Lost Odyssey har kun fået en dårlig anmeldelse i bladet mens alle andre synes det er genialt, der er jeg en af dem.
Lost Odyssey er et spil udviklet af mistvalker, der har et drømme hold i sig selv, de har selve FF skaber, Dragonsballs tekniker ja et drømmehold, og det ahr de virkelig vidst med det her spil, de har givet mig det for mig perfekte, japanske rollespil, og jeg troede bare at jeg ville spille ok rollespil mens jeg venter, på White knigt story som kommer lidt senere i år der er jo ikke så mange rollespil, til nextgen konsollerne, så jeg ville lige spille lost odyssey, og hvor blev jeg glædeligt overrasket, over dette køb, det er jo så helstøbt, med lækkert design og teknik, og med et gammeldags kampsystem, som jeg synes for noget nyt af det såkaldte ring system, og som det var helt traditionelt i blue dragons kampsystem syntes jeg det så virkeligt ud når man angreb, fordi man løber hen imod ens fjende, og den gør sig klar til at forsvare sig, og det ser virkelig ud som om, den ømer sig når den har fået slaget, det er for at sige det lige ud, traditionelt, og mere virkeligheds tro, i sit kamp system.
Historien er nok det der altid har plaget rollespil, og været deres største minus, er nu her noget af det bedste ved spillet. Mna spiller som den udøelige Kaim, men selvfølgelig har alt en pris, og Kaim betalte med sin hukommelse, og jeg vel sige at jeg tror han var glad for at glemme noget, men så småt begynder de at komme tilbage, til ham i hans drømme, og måske kan han have noget med alt det der sker, i deres verden at gøre, det kan sagtens være sådan, når man har levet i tusind.
Men det handler jo ikke bare om hans fortid, nej det handler også om en fyr ved navn Gordonjoa (tror det er forkert stavet), som har brug for hjælp, af en meget nervøs og bange konge, så der går også som der gjorde i FF XII lidt politisk ind i det hele, sådan med to historier, en om en udølig fyrs fortid og en om magtkamp og plot.
Historien holder hele vejen igennem spillet.
Grafik:
Spillet er lækkert hele vejen igennem, med selvfølgelig et billedskønt design, og karrekter design, men der er også en flot teknik lagt ind i den flotte verden, men nogle gange halter teknikken, som på et tids punkt inde i spillet, hvor Kongen skal spise, middag, og når han tager skeen højere op så er det, som om at noget af den suppe har for bliver siddende i luften. Enten er det fordi jeg har et skull TV, eller fordi at tekniken halter lidt engang imellem, men ellers er den med en lææer teknik og super design, at der ikke er en finger at sætte på den, billedskøn med de sædvanelige forskellige baner som der er i rollespil, fra skov baner, ørken baner og også slotte så der er mange forskellige, baner at give sig i kast med.
Lyd:
I de første FF spil var musikken helt i top og også i 12, og fodi vi har med gamle Square Enix arbejdere at gøre, så er der kælet for et Soundtrack, der for mig kan udfordre Halo 3 fantaskiske musik, det er gudeskønt og som jeg også har hørt, om Blue dragons store minusser, så skulle det være, den frygtelige kamp musik, i Lost Odyssey er det en fløjte der spiller i kampene, og det lyder lækkert at høre mens man er mod en plante, eller nogle frygtelig grimme biller så er det en musik der er rolig og ikke stressene, samtidig er det lækkert at høre ens fjender, som den frøste miniboss skrige, det lyder så godt at jeg nogle gange synes det var utroligt, lækkert at høre det som nogle dyr der faktisk skriger og ikke bare en lydmotor, der laver det hele.
Gameplay:
Som sagt er det et traditionelt rollespil så kampene er tur baseret, men de er lidt mere i realtime end almindelige, japanske rollespil, for som sagt højere oppe i anmeldelsen, så løben man som rigtige mennensker hen i mod fjenden,og slår, så kampsystemet er traditionelt men har også nye fansætter, som også skrevet højere oppe i anmeldelsen er det ring systemet der gør det nyt.
Der er også skil systemet, der gør at du kan bruge evner og tricks, og der er som i alle rollespil, også magi (ja det er der ligemeget hvad), så er der også items, som der også er med i alle rollespil.
Der er som sædvanelig også med at løbe rundt inde i byer, købe items, og nye og stærkere våben, og også magi, så det er jo som det plejer.
Holdbarhed:
Jeg kan forrestille mig at jeg spiller det i lang tid fremover, bare for at møde alle de forskellige bosser om og om igen og igen, og de lækre baner,og lave de forskellige figurer i spillet om så de kan noget helt nyt og andre våben, så det er den typiske formel lav, din figur så det bliver nyt alle de gange du spiller det igennem, det er på fire diske, og vare 40-50 timer, så det er ikke verdens længste spil, men det er fin spille tid, for dem der ikke gider spille 100 timer i bare et spil, og som til sidst smider det ud, fordi de er for lange eller bare for pengene tilbage, det her spil spiller man og spiller det igen, i det uendelige.
Plus:
designet,
musikken,
historien,
gameplayet,
fin spille tid,
skillsystemet,
Minus:
load tiderne( ville ikke indkludere i anmeldelse)
nogle gange halter tekniken.
Grafik: 9
Lyd: 10
Gameplay: 10
Holdbarhed: 10
Alt i alt 10 eller 99%
Konklusion:
Hvis du har en XBOX 360 og ikke har Lost Odyssey er der noget galt med dig.
Har ændret det til 9/10.