
Vi ved allesammen at udviklingen af Final Fantasy XV ikke ligefrem var let, og det krævede adskillige reboots og rejusteringer før Square Enix virkelig fik greb om projektet. Midt i alt det virvar, så var udgiveren mildest talt i vildrede, og faktisk arbejdede selveste Eidos Montreal på spillet for en stund.
I et interview med TrueAchievements fortæller tidligere Art Director hos Eidos Montreal, Jonathan Jacque-Belletête, at projektet dengang hed Project W, og at de officielt blev det første vestlige studie der arbejdede på et mainline Final Fantasy-spil.
"[Eidos-Montréal] brought back Deus Ex. I was the art director on that — Deus Ex: Human Revolution. Then [I was] the executive art director on Mankind Divided. Then we tried to do Final Fantasy XV. Then they decided to bring it back to Japan — which I think was a big mistake, but it's still the truth. Ours was really, really cool."
Project W nåede angiveligt at have både basalt spildesign og en visuel identitet, og åbenbart ville det have været en afart klassisk rumopera.