
Death Stranding 2: On the Beach står fortsat til at udkomme i 2025, men det er efterhånden rigtig lang tid siden vi har set livstegn fra Kojima Productions. Alligevel arbejder de hårdt, og vi ved nu at de har bevæget sig ind i den fase mange udviklere frygter, nemlig "crunch".
Det er en arbejdsmetode der er blevet kritiseret af mange, hvor udviklere udsættes for systematisk overarbejde med for lille kompensation. Om hvorvidt lidt "crunch" er direkte nødvendigt i AAA-udvikling eller ej diskuteres ofte, men Kojima har i hvert fald skrevet dette via X:
"The most demanding period of game development—both physically and mentally—commonly known as "crunch time. On top of mixing and Japanese voice recording, there's an inevitable pile of other tasks: writing comments, explanations, essays, interviews, discussions, and non-game-related work. It's incredibly tough."
Det lyder ikke synderligt sjovt, men det peger dog i retning af at spillet vil udkomme i 2025. Hvis du gerne vil lære mere om spiludviklingens faser, og om "crunch", så er det værd at høre tidligere Bioware-veteran Mark Darrahs udlægning herunder.