
Gamereactors residerende UFC-nørd, Thomas Blichfeldt, satte for nyligt spillets creative director, Brian Hayes, i hovedlås for at høre mere om det kommende kampsportsspil til Xbox One og PlayStation 4.
De to taler om en række kamprelaterede features, herunder spillets online-funktioner, men det er hvad Hayes siger om figurudvalget, såvel som processen med at skabe kæmperne, der er mest interessant:
"En af de store ting, vi prøver at gøre med EA Sports UFC, er at skabe atleter i spillet, der er de mest realistiske, de mest livagtige figurer, du nogensinde har set i et spil", siger Haes. "Og en af de ting vi har arbejdet med, sammenlignet med et spil som Fight Night Champion - der var det sidste fighting-spil jeg arbejdede på, og som havde, hvis jeg selv skal sige det, ret flotte figurer, det fik meget ros for den visuelle side - med kvaliteten vi leverer med disse figurer, tager det os dobbelt så lang tid at lave en fyr til UFC som det tog os med Fight Night Champion. Mængden af visuelle detaljer, som geometriske detaljer, kropsanimation, ansigtsanimation, fysik, kollisioner... Der ligger virkelig meget arbejde bag".