
Hitman serien betyder for mig et spil som kombinerer stealth gameplay med et original og genialt koncept.
I Hitman Blood Money, det 4. spil i Hitman-serien, overtager du styringen over den proffesionelle lejemorder 47.
47 er en klon af flere forskellige mennesker skabt af Dr. Orthmeyer i Rumænien. Siden
da har han arbejdet for organisationen "The Agency" som har sendt ham ud på utallige missioner. Alle sammen med det formål at et uvidende mål skal elimineres.
Hitman Blood Money giver dig 12 nye missioner inklusiv en trænings-mission og en ekstra mission i slutningen.
Hver af disse missioner kan gennemføres på forskellige måder. Man kan gennemføre en tilfældig mission ved at sparke døren op og dræbe alle i lokalet med en maskinkanon, du kan dræbe dine mål via kvæning, du kan forgifte bryllupskagen, du kan puffe dit mål ud over kanten ned i krokodillernes gab, ja kort sagt: Der er replay value at finde.
Selvom gameplay fronten ikke fejler noget for Stealth-game fans er der en del fejl at finde på den tekniske side. Du vil ofte erfare clipping-fejl, og undre dig over hvordan det kan være dødeligt at blive puffet i swimming-poolen, og hvordan der kan være dødsstraf for at forsøge at dirke en lås op.
Alle disse fejl kan dog med det rette sindelag fordrejes til noget komisk og på den måde nemt ignoreres.
Musikken i spillet er som sædvanligt komponeret af den danske komponist Jesper Kyd som i denne omgang har præsteret at producere et fantastisk soundtrack med musik der matcher sin sammenhæng ganske fremragende. Det hænger måske sammen med at min ejen personlige smag siger mig at stemningsmusik, messende stemmer der synger noget ingen forstår som garanteret er et eller andet med release-daten af FFXIII, er noget ganske fantastisk.
Dermed må det til afslutning også siges at spillet har en betydelig replay-value da man efter at have gennemført spillet; utvivlsomt på en noget klodset måde, højst sandsynligt gerne vil prøve at få Silent Assassin rating i alle levels. Jeg har selv gjort det og selv om det skete ved hjælp af walkthroughs på www.gamefaqs.com må jeg sige at føle mig tilfreds. Dertil er der også 1000 achievement points at jagte samt rimelig god grafik eksklusivt i Xbox 360 versionen.
Gameplay: 9
Musik: 9
PS2, Xbox Grafik: 8
Grafik Xbox 360/PC: 7
Holdbarhed: 9
Bonus Point +1 pga. våbenopgraderings systemet der gør det muligt at forvandle din ellers simple silverballer pistol til et mindre maskingevær med fordoblet magasin, sniper-scope og lyddæmper samt magnum kugler.
Dette er hvad Assassins Creed burde havde været. Et spil med masser af replay-value i form af at finde ud af nye og snedige metoder til at udføre missionerne på. Ikke en omgang kluntet hack n' slash hvor der ikke sker noget nyt efter 3. mission.