
Senere på måneden kommer Somerville til PlayStation efter cirka ni måneders konsoleksklusivitet til Xbox.
Bag spillets udvikler Jumpship står den britiske filmskaber Chris Olsen og danske Dino Patti, der i sin tid var med til at stifte Playdead. For nyligt gæstede sidstnævnte spilpodcasten Arkaden, og her forklarer han, at en af grundene til, at Somerville først kom til Xbox, var, at PlayStation ikke virkede særligt interesserede i projektet.
"PlayStation kom med en okay deal, dengang vi havde lavet Inside. De blev så overbudt, men jeg synes, da vi lavede Somerville, der var PlayStation slet ikke på banen," fortæller Dino Patti. "Man snakker med nogen og man kommer lidt ind i den normale kø. Der er ikke nogen, der kommer og siger, 'hør, det er et fedt projekt, og I er nogle fede mennesker, vi vil have jer.' Der er en eller anden chef, der sidder der, der ikke har nogen visioner lige for tiden, tror jeg, ift. hvad der kommer på.'"
Udover forholdet til Xbox og PlayStation kommer Dino Patti ind på en lang række emner og anekdoter fra sin tid i spilbranchen, og det er bestemt værd at give afsnittet et lyt på ens foretrukne podcastplatform.