Efter at have afsluttet The Lord of the Rings -trilogien satte instruktør Peter Jackson sig for et helt andet projekt, hvor han byttede Midgård ud med monstre, alt sammen for filmen fra 2005 King Kong. Dette havde en temmelig stablet rollebesætning, og selvom den fik en anstændig modtagelse, nåede den ikke de højder, som instruktøren var kendt for med sine tidligere tre prisvindende film.
Men den film blev ved debuten ledsaget af et tie-in videospil kaldet Peter Jackson's King Kong, et spil, der blev udviklet af Ubisoft Montpellier. Nu har vi hørt lidt mere om det spil, da en Ubisoft-udvikler har talt med Retro Gamer til udgave 270 (tak, GamesRadar+), og afsløret, at under den utroligt stramme turnaround fik en enlig udvikler til opgave at gå ud over det sædvanlige for at "fikse" Kongs ansigt, fordi Jacksons søn ikke var fan af det originale udseende.
Art director Florent Sacré sagde: "Jeg var nødt til at omarbejde Kongs hoved, alene i studiet, fordi der var nogle detaljer, der skulle ændres, som en for stor mundkurv og et ubehageligt øjenbryn."
I modsætning til mange videospil var Jackson tilsyneladende også ret praktisk med dette projekt, og han delte endda de fotografier, han tog i det sydlige centrale Frankrig til filmen, med Ubisoft, så de autentisk kunne ramme terrænet og andet.
"Alle teksturer, alle de materialer, der blev brugt til at skabe junglejorden, træerne og bladene, blev skabt ud fra fotografier, han tog i Cévennes, en bjergkæde i det sydlige centrale Frankrig."
Problemet med at skabe en filmtilknytning som denne var dog, at filmen ikke var tilgængelig for det kreative team at tilpasse sig den, hvilket betød, at udviklerne i stedet "var nødt til at stole på filmen fra 1933 for at implementere en ordentlig kunstnerisk retning. Jeg kendte Peter Jacksons forkærlighed for denne film, og jeg baserede mit arbejde på denne første version af King Kong."
Spillede du Peter Jackson's King Kong, og har du en bestemt hukommelse fra spillet?