Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder
Dead Space Remake

Dead Space Remake skræddersyr oplevelsen efter spillerens stressniveau

Den tillader åbenbart udviklingen af et hav af forskellige slags spiloplevelser.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det der med at vælge grafikmotor, og skulle stå overfor de knaster og problematikker der følger med det valg, det er noget af det sværeste ved større AAA-spilproduktioner. Men EA Motive, der lige nu arbejder på Dead Space Remake, er ret stolte af deres Intensity Engine, fordi den tillader et så bredt arbejde med en så bred vifte af spiloplevelser.

I et nyt blogindlæg fortæller Senior Game Director Eric Baptizat, at Intensity Engine blandt andet monitorerer spillerens stressniveau i Dead Space Remake, og skræddersyr oplevelsen derefter:

"But then you might go into another room, and suddenly, there's a Slasher spawning from a wall vent, plus the lights turn off, plus there's fog in the environment, and it becomes a lot more intense. But then we give the player a break. Because we do essentially track the peaks and valleys of tension, to make sure that it's not just back-to-back-to-back high-intensity events. Because that would be emotionally exhausting; you'd be like, 'I can't take this anymore.'"

Det lyder da meget godt, ikke?

HQ
Dead Space Remake

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold