet, imens asteroider bombarderer en. Våben ligner ikke grave redskaber, som det er blevet ment at skulle være. Når de forskellige våben skyder ser det godt ud. Banerne ligner hvad de skal, de bliver dog brugt lidt igen og igen. Spillet er en del blodigt, som bliver fremvist meget godt på forskellige måder, hvor stakkels Isaac er oppe imod unfair odds. Monstrene ser grotesk og "lækkert" ud og er noget du helt klart vil holde væk fra en selv og sit helbred.

Gameplay: Spillet er et 3rd person shooter. Det fungerer godt da på de Fx impossible kan det blive trængt. Det er ikke som Gears Of War serien, hvor der er dækning. Det er dog heller ikke meget der skyder tilbage. Spillets våben varierer sig meget, det mærkes desværre som om nogen af våbnene er mere for sjov. End standard våbnene. Alle våbnene har en Secondary attack, som ikke er særlig brugbart, da man glemmer at man har muligheden. Der er som i Resident Evil 4 og 5,et sigt og skyd element. Her kan man dog gå imens, som bliver vigtigt i de svære baner. Styringen er simpel og kan læres hurtigt. Det er desværre ikke uhyggeligt som mange sagde det er/skulle være, det går hurtigt over og bliver et almindeligt skydespil uden skræk og chok. Spillet ville nok have skræmt noget mere hvis det havde været FPS (bare en tanke). Spillet har som andre spil en shop, hvor man kan købe våben, liv, ammunition, dragter og noget kaldet Power Nodes. Power Nodes er opgraderingsmåden i spillet, som kan opgradere forskellige ting, såsom skade, genlade hastighed, liv, O2 tanken, Secondary Weapons attack og kapaciteten. Imens man bruger shoppen kan man stadig blive angrebet. Hvilket giver en del irritation, hvis man skal hen for at købe liv fordi man er nede på mindre end en kvart streg. Man gemmer på næsten på samme måde som i Resident Evil spillene, hvor der er en skrivemaskine, man har her dog ikke brug for blæk. Monstrene er godt lavet og virker godt, og kan være rigtige modstandere. Spillet kører efter noget som er godt gennemtænkt. For at dræbe monstrene hurtigt skal man skyde lemmerne af, dels går det hurtigere og det sparer ammunition. Det siges dog ikke at man behøves at skyde lemmerne af, det sparer bare virkelig din ammunition. Spillet har forskellige intense områder som fx alt luften forsvinder fra en etage, og du må kæmpe dig i vej gennem en hel masse monstre. Få forskellige steder er der ingen tyngdekraft, får gange heller ingen luft. De gange hvor der er, kan man få sig et dyb vejr træk, inden de næste monstre kommer. Det er et virkeligt smart og sjovt lille bonus for og pust for de masse monstre der er med.

Spillet: Spillet er godt, det er dog ikke det bedste, det har bevist hvad det kunne og gjorde det godt. Du vil kunne lide dette spil hvis du kan lide, en god atmosfære, god historie, sci fi. Det er dog ikke det bedste bud på et gyser spil.

Indhold:
Singleplayer: Ja med god historie
Multiplayer: nej