CBS har fået gigantisk succes med tv-serien Star Trek Discovery, der for nylig blev fornyet til sin tredje sæson. Noget tyder dog på at ambitionerne er blevet større, for de har nu nedsat en ny stor gruppe, der har til formål at ekspandere universet, og det sker blandt andet via nye spil.
Via en pressemeddelelse sendt til Gamereactor har CBS løftet sløret for det der hedder en "Global Franchise Group", som skal igangsætte processer og lave aftaler, der skal sikre at Star Trek rammer nye medieplatforme, og eksponeres overfor et større publikum.
"We seek to invigorate and broaden the Star Trek fan community through additional branding opportunities, such as podcasts, a reinvigorated StarTrek.com and new digital spaces, consumer products and gaming, as well as live experiential events and global attractions. These endeavors to further grow the brand are designed to complement the Studio's expansion of the Star Trek universe, which now includes two live-action series, two animated projects, and multiple 'shorts.'"
Ja, "gaming" nævnes specifikt, som betyder vi måske langt om længe får flere Star Trek-baserede spil. Spørgsmålet er så bare hvilke udviklere der får opgaven.