Som regel udskyder udviklere lanceringen af deres spil, hvis de ikke føler at de kan ramme den tekniske tærskel der er nødvendig. Men sådan har udvikler Colossal Order ikke tænkt sig at gøre med det kommende Cities: Skylines II.
Det udkommer her d. 24 oktober, og konsolversionen er allerede blevet udskudt til 2024, men nu indrømmer studiet at de har hævet systemkravene til PC-versionen fordi de ikke har fået optimeret spillet godt nok, heller ej har de fået fjernet lige så mange tekniske knaster som de havde ønsket - men de udgiver det alligevel.
"As we've always believed in transparency, we'd like to further shed some light on the current state of the build. Cities: Skylines II is a next-gen title, and naturally, it demands certain hardware requirements. With that said, while our team has worked tirelessly to deliver the best experience possible, we have not achieved the benchmark we targeted. In light of this, we still think for the long-term of the project, releasing now is the best way forward. We are proud of the unique gameplay and features in Cities: Skylines II, and we genuinely believe that it offers a great experience that you will enjoy."
Det vides ikke hvor slemt det står til, men vi bliver nok meget klogere når spillet lanceres lige om lidt.