Charlie the Unicorn var en af de første ting, der gik viralt på YouTube. Den besynderlige animerede serie fik millioner af visninger og appellerede særligt til et yngre publikum, og det lader til, at visse folk, der arbejdede på MultiVersus, er ret store fans af FilmCows serie af kortfilm.
I et nu slettet tweet viste MultiVersus en farverig version af Reindog, som de kaldte for Charlie. Reindogs variant i kortfilmen havde et horn som en enhjørning og var farvestrålende. Jason Steele, Charlie the Unicorns skaber, fik intet at vide om denne reference på forhånd, og han er ikke særlig begejstret for den.
"MultiVersus is a game by Warner Bros, a company with an annual revenue of around 40 billion dollars. Here they are using my work, without permission, to advertise their game," udtalte han i sit oprindelige tweet.
"We all play fast and loose with intellectual property law here, but when you're a billion dollar company advertising your Intellectual Property Horde game you should at the very least get permission to use other people's work," fortsatte Steele.
Charlie the Unicorn er en del af internethistorien, hvilket tilsyneladende betyder at det er fair game. Som det blev påpeget i kommentarerne til Steeles indlæg, ville FilmCow drukne i Youtube-takedowns, hvis situationen var omvendt.