EA har valgt at være helt transparente i den kreative proces bag deres kommende reboot af fanfavorit-serien Skate.
Det har de gjort, ved bl.a. at vise ufærdige klip, for at inddrage den brede offentlighed i et mere intimt blik på hvad der sker bag kulissen i spilskabelse. Siden spiludviklere er kendt for at være overdrevent hemmelighedsfulde, er dette en frisk ny tilgang til spilpromovering.
EA har fornyligt udgivet et nyt afsnit af deres interview-serie The Board Room, hvor udviklerne diskuterer Skate, og hvor langt spillet er henne. I videoen afslører udviklerne bl.a. at spillet vil inkludere et progression system - altså et form for RPG-element, hvor du kan opgradere og udvikle din karakter. Udviklerne lover også, at der ikke kommer til at være lootboxes i spillet - et løfte, der virker en smule suspekt, siden det kommer fra EA, der er kendt for at implimentere lootbox-systemer i deres spil (tænk FIFA, Madden NFL osv.).
Du kan se hele interviewet her.
Skate har ikke en fastlagt præmieredato endnu, men kommer til PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S og Xbox One.