Dansk
Gamereactor
artikler

Efterfølgerne vi simpelthen ikke vil have

Det er fortsat populært at forvandle spil til franchises, og efterfølgere er nærmest en naturlov. Men hvilke vil vi helst ikke have?

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
Efterfølgerne vi simpelthen ikke vil have
Jeg har ikke lyst til at spille en direkte efterfølger til The Last of Us: Part II, nej.

Vi vil ikke spille:
The Last of Us: Part III
Misforstå os nu ikke... Læs færdig, før du hamrer halvdelen af skrivebordet i stykker eller bider kablet over til gamer-musen. Vi elsker The Last of Us, som vi tror, I ved baseret på vores anmeldelser af spillene, og vi elsker The Last of Us: Part II. Når det er sagt, vil vi selvfølgelig gerne have mere postapokalyptisk superdrama fra Naughty Dog, men vi vil ikke fortsætte, hvor det andet spil slap. Vi har ikke noget imod Abby som karakter, men Vi har ikke lyst til at spille som hende mere. Nok er nok, og jeg vil heller ikke have, at Ellies tristhed, tab, smerte og indgroede mørke skal præge det tredje spil. I stedet vil vi have, at Naughty Dogs »efterfølger« skal betræde nye græsgange, fortælle en anderledes historie med andre tematikker fra en anden afkrog af denne fascinerende verden, ganske enkelt.

Vi vil ikke spille:
Starfield 2
Bethesdas ultrahypede rumepos er respekteret, men det ville være synd at kalde det Bethesdas mest elskede RPG. Det er på mere end én måde selve definitionen på "offer af egen hype", og det »perfekte« 7/10-spil for mange. Det skyldes at studiet selv har ramt nogle enorme højdepunkter igennem årtierne, men for mange på redaktionen kom Starfield, trods solide systemer, ikke engang tæt på. I stedet føltes Starfield for mange her som lettere forældet og stift. Det er ikke fordi at et mere traditionelt sci-fi epos ikke er interessant, men vi tænker at de fleste nu ønsker at IP'en placeres i dvale til fordel for Elder Scrolls, Fallout og måske noget nyt.

Vi vil ikke spille:
Gears of War 6
Mange her på redaktionen (dog ikke alle - Magnus) mener at E-Day er det rigtige valg, når det gælder Microsoft og den næste del af Gears-serien. Faktisk er der flere der har sagt at de ville ønske at E-Day kunne have været det næste kapitel efter Gears of War 4. Selvom Gears 5 står stærkere for mange, så lader det også til at mange ihærdige fans vil have noget meget specifikt fra Gears of War-serien, og at en tilbagevunden til tunge drenge med tunge våben uden alt for meget udenomssnak er "the name of the game". Derfor kom et "Gears 6" gentagne gange op i samtalerne, eftersom en fortsættelse af den her historie ikke rigtig var at foretrække, og det er naturligvis også sådan kortene er faldet, for E-Day er et comeback for de traditionelle serieværdier. Er du enig?

Dette er en annonce:

Vi vil ikke spille:
Halo Infinite 2
Her på redaktionen elsker vi faktisk Halo Infinite. Men det er faktisk muligt at elske et spil, men samtidig ikke umiddelbart føle at Halo Studios får noget ud af at udforske særligt dette kapitels særpræg yderligere. Set i bakspejlet er det let at komme til den konklusion at open world-delen af dette spil ikke tilføjede noget. Halo var allerede semi-open world helt fra begyndelsen, hvilket set i tilbage er et bedre setup for, hvad Master Chief er, står for og bør være. Det var også de mere »organiserede« undergrundssegmenter i Infinite, som jeg husker bedst, hvilket betyder, at jeg ikke ønsker mig et Infinite 2, men først og fremmest en tilbagevenden til det almindelige »spor« som i Halo 1-3. Til Halo 7 kunne jeg faktisk godt tænke mig, at Halo Studios satte meget mere fokus på Flood og opbyggede mere horror-atmosfære. Selvfølgelig er Flood-delen stadig den værste del af Halo: Combat Evolved, men for mig handler det mere om den endeløse gentagelse af de samme trætte øjeblikke end noget andet. Jeg kan godt lide Flood og mytologien bag. Lav en Halo-afstikker med et strejf af GTFO-inspiration og mod slutningen - slip os løs i et par oplyste, smukke udendørsbaner.

Efterfølgerne vi simpelthen ikke vil have
Bethesda bør opgive alt hvad der har med Starfield at gøre.

Vi vil ikke spille:
Wolfenstein 3
Efter at svenske Machine Games er blevet rost for deres ihærdige arbejde med Indiana Jones and the Golden Circle, har mange spillere ønsket sig den sidste del af deres Wolfenstein-saga. Vi ved at der findes ihærdige stemmer her der ønsker sig mere af samme skuffe, men for at være helt ærlig ønsker vi at MachineGames enten arbejder lidt videre med Indiana, eller sågar finder på noget helt andet. The New Colossus var en perfekt udgave af MachineGames' fortolkning af BJ's univers, og det ville være en del sjovere at se det talentfulde studie arbejde videre med... ja, noget andet. Rygterne siger eksempelvis at de skulle have rodet med Quake-serien på tidspunkt, hvis ikke stadivæk. Se, det kunne være noget.

Vi vil ikke spille:
Portal 3
Vi ved, at Valves designere, som har skabt Portal og Portal 2, selvfølgelig er fantastiske. Vi taler trods alt om to af de bedst lavede puzzle-titler nogensinde. I samme åndedrag synes vi, at Portal har gjort sit og udforsket alle mulige afkroge af, hvad man kan gøre med de førstepersons-puslespil, som Portal er baseret på, og vi håber bare, at Valve bruger sin energi på andre ting. Ud over Half-Life 3, som vi aldrig vil holde op med at drømme om, håber vi, at de fokuserer på Team Fortress 3 og Left 4 Dead 3 i stedet.

Dette er en annonce:

Vi vil ikke spille:
Call of Duty: Black Ops 7
Det synes åbenlyst med de fleste Call of Duty-subserier, men lige nu står serien ved en skillevej, hvor interessen synes at være faldende, og tolerancen for snydere er lavere end nogensinde før, også. Et af værktøjerne Activision og Treyarch kunne tage i brug er at finde på noget helt andet - en anderledes gameplay-model. Vi har ikke lyst til at se mere til hverken Adler eller Woods, og hele sagen med klassificerede Black Ops-missioner og regeringskonspirationer begyndte at føles gammel i Treyarchs hænder for mange år siden. Call of Duty er omfattende, og mytologien er forankret i alle tænkelige konflikter, både i fortiden og i fremtiden. Gør noget helt nyt med helt nye figurer og gå væk fra den fyldte Playstation 4-optimerede skraldespilsmotor og spring ud i noget friskt, der imponerer både grafisk og gameplaymæssigt. Ikke flere dumme korridorer med en skydebanelignende struktur og idiotiske fjender. Ikke flere tvungne checkpoints, hvilket betyder, at de dumme tilfældige fjender holder op med at dukke op ud af ingenting (hvilket betyder, at man som spiller som regel bare kan bumse fremad og dermed udrydde fjenderne på denne måde). Giv os noget nyt. Giv os i stedet fremtiden for Call of Duty.

Efterfølgerne vi simpelthen ikke vil have
Spring den åbne spilverden over i den næste store Halo-udgivelse, tak.

Vi vil ikke spille:
Need for Speed: Unbound 2
Need for Speed III, Hot Pursuit, Underground, Shift, Most Wanted... Der er så mange virkelig mindeværdige racerspil i denne ærværdige spilserie, og der er så meget potentiale for at gøre det rigtigt, for at tilpasse sig nutidens gaderæs-kultur og skabe noget, der holder - i det lange løb. Unbound var dog ikke et spil, der formåede at gøre det, da det føltes temmelig forældet med hensyn til gameplay og koncept. I stedet for en ordentlig efterfølger her håber vi, at EA vender tilbage til det, der engang gjorde Need for Speed til genrens hotteste efterfølger; Underground. Giv os nu for pokker Underground 3, der er gennemsyret af JDM-kultur og foregår i et åbent, ultrarent, regn- og neonfyldt Tokyo. Efter det - byg den bedste politijagt nogensinde. Tænk på The Crew, men en specifik Need for Speed: Hot Pursuit-stil, hvor alt foregår online, og otte spillere er betjente, mens 16 spillere er fartglade gaderacere. Dit job er at køre fra Chicago til San Francisco så hurtigt som muligt, mens politiets job er at stoppe dig. Det hele er overdænget med raytracing-glat Frostbite-grafik, der virkelig knuser konkurrenterne i genren, og masser af god musik.



Indlæser mere indhold