Den flittige dataminer, Lance McDonald, har fundet hidtil ukendt multiplayer indhold i en alfa-version af det tredje kapitel i Dark Souls-serien. I en gennemgang på hans egen kanal, fremviser han hvad der i koden til spillet bliver omtalt som cult death og sacrificial ceremonies.
Den første funktion lader spilleren trække slagne fjender rundt, ved at holde en bestemt knap nede. Disse fjender kan senere hen laves til bål, hvor spilleren kan gemme og opgraderer sin karakter. Dette er i stærk kontrast til de ellers fastlagte bålsteder serien har været kendt for.
Den anden henvender til spiller-mod-spiller funktionalitet, og fremviser en anden måde hvorpå spilleren selv skaber en afart kamparena, hvor modspillere kan invaderer en dyster og mørk udgave af spilverdenen.
Disse lader til enten at skulle have ageret pendant, eller ligefrem erstatninger, til det velkendte pagt- og invasionssystem fra de to tidligere spil i serien. Dog blev begge dele droppet lang tid inden spillets lancering, da de allerede i alfa-versionen stille og roligt var blevet skrevet ud.