Dansk
Gamereactor
nyheder

Episode-indhold er tyndt

Epics Mark Rein er ikke i tvivl

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Epics Mark Rein, der har det med at sige præcis hvad han mener, gav ved Develop Conference i Brighton, det episodiske indhold i spil en ordentlig svada. Rein mener ganske enkelt ikke at forretningsmodellen eller interessen er til stede. Han sagde følgende:

"Jeg har hørt en masse vanvittig snak om episodisk indhold. Meget lidt af det giver nogen mening. Det er fejlslagen forretningsmodel. Er det meningen at en køber skal købe et halvt spil for 20 dollar og så vente seks måneder på at kunne spille næste episode? Når jeg lægger et spil fra mig, så er det for at prøve noget nyt. Episode-baserede spil vil genbruge en masse af indholdet fra originalen. Du går rundt i de samme miljøer, skyder på de samme fjender og gør det med de samme våben."

Han sagde desuden at episodisk-baserede spil aldrig vil kunne konkurrere med fuldpris produkter. "De kæmper mod enorme marketing budgetter. Distribution uden marketing er fuldstændig værdiløst. Du kan ikke købe dig til det for 15 dollar spillet. Fuldpris produkter hænger sammen. De har en start, en midte og en slutning."

En del af de fremmødte var ikke enige og en gik så langt som til at kalde Rein for en dinosaur, og sagde at han var helt forkert på det. En anden sagde at hans hjerne var fastlåst i et bestemt mønster og at han kun sagde det, for at sætte yderligere fokus på firmaets egen Unreal 3-motor.

Rein sagde dog at det intet havde med dette at gøre og at firmaet havde forretningsmodeller for alt fra fuldpris spil til Xbox Live Arcade.

Episode-indhold er tyndt


Indlæser mere indhold