Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Mød redaktionen

Alt om sitet og magasinet

Ændringer på forummet

Magnus Groth-Andersen
GR®
Magnus Groth-Andersen
Hej GR-nation. I er allesammen drønfede, og det er netop jer der begår jer på forummet, skriver blogs, uploader videoer til UserTV og kommenterer på nyheder og artikler, der gør at Gamereactor lever og ånder. Der er communitiet det er vigtigst, og derfor vil vi gerne tweake lidt på forummet, så det er mere vedkommende, lettere at navigere i og sjovere at deltage i.

Derfor kunne vi godt tænke os at høre jeres ideer til et nyt, forbedret forum. Det er ikke sikker at vi kigger på et komplet redesign, men måske snarere en lille opdatering.

Ønsker i at se diverse skribenter være mere aktive? I så fald hvordan? Hvordan skal grupperingen af emner se ud? Lad os høre jeres ideer!

Magnus out.

Carmillah
Moderator
Carmillah
Første indskydelse:

Er det nødvendigt med et Tekken-, Need for Speed- og Halo-forum? Der har ikke været aktivitet i 5-6 år, og det får bare vores forum til at se endnu mere inaktivt ud.

Jeg vender tilbage i tråden.

- En dude i forklædning..
Carmillah
Moderator
Carmillah
Citerer Ak-master:
Luk ingen tråde!

Ja, det er der vi er efterhånden. Heldigvis er det uhyre sjældent at vi lukker tråde.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Carmillah:
Er det nødvendigt med et Tekken-, Need for Speed- og Halo-forum? Der har ikke været aktivitet i 5-6 år, og det får bare vores forum til at se endnu mere inaktivt ud.

Hvor kan du se de forummer? Dem kan jeg slet ikke spotte

Flere kategorier som FPS, RTS, Racing, MMORPG. Dedikerede spil forums er nok for meget i starten, men dedikerede kategorier.

Samt indlægstæller i venstre side. Evt sjove ranks som "nybegynder" ved 0-10 indlæg, hvor en højere rank bliver erhvervet jo flere indlæg man har skrevet.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
Lilium11
Lilium11
Hmm... Generelt synes jeg at det hele fungerer ganske godt, jeg kunne måske forestille mig nogle features (som måske allerede eksisterer uden at jeg er klar over det) f.eks. på det fleste fora jeg har været på har man muligheden for at se hvilke tråde blandt dem man har postet i, der er ulæste indlæg i. En sådan feature kunne være gavnligt for aktiviteten da man så vidt jeg kan se skal ind og kigge manuelt på hvert eneste board for at se hvad der sker

Måske en feature så man får en notits via den der klokke hvis man bliver citeret eller nævnt?

Måske man kunne gøre karakterer for brugeranmeldelser valgfrit!?

Ved det ikke, det er bare idéer.

生活って、めんどくさいね? 彼氏以外、人類が超難しい。
Adoo
Adoo
Man skal scrolle 3/4 ned på forsiden for at finde forummet. Synes det er lidt gemt væk. Derudover har det fået lidt plads i forholdt til resten af side, som det ovenikøbet deler med de øvrige nyheds kommentarer og livefeed.

Forummet brude have en mere central plads. Måske lige til højre for nyhederne, hvor der lige nu er banner.

Montross
Montross
God tråd - jeg byder gerne ind !

For det første kunne det være rart hvis der blev fulgt op på det som medlemmer allerede kaster ind i fejl og mangel tråden. Der med ikke sagt at GR skal makke ret og indordne sig alle klager, men det kunne være rart at føle at de ting man melder rent faktisk bliver læst og overvejet. Hvis man føler at man bliver hørt har man også lyst til at ytre sig. Forhåbentlig ville den ytren sprede sig til andre dele af forummet.

Og så lige et par kreative indslag:
1. Gør det muligt for medlemmer at lave afstemninger.
2. Personligt synes jeg det kunne være fedt at hylde nogle af alle de krafter der er her inde. Det kunne man gøre med titler som årets brugeranmelder, blogger eller mere konkret bare årets anmeldelse. Med det nye like system kunne man måske også belønne årets sjoveste kommenter; de ti mest likede er nomineret og så vælger enten redaktionen eller brugerne (gennem afstemning), hvem der skal vinde. Det kunne jo evt. Være sådan man uddelte nogle af alle de lækre julegaver? Men, der behøvede selvfølgelig ikke være en præmie involveret

Håber jeg holdte mig nogenlunde inden for emnet !

"You're worth enough... dead."
Tuuuu drengen
Tuuuu drengen
Jeg ved ikke hvad man kunne gøre men kan bare konstaterer at jeg aldrig rigtig bruger forrummet pga at man tit ser hvor inaktivt det er, så hvorfor oprette et nyt indlæg fx?
Brevkassen og blogs er derimod meget aktivt, så det jo ikke fordi Gamereactor er dødt på community punktet.

Hvad ville der ske hvis der intet forum var? Ville folk virkelig savne det? Tænker at der ikke er nogen grund til at blive ved med at prikke til den døde hest.

Oh Yes... There Will Be Blood!
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Allesammen rigtigt gode forslag indtil videre.

Montross, indlæggene bliver skam tjekket igennem, jeg tror blot at dem der står for den afdeling desværre ikke har tiden til at svare på alle indlæg derinde. Nogle forslag går på at ændre visse fundamentale elementer hos GR - blandt andet at kunne ændre i blogs m.m. senere. Grunden til at dette ikke er muligt, fik jeg at vide af vores tidligere redaktør, at det ville være uoverskueligt for GR at kunne se gamle blog indlæg blive ændret til for eksempel indhold der ikke måtte være her.

Vi har netop sat fokus på at få mere gang i sitet, så vi ser gerne så mange kommentarer og forslag som muligt så vi kan gøre Gamereactor endnu bedre for jer

Tillagt 2016-04-07 14:31:
Citerer Tuuuu drengen:
Jeg ved ikke hvad man kunne gøre men kan bare konstaterer at jeg aldrig rigtig bruger forrummet pga at man tit ser hvor inaktivt det er, så hvorfor oprette et nyt indlæg fx?
Brevkassen og blogs er derimod meget aktivt, så det jo ikke fordi Gamereactor er dødt på community punktet.

Hvad ville der ske hvis der intet forum var? Ville folk virkelig savne det? Tænker at der ikke er nogen grund til at blive ved med at prikke til den døde hest.

Idéen er jo netop at få et aktivt forum og community.

Mener du at man måske burde stryge brevkassen, så man ville skrive på forummet istedet?

Ak-master
Ak-master
Citerer Tuuuu drengen:
blogs er derimod meget aktivt, så det jo ikke fordi Gamereactor er dødt på community punktet

Mærkeligt nok ikke så meget den sidste tid, men normalt ja.

Men et rigtig godt forslag er, som der også bliver nævnt ovenover, ganske simpelt at skabe mere opmærksomhed omkring forummet og blogs på forsiden.

Forsiden er den største rodebutik med masser af støj som ingen sandsynligvis klikker på, mens forsiden på samme tid også er min indgang til GRs forskellige sider. Jeg bruger f.eks. sjældent menuen øverst. Kan forstille mig at jeres statistik kan generalisere dette. Måske en usability test?

Koncentrer fokusset på nyheder / anmeldelser / blogs / forum (på forsiden) - hvad der i mine øjne er grundstenene i siden. Evt. også med mulighed for at se senest kommenterede blogindlæg.

Montross' andet forslag er også rigtig godt. Til dels også det første.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Ak-master:
Forsiden er den største rodebutik med masser af støj som ingen sandsynligvis klikker på, mens forsiden på samme tid også er min indgang til GRs forskellige sider. Jeg bruger f.eks. sjældent menuen øverst. Kan forstille mig at jeres statistik kan generalisere dette. Måske en usability test?

Så du tror at hvis der var mere fokus på forummet på forsiden ville skabe mere aktivitet?

jeg er enig, da forummet på forsiden er blandet sammen med LiveFeed, Forum og kommentarer.

Måske man sku helt stryge LiveFeed og brevkasse for mere forum aktivitet, samt mere fokus på forsiden?

Montross
Montross
Citerer Mike JezZ:
Montross, indlæggene bliver skam tjekket igennem, jeg tror blot at dem der står for den afdeling desværre ikke har tiden til at svare på alle indlæg derinde. Nogle forslag går på at ændre visse fundamentale elementer hos GR - blandt andet at kunne ændre i blogs m.m. senere. Grunden til at dette ikke er muligt, fik jeg at vide af vores tidligere redaktør, at det ville være uoverskueligt for GR at kunne se gamle blog indlæg blive ændret til for eksempel indhold der ikke måtte være her.

Det er heller ikke så meget det at indlægget ikke bliver læst jeg betvivler Men det er bare den følelse man sidder, når der ikke rigtig sker noget efterfølgende. Man burde måske give dem, der arbejder i afdelingen med, mangeltråden noget mere tid, så de også har tid til den slags - bare et forslag Det er jo en ærlig sag at teknikken har sine begrænsninger. Jeg tror bare det er vigtigt at få det kommunikeret ud.

Citerer Adoo:
Forummet brude have en mere central plads.

Kunne ikke være mere enig. Kunne man ikke give det en bjælke på den linje, hvor der i forvejen står: Nyheder, Previews, Anmeldelser, Artikler, Video, Billeder, Film, Musik, Gadgets. Herefter kunne, der stå Forum. Når man klikkede kunne der så komme områder op med de senest kommenterede tråde.

En anden ting: er det en mulighed at man overlader mere af sidens indstillinger til brugeren? Kunne man fx forestille sig at når jeg loggede ind havde jeg mulighed for at bestemme om det skulle være nyheder, der kom på som det første eller om jeg hellere ville have anmeldelser til at være det første, jeg så, når jeg loggede ind? Det kunne måske også overføres til andre elementer på siden?

Rasmus Lund-Hansen
Rasmus Lund-Hansen
Citerer Carmillah:

De blev pillet af oversigten for lææææænge siden. Du kan kun se dem fordi du er moderator

Tuuuu drengen
Tuuuu drengen
Citerer Mike JezZ:
Citerer Ak-master:Forsiden er den største rodebutik med masser af støj som ingen sandsynligvis klikker på, mens forsiden på samme tid også er min indgang til GRs forskellige sider. Jeg bruger f.eks. sjældent menuen øverst. Kan forstille mig at jeres statistik kan generalisere dette. Måske en usability test?

Så du tror at hvis der var mere fokus på forummet på forsiden ville skabe mere aktivitet?

jeg er enig, da forummet på forsiden er blandet sammen med LiveFeed, Forum og kommentarer.

Måske man sku helt stryge LiveFeed og brevkasse for mere forum aktivitet, samt mere fokus på forsiden?

Og idéen er også fin men hvis der ikke er et markedet for det er der vel ingen grund til at være desperat for at der skal være et. Der kunne gøres mange andre ting. (Nem og hurtig chat på forsiden hvor brugere kan chatte med hinanden. Afstemninger om hvad folk synes om X)
At stryge Brevkassen synes jeg dog er en dårlig idé da det er en utrolig effektiv og hurtig måde at stille et spørgsmål og få et svar - noget som ville fylde meget på et forum hvor i sikkert skulle til at rydde op i en masse inaktive indlæg.

Jeg er af den overbevisning at et nyt design eller at gøre det nemmere at komme til forrummet på ikke ville hjælpe noget - Hvilket igen er min pointe med at gør det noget at der ikke er noget forum? Gør det noget at folk kommer for at læse relevante nyheder, artikler og anmeldelser, men ikke bliver hængende i timevis? Kommentarfeltet til hver indlæg i putter op bliver jo flittigt brugt og der diskuteres også tit, specielt når en anmeldelse kommer ud, så måske synes folk at der ikke er brug for et forum når man lige så godt kan gøre det der?
For mig virker forummet i hvert fald overflødigt og jeg synes ikke der burde ændres på ting bare for at der kan komme mere aktivitet derind.

Oh Yes... There Will Be Blood!
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Montross:
Kunne ikke være mere enig. Kunne man ikke give det en bjælke på den linje, hvor der i forvejen står: Nyheder, Previews, Anmeldelser, Artikler, Video, Billeder, Film, Musik, Gadgets. Herefter kunne, der stå Forum. Når man klikkede kunne der så komme områder op med de senest kommenterede tråde.

Som fx sådan her? Eller havde du andet i tankerne?

http://i.imgur.com/UTlAQOl.jpg

Tuuuu, idéen er ikke at fjerne noget for dem der ikke ønsker et forum - idéen er at tilføje til dem der ønsker det

Som du kan læse er der stadig mange som ønsker et aktivt forum

Montross
Montross
Citerer Mike JezZ:
Som fx sådan her? Eller havde du andet i tankerne?

Først: Kæft, hvor er du ferm på en computer. Det er sgu rimelig nice

Det er jo egentlig også en mulighed, men tænkte nu mere på at "Forum" var integreret i den bjælke, hvor nyheder etc. befinder sig.

Når man så trykker på "Forum" ser man de Fora, hvor der senest er nogen som har kommenteret el. lign.

Måske noget i den her retning:

http://www.gamereactor.dk/minebilleder/Montross/?id=120793

Ved ikke om du kan se det

Adoo
Adoo
Nu vi er igang med at diskutere forbedringer:

Der er fint nok der er en slider på forsiden, men en del af artiklerne har ingen eller kun 1-2 kommentar. Det optager meget plads, men skaber ingen aktivitet.

Hvad med at de mest aktive nyheder/ artikler / anmeldelser køre i slideren. Ligesom f.eks. på N4G.com. Det er en mere dynamisk tilgang til at fremhæve indhold.

Man får et hurtigt indblik i hvad der er interessant for tiden, og hvad der bliver diskuteret mest. Jo mere aktiv en kommentartråd er, jo mere har man lyst til at være en del af det. Man gider jo ikke diskutere med sig selv.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Montross:
Først: Kæft, hvor er du ferm på en computer. Det er sgu rimelig nice

Det er jo egentlig også en mulighed, men tænkte nu mere på at "Forum" var integreret i den bjælke, hvor nyheder etc. befinder sig.

Når man så trykker på "Forum" ser man de Fora, hvor der senest er nogen som har kommenteret el. lign.

Måske noget i den her retning:

http://www.gamereactor.dk/minebilleder/Montross/?id=120793

Ved ikke om du kan se det

Jeg kan godt se hvad du mener - men ville det ikke "bare" skjule forummet et andet sted fremfor der hvor det er nu?

Nyheder har den første fokus, og Forum er gemt væk under et faneblad igen.

Medmindre du evt mener sådan her:

http://i.imgur.com/96TWyWr.jpg

Carmillah
Moderator
Carmillah
Citerer Rasmus Lund-Hansen:
De blev pillet af oversigten for lææææænge siden. Du kan kun se dem fordi du er moderator

Ahhh, tak Rasmus (og hov, assisterende redaktør?!) - så skal I bare ignorere mit indlæg

Montross
Montross
Citerer Mike JezZ:
Medmindre du evt mener sådan her:

Det var præcist det jeg prøvede at lave !

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Montross:
Citerer Mike JezZ:Medmindre du evt mener sådan her:

Det var præcist det jeg prøvede at lave !

Det ser faktisk også udmærket ud Hvis der er flere/andre forslag, så må i sige til, så kan jeg se om jeg kan få nogle designet nogle idéer ned og sende dem videre. Jeg kan kun gå videre med idéerne, og lover ingenting

Citerer Adoo:
Citerer Mike JezZ:http://i.imgur.com/UTlAQOl.jpg
Præcis

Hvad synes du om den opdaterede version?

http://i.imgur.com/96TWyWr.jpg

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Hvad med flere konkrete kategorier som FPS, Racing, MMORPG?

http://www.gamereactor.dk/forum/ Hvis der var kategorier som:

Spil generelt
First Person Shooters
Racing
Real Time Strategy
MMORPG's
RPG's

Så man bedre kunne finde tråde angående det man søger?

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!