Visceral Games er åbenbart ikke kun en udvikler, der har travlt med at lave gode spil, men også en udvikler der gerne vil gå et ekstra skridt for at alle kan nyde deres produkter.
Gareth Garratt er således en af de mange som ikke kunne nyde PC-versionen af Dead Space 2, fordi spillet fra starten ikke lader brugeren skræddersy styringen. For Gareth, som lider af "cerebral palsy" (en fællesbetegnelse for motoriske handicaps), bestod problemet specifikt i at han ikke kunne få Isaac til at bevæge sig ved at bruge musen, hvilket han gjorde opmærksom på ved at skrive i Overclockers.co.uk-forummet.
I mellemtiden blev en underskriftsindsamling startet, og med over 25.000 underskrifter tydede noget på, at det ikke kun var Gareth der havde problemet.
Det har fået Visceral Games til at reagere på sagen, og i en officiel udmelding til siden Joystiq lyder det derfor:
"The Dead Space 2 team is aware of the issue that disabled players are having with Dead Space 2 PC. In fact a number of folks on our team are so passionate about getting this fix done that they are currently working hard to allow players to re-map key bindings to the mouse which should help disabled players enjoy the game,"