Dansk
Gamereactor
nyheder
Grand Theft Auto VI

Digital Foundry: "GTA VI kommer nok ikke til at køre i 60fps på Series X og PS5"

Og beviset findes i den nye PC-version af GTA V Enhanced Edition.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Grand Theft Auto VI kommer efter al sandsynlighed til at byde på hidtil uset grafisk detaljegrad og realisme, men for mange bliver det store spørgsmål også om hvorvidt spillet kan køres i en stabil nok frame-rate, og det gælder særligt på PS5 og Xbox Series X.

Der har været flere eksperter der har udtrykt skepsis omkring det, men Digital Foundry mener at dødsstødet findes i den nye PC-version af GTA V Enhanced Edition.

I denne nylige, forberede version er der implementeret "ray-traced global illumination", eller RTGI, som fungerer langt mere indgående i eksempelvis Dying Light 2: Stay Human i det det er implementeret på en per-pixel basis, som Digital Foundry siger kræver masser af arbejde.

De mener derfor er profilen for Grand Theft Auto VI er implementeret her, eftersom man kan se beviser på RTGI i traileren. Så hvad siger det om frame-rate? Jo, Digital Foundry har kørt nogle tests, og som WCCFTech skriver:

"If the same Grand Theft Auto V Enhanced Edition RTGI tech will be featured in the next entry in the series, Digital Foundry believes how the Enhanced Edition runs could be indicative of the performance that should be expected on base consoles for the sequel. While the tech is cleverly optimized and is not particularly heavy on the GPU, it is heavy on the CPU, and a Ryzen 5 3600 CPU, a CPU comparable to that of the base current generation consoles, cannot run the game at a steady 60 FPS at 1440p resolution and NVIDIA DLSS at Quality mode. This, in addition to the reveal trailer running at 30 FPS, further suggests that Grand Theft Auto VI will be limited to 30 FPS on base consoles, as many believe it will."

Grand Theft Auto VI

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold