Barske strategi-kampe (og latterligt overdrevne beskrivelser) venter forude i dette preview. Vi når nu forbi Total War Attila i søndagens bud på artikler fra Gamereactor i 2014. Herunder får du linket til selve artiklen samt en begrundelse for, hvorfor denne var en af mine og redaktionens favoritter i år.
Vi forsøger at ramme bredt på Gamereactor, men vi vil også gerne bruge vores evner og erfaring til at dykke ned i skæve, tunge eller mere specialiserede emner.
Vi har dog altid et problem med strategispil, for det er en udfordring at levere en underholdende tekst, der rammer andet end de absolutte strateginørder, når mekanikker og metoder skal forklares. Total War: Attila var derfor lidt en mundfuld, for hvordan kan man fortælle om The Creative Assemblys næste uden at komme ind på mekanikker og statistikker i en sådan grad at teksten bliver kedelig for alle andre end lige præcis fans af Total War-serien. Det lykkedes dog for Tobias, der fik os til at storgrine undervejs. Vi fniser stadig.
Læs artiklen her