Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Mød redaktionen

Alt om sitet og magasinet

Forslag til Gamereactor's nye ansigter

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Jeg vil gerne introducere mig selv herinde som en af de nye nyheds skribenter

Magnusses navn står oftere på forsiden end mig, grundet jeg kun er freelancer - men jeg elsker Gamereactor siden og har været fast bruger lang tid før siden blev overtaget af det daværende Gamez.dk - og det er fedt at være blevet en del af holdet.

Nyhederne bliver ikke skrevet som Mike JezZ, men som Mikael Jensen Så har i set mit navn, så kan i roligt vide at det er en veteran fra sitet der skam skriver disse nyheder

Stant
Stant
Citerer Mike JezZ:
Jeg vil gerne introducere mig selv herinde som en af de nye nyheds skribenter

Magnusses navn står oftere på forsiden end mig, grundet jeg kun er freelancer - men jeg elsker Gamereactor siden og har været fast bruger lang tid før siden blev overtaget af det daværende Gamez.dk - og det er fedt at være blevet en del af holdet.

Nyhederne bliver ikke skrevet som Mike JezZ, men som Mikael Jensen Så har i set mit navn, så kan i roligt vide at det er en veteran fra sitet der skam skriver disse nyheder

Et lille officielt velkommen herfra også så.. Selvom det dog ikke er gået ubemærket hen. ^^

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
alex2life
alex2life
Hey GR (Undskyld den virkelig lange kommentar :I)

Har været fast læser i virkelig lang tid. Husker stadig tilbage til første gang jeg stødte på et fysisk Gamereactor-magasin, da jeg var i Fona med min mor. Det var ret vildt med et gratis spil-magasin! Nummer 65 fra 2005, har det stadig stående på hylden ved siden af en stor del af numrene. Det er dog ved at falde fra hinanden, fordi jeg har læst artiklen om Shadow of the Colossus så mange gange. Var ærlig talt hooked fra første side og var nede for at hente det hver gang et nyt kom ud. Sådan fortsatte det i lang tid, men så blev jeg mere fanget af hjemmesiden, som er den tredje hjemmeside jeg åbner hver eneste morgen, når jeg er stået op. (Langt afsnit for at bare sige "Jeg holder af GR")

Jeg har dog set en del "trends"/problemer over de seneste par måneder, som jeg ærlig talt ikke er tilfreds med. Ikke sådan høtyv og fakkel utilfreds, men mere at jeg bare synes, det er ærgerligt, hvis det fortsætter sådan. Hvis vi starter med det negative, så lover jeg at der nok skal være noget positivt til sidst! Og for ikke bare at være en sur idiot vil jeg prøve at være konstruktiv og komme med forslag til, hvordan disse problemer kan stoppe. (Kan også være det bare er mig der er en negativ gut, og ingen andre brugere har det sådan her - Så håber at andre også vil melde ind, hvis de føler anderledes!)

Bad stuff!
Manglende GR-vinkel.
Det føles som om en stor del af GR er blevet annonceringer/afsløringer osv, hvilket er fint. Men ofte bliver det egentlig bare "Her er x spil." efterfulgt af næste nyhed med "Her er y ting."
Jeg mangler lige det ekstra afsnit som forklarer mig, hvorfor jeg skal være interesseret i det eller om jeg skal være ligeglad. Den klassiske GR-vinkel mangler bare. Med klassisk GR-vinkel tænker jeg ikke på Tanggaard/West-tidens vinkel som sådan, men mere bare den personlige og hyggelige vinkel, der altid har været på tingene.
Kan sagtens danne mine egne meninger, men jeg har altid nydt at læse andres og især GRs

Forslag: Giv mig en grund til at have interesse. Hvorfor er det her udsalg interessant, kan I anbefale nogle af spillene personligt? Annoncering af en ny controller, er det noget I selv vil have? Annoncering af et nyt spil, super - Kan I anbefale de andre spil udvikleren har lavet? Ved godt det vil kræve mere at skulle skrive mere, men jeg vil ærlig talt hellere have færre nyheder med gode personlige vinkler end mange nyheder, der føles upersonlige. Kvalitet over kvantitet

Mærkelige sætninger/ordvalg
Nogle af sætningerne i artiklerne er virkelig mærkelige. Altså de giver mening, men det virker som noget jeg fik tilbage, da jeg brugte google translate til at hjælpe med min spansk-undervisning. Nogle gange er det også bare enkelte ord, der bare bliver brugt forkert, hvilket stadig er lidt øv.

Forslag: Denne er lidt tricky, men måske bare læse teksterne igennem en ekstra gang, selvom I nok allerede læser dem igennem op til flere gange.

Bedre balance i forhold til at være neutrale i artikler.
Dette punkt er lidt spøjst, da jeg har lige bedt om mere GR-vinkel så må hellere forklare det ordentligt. Nogle nyheder har haft en negativ vinkel på bestemte emner uden nogen reel grund. Et par gange har det været en refleksion af en generel holdning blandt læserne, men vil egentlig hellere have, at I skriver en forholdsvis neutral artikel eller i det mindste prøver at vende det til noget mere positivt. Synes det er ret øv at se på negativitet, når der ikke er behov for det.

Forslag: Mere positivitet, mindre circlejerk. Dette har I allerede formået ved nogle typer artikler, men jeg vil gerne se det sprede sig til resten af GR.

Misvisende/forsinkede nyheder.
Den her giver sig selv, men synes der har været et stigende antal artikler, der enten er udkommet alt alt ALT for sent eller udkommer med misvisende informationer, fordi "historien" har udviklet sig siden den først kom frem. Begge dele er ærgerligt, men synes især, at det er øv, når der ikke bliver opdateret på den originale historie, så GR-læserne ikke får alting med. Dette er især ærgerligt, hvis nyheden er direkte forkert, hvilket jeg har set et par eksempler på allerede

Forslag: Bare stop med det fis. Undskyld, men det er virkelig fis! Hvis læsere kommenterer med opdateringer til nyheder kunne det være fedt, hvis nyheden blev opdateret/slettet. Har altid følt at læserne var en stor del af GR, men når nyhedsskribenterne føles så langt væk, så forsvinder det link bare

Misvisende titler
(Dette punkt kan sagtens være mig, der bare overanalyserer alting!) Har spottet flere artikler, hvor titlen egentlig har været korrekt, men har lagt op til at blive forstået på bestemt måde, hvor indholdet så var lidt anderledes. Ikke click-bait, men bare hvor titlen sagtens kunne have været mere præcis, så det var helt tydeligt, hvad artiklen handlede om.

Forslag: Prøv at lave mere præcise og rammende titler.

Kritik skal dog ikke kun være negativt så synes også, der skal roses for det, der går godt!
Good stuff!

Spændende informations/debat-indlæg.
Jeg synes der har været en god del af disse som virkelig har været interessante. Så det kan I roligt fortsætte med! Generelt har disse vist at der stadig er plads til GR-vinklen, og at I kan få den frem så virkelig....fortsæt med dette!

I en god retning
Generelt har I ført GR videre i en positiv retning, og som jeg skriver er det over de seneste par måneder, hvor jeg personligt føler, at niveauet er faldet.

Håber I vil tage nogle af disse ting til jer, da jeg ville elske at få GR tilbage til et sted, hvor jeg uden problemer kan stole på nyhederne. Jeg har ærlig talt taget mig selv I at factchecke en stor del af nyhederne/læse dem andre steder efter at have set op til flere misvisende artikler.

Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
Lilium11
Lilium11
Det var godt nok en lang post, men jeg synes jeg kan nikke genkendende til det meste af det. Jeg går ikke så meget op i om der bliver læst korrektur på tekster og hvor godt dette udføres da jeg som regel ikke engang bemærker det før der er nogen der pointerer det nede i kommentarfeltet. Det er ikke så vigtigt.

Jeg tænker snarere på hvordan at der er overskrifter som siger at Phil Spencer siger at bla bla bla, gerne et eller andet budskab som nok skal få PC herreracen eller Playstation fans op i det røde felt!! og når man så klikker ind på det så er det faktisk slet ikke det han siger eller måske skal man ind på den originale kilde for at se at manden faktisk blot, som ofte, har sagt en masse uden at sige noget overhovedet.

En lidt mere præcis repræsentation af kransekagefigurerne er det eneste jeg rigtigt efterspørger disse dage

PS: Bortset fra selvfølgelig at i tager anmeldelserne af The Division, MGS5 og UC4 ned. ;) ;) ;) ;)

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
alex2life, det er altid rart at høre om vores faste brugere der kommer med gode guldkorn til hvordan vi kan gøre sitet bedre

Journalistik handler gerne om at læseren skal danne deres egen mening. Jeg forstår godt at det kan være spændende at høre om vores mening - jeg er ofte selv aktiv i de nyheder jeg skriver om, så folk kan høre om min mening om selve emnet - men hvis vi fortæller nyheden efter vores eget perspektiv, ville vi kunne risikere at farve læseren med vores mening. Selvfølgeligt gælder dette ikke for alle, men nogle vil måske kunne blive farvet af vores personlige meninger vedrørende et bestemt spil

Med hensyn til misvisende titler, er det jo altid godt at få lidt kød på en overskrift - det er jo der får folk ind og læse nyheden. At gøre nyhedsoverskriften lidt dramatisk gør bestemt intet - så længe den selvfølgeligt ikke overgår hvad der virkeligt sker i selve nyheden.

Både mig, Magnus, samt de andre skribenter på Gamereactor ønsker selvfølgeligt at i alle skal have det nyeste og det bedste indhold. Desværre kan der ske det for selv den bedste, at en nyhed om et spil man måske ikke selv spiller, er kategoriseret i vores kilder som nyheder, selvom de desværre ikke er det, og når vi så kører igennem vores egen database og ser, at der ikke er skriver om nyheden, kan det ske at der måske ryger en gammel nyhed ud som vi aldrig har bragt - jeg kom selv til det med en enkelt Diablo III-nyhed for nyligt

Jeg kan selvfølgeligt kun tale på egne vejne, men jeg prøver ihærdigt på at bringe de nyeste nyheder, og det ved jeg at Magnus også gør. Nogle gange kan en nyhed være sat op til udgivelse før der er sket ændringer i selve nyheden.

Magnus Groth-Andersen
GR®
Magnus Groth-Andersen
Citerer alex2life:
Hey GR (Undskyld den virkelig lange kommentar :I)

Har været fast læser i virkelig lang tid. Husker stadig tilbage til første gang jeg stødte på et fysisk Gamereactor-magasin, da jeg var i Fona med min mor. Det var ret vildt med et gratis spil-magasin! Nummer 65 fra 2005, har det stadig stående på hylden ved siden af en stor del af numrene. Det er dog ved at falde fra hinanden, fordi jeg har læst artiklen om Shadow of the Colossus så mange gange. Var ærlig talt hooked fra første side og var nede for at hente det hver gang et nyt kom ud. Sådan fortsatte det i lang tid, men så blev jeg mere fanget af hjemmesiden, som er den tredje hjemmeside jeg åbner hver eneste morgen, når jeg er stået op. (Langt afsnit for at bare sige "Jeg holder af GR")

Jeg har dog set en del "trends"/problemer over de seneste par måneder, som jeg ærlig talt ikke er tilfreds med. Ikke sådan høtyv og fakkel utilfreds, men mere at jeg bare synes, det er ærgerligt, hvis det fortsætter sådan. Hvis vi starter med det negative, så lover jeg at der nok skal være noget positivt til sidst! Og for ikke bare at være en sur idiot vil jeg prøve at være konstruktiv og komme med forslag til, hvordan disse problemer kan stoppe. (Kan også være det bare er mig der er en negativ gut, og ingen andre brugere har det sådan her - Så håber at andre også vil melde ind, hvis de føler anderledes!)

Bad stuff!
Manglende GR-vinkel.
Det føles som om en stor del af GR er blevet annonceringer/afsløringer osv, hvilket er fint. Men ofte bliver det egentlig bare "Her er x spil." efterfulgt af næste nyhed med "Her er y ting."
Jeg mangler lige det ekstra afsnit som forklarer mig, hvorfor jeg skal være interesseret i det eller om jeg skal være ligeglad. Den klassiske GR-vinkel mangler bare. Med klassisk GR-vinkel tænker jeg ikke på Tanggaard/West-tidens vinkel som sådan, men mere bare den personlige og hyggelige vinkel, der altid har været på tingene.
Kan sagtens danne mine egne meninger, men jeg har altid nydt at læse andres og især GRs

Forslag: Giv mig en grund til at have interesse. Hvorfor er det her udsalg interessant, kan I anbefale nogle af spillene personligt? Annoncering af en ny controller, er det noget I selv vil have? Annoncering af et nyt spil, super - Kan I anbefale de andre spil udvikleren har lavet? Ved godt det vil kræve mere at skulle skrive mere, men jeg vil ærlig talt hellere have færre nyheder med gode personlige vinkler end mange nyheder, der føles upersonlige. Kvalitet over kvantitet

Mærkelige sætninger/ordvalg
Nogle af sætningerne i artiklerne er virkelig mærkelige. Altså de giver mening, men det virker som noget jeg fik tilbage, da jeg brugte google translate til at hjælpe med min spansk-undervisning. Nogle gange er det også bare enkelte ord, der bare bliver brugt forkert, hvilket stadig er lidt øv.

Forslag: Denne er lidt tricky, men måske bare læse teksterne igennem en ekstra gang, selvom I nok allerede læser dem igennem op til flere gange.

Bedre balance i forhold til at være neutrale i artikler.
Dette punkt er lidt spøjst, da jeg har lige bedt om mere GR-vinkel så må hellere forklare det ordentligt. Nogle nyheder har haft en negativ vinkel på bestemte emner uden nogen reel grund. Et par gange har det været en refleksion af en generel holdning blandt læserne, men vil egentlig hellere have, at I skriver en forholdsvis neutral artikel eller i det mindste prøver at vende det til noget mere positivt. Synes det er ret øv at se på negativitet, når der ikke er behov for det.

Forslag: Mere positivitet, mindre circlejerk. Dette har I allerede formået ved nogle typer artikler, men jeg vil gerne se det sprede sig til resten af GR.

Misvisende/forsinkede nyheder.
Den her giver sig selv, men synes der har været et stigende antal artikler, der enten er udkommet alt alt ALT for sent eller udkommer med misvisende informationer, fordi "historien" har udviklet sig siden den først kom frem. Begge dele er ærgerligt, men synes især, at det er øv, når der ikke bliver opdateret på den originale historie, så GR-læserne ikke får alting med. Dette er især ærgerligt, hvis nyheden er direkte forkert, hvilket jeg har set et par eksempler på allerede

Forslag: Bare stop med det fis. Undskyld, men det er virkelig fis! Hvis læsere kommenterer med opdateringer til nyheder kunne det være fedt, hvis nyheden blev opdateret/slettet. Har altid følt at læserne var en stor del af GR, men når nyhedsskribenterne føles så langt væk, så forsvinder det link bare

Misvisende titler
(Dette punkt kan sagtens være mig, der bare overanalyserer alting!) Har spottet flere artikler, hvor titlen egentlig har været korrekt, men har lagt op til at blive forstået på bestemt måde, hvor indholdet så var lidt anderledes. Ikke click-bait, men bare hvor titlen sagtens kunne have været mere præcis, så det var helt tydeligt, hvad artiklen handlede om.

Forslag: Prøv at lave mere præcise og rammende titler.

Kritik skal dog ikke kun være negativt så synes også, der skal roses for det, der går godt!
Good stuff!

Spændende informations/debat-indlæg.
Jeg synes der har været en god del af disse som virkelig har været interessante. Så det kan I roligt fortsætte med! Generelt har disse vist at der stadig er plads til GR-vinklen, og at I kan få den frem så virkelig....fortsæt med dette!

I en god retning
Generelt har I ført GR videre i en positiv retning, og som jeg skriver er det over de seneste par måneder, hvor jeg personligt føler, at niveauet er faldet.

Håber I vil tage nogle af disse ting til jer, da jeg ville elske at få GR tilbage til et sted, hvor jeg uden problemer kan stole på nyhederne. Jeg har ærlig talt taget mig selv I at factchecke en stor del af nyhederne/læse dem andre steder efter at have set op til flere misvisende artikler.

Hej Alex. Der er utrolig meget at tage fat på her, men som altid skal du have mega mange tak for dit engagement. Jeg har sagt det tusindvis af gange, men jeg siger det gerne igen. Det er den slags passion der gør at Gamereactor kan fortsætte, og at jeg nyder at lave det jeg laver. Lad os tage fat på dine punkter.

GR-vinkel:
Jeg har læst kulturjournalistik, og har stadig svært ved at finde balancen i at være personlig, uden at være kynisk og neutral. Vores branche bevæger sig generelt over i personificeret journalistik, altså at fokusset på skribentens holdning og identitet er central, men jeg føler samtidig at jeg har et ansvar om at ligge an til debat i nyhederne, men ikke nødvendigvis selv tage del i den. Det kan man selvfølgelig i kommentarfeltet, men nyhedsteksten er på én måde lidt hellig, hvis du forstår hvad jeg mener. For nylig er jeg og Mikael begyndt at smide et lille spørgsmål ind i bunden, eller sågar sætte nogle punktummer for at indikere noget ironi eller sarkasme.

Når det så er sagt, så kan vi sagtens implementere en mere personlig vinkling af nyhedsstoffet. Det vil jeg arbejde på i fremtiden. Jeg håber bare ikke at andre brugere så brokker sig over manglende neutralitet.

Mærkelige sætning:
Den her er altid besværlig, for du har selvfølgelig ret. Til tider er der pres ovenfra til at der skal leveres et bestemt niveau, og derfor kan der både forekomme fejl og mangler rent grammatisk, men også kringlede sætninger som giver mening i mit eget hoved, men ikke nødvendigvis gør det på papir. Jeg kan kun beklage, og jeg forsøger for guds skyld ikke at finde på undskyldninger. Alt jeg kan sige er at det er en proces, og jeg, personligt, mener at niveauet faktisk er steget i forhold til mængden af slåfejl i starten, og vil fortsætte med at gøre det. Jeg tager dog uden tvivl dine betragtning til efterretning, og sørger for altid at have øjne på grammatikken. Selv når jeg sover.

Neutralitet i nyheder/artikler
Den her er en del sværere, for her er jeg bare ganske enkelt uenig. Jeg er ret stolt over at vores nyhedsskribenter kan viderebringe en særlig nyhed på neutral vis, men godt lade vores personlige holdning komme til udtryk enten eksplicit eller imellem linjerne. Det er en del af at skabe en personlig forbindelse imellem os og jer, og ja, til tider er det bekostning af neutraliteten, men det er en pris jeg er villig til at betale.

Faktisk synes jeg selv at vores nyheder og artikler ikke bare stinker af positivitet, men også er ganske varierede. Anders Mai hadet PlayStation-mødet, jeg elskede det, nogle er trætte af NX-rygter, andre venter sultent på flere. Der vil altid være flere sider af en sag, og vores job som skribenter er både at gøre vores tekster dybt personlige men samtidig levere det nyhedsstof I forventer.

Jeg forstår dig 100%, men vi bringer nyheder der både er negative og positive om eksempelvis No Man's Sky, og det synes jeg ikke er cirkeljerk.

Misvisende/forsinkede nyheder:
Ligesom med stavefejl er det aldrig vores intention at nyheder skal være så forsinkede at de bliver irrelevante, det er, om ikke andet, det værste der kan ske, for så er det ikke nyheder længere. Det sker, særligt med underbemanding, men vi arbejder på højtryk for at det ikke sker. Det kan jeg forsikre dig om.

Misvisende titler:
Det er så pisse svært med den balance, men selvfølgelig forsøger vi at smække kød på en overskrift hvis det skaber højere interesse. Det kan vi se på metrikken og aktiviteten omkring en nyhed. Når det så er sagt, er det ALDRIG intentionen at skabe ravage og debat når der ikke er noget ved historien. Henviser du specifikt til en historie som Yoshida om Sean Murray står jeg ved den overskrift 100%, men det kan selvfølgelig ske, og det er ikke meningen, men balancen kan være svær at ramme.

Alex, du skal have tusind, tusind tak for at give os ris og lidt ros, og jeg sætter så meget pris på det. Jeg håber virkelig at du kan bruge de her svar.

Igen, jeg er ALTID tilgængelig på magnus.andersen@gamereactor.dk eller på 23637001.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!