Det er meget sjældent, at soulslikes tilbyder sværhedsgrader, da spillenes natur netop er udfordrende og svære. Der er flere af os, som stille går og drømmer om en "easy mode" i Dark Souls eller Lies of P, men det kommer ikke til at ske.
Neople, som udgiver The First Berserker: Khazan, i slutningen af marts næste år, har også hele tiden holdt fast i, at der ikke ville være sværhedsgrader i deres kommende action-rollespil, men det kan måske have ændret sig.
Nu har Neople dog fortalt GamingBolt, at de, efter feedback fra spillerne, er ved at kigge ind i muligheden for en "Easy Mode" eller måske en "Story Mode" - i hvert fald en form for lavere sværhedsgrad end den oprindelig planlagte. Det er langt fra sikkert, at det kommer til at ske og i så fald, om den vil være klar til udgivelsen af spillet i slutningen af marts næste år.
While we originally stated that there are no plans for difficulty options, we are now testing a mode with lowered difficulty within the team. Our primary goal was for players to become fully engaged with the character and sympathize with his difficult circumstances; however, there were requests for difficulty settings.- Neople
Neople siger også, at de tester og afprøver forskellige muligheder, og de planlægger flere interne tests, inden en evt. implementering i spillet.
Du kan selv prøve kræfter med The First Berserker: Khazan den 16. januar, hvor der kommer en gratis demo og det fulde spil lander til Xbox Series X/S, PlayStation 5 og PC den 27. marts 2025.