Dansk
esports

Nuke erstatter Inferno i CS:GO, og det er profferne kede af

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Nuke er et af Counter-Strikes mest klassiske og vedholdende maps, og har været brugt i turneringer stort set lige siden det blev indført i de tidlige versioner af spillet.

Det er også med i Global Offensive, og var del af spillets mappulje til turneringskampe indtil for omkring et år siden. Der pillede Valve det ud for at gøre plads til den nye og forbedrede udgave af Train (der er til hver en tid kun syv baner i turneringspuljen).

Siden da har Valve givet Nuke en grundung overhaling, der blandt andet byder på langt flottere grafik og nogle taktiske justeringer.

Valve har netop tilføjet nye udgave af Nuke til "Active Duty"-mapgruppen, hvilket betyder at den vil blive brugt i de turneringer Valve sponsorer - og det tvinger kort sagt alle andre seriøse turneringer til at følge trop.

Men den beslutning falder ikke i god jord hos de professionelle spillere. Folk som Zeus fra Na'Vi, Olofmeister og JW fra Fnatic, og den regerende Major-mester FalleN fra Luminosity har været på Twitter for at udtrykke deres frustration og skuffelse.

Kritikken kan koges ned til to ting. For det første har den nye version af Nuke adskillige tekniske problemer, der går ud over billedhastighed og ydelse i visse dele af banen. I et spil hvor pixel-perfekt præcision og splitsekunder er afgørende, er det et problem - især fordi topspillerne helst vil have billedhastigheder over 300 billeder i sekundet (hvilket måske lyder vildt men bestemt kan lade sig gøre. CS:GO er et gammelt spil på det punkt).

For det andet, og hvad der måske er værre, er at Valve har droppet banen Inferno for at gøre plads til Nuke. Inferno er kort sagt et af de mest elskede og populære maps i spillet, der har lagt ryg til nogle af de mest utrolige og mindeværdige turneringskampe og finaler i spillets historie.

Infernos popularitet taget i betragtning kan man måske håbe at banen får en Train-agtig overhaling (det nye Train har vist sig at være en rigtig spændende og populær bane). Men givet hvor langsomme Valve generelt er til at lave justeringer i map-puljen, kommer Inferno nok til at være ude i kulden længe.

Nuke erstatter Inferno i CS:GO, og det er profferne kede af


Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.