Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Mød redaktionen

Alt om sitet og magasinet

GR: fejl, mangler og forslag

MasterJ
MasterJ
#removetheannoyingbanner

I'll catch you on the flip side
Madmaxerendårligfilm
Madmaxerendårligfilm
Hej MasterJ (og jer andre)

Lad os lige forklare hvorfor og hvornår det sker.

Det drejer sig om ét bannerformat - topbanneret.

Når du kommer ind på siden og scroller ned med det samme, inden topbanneret er loadet/kommet frem på siden, så vil topbanneret, når det er loaded færdigt, komme frem i toppen af den side du er på, uanset du evt. er scrollet ned. Topbanneret vil kun forblive der i 1 sek. og herefter forsvinde.

Bannere måles i dag også på viewability, dvs. om de er blevet set. Da det er eksterne firmaer som måler viewability er vi desværre nødt til at vise topbanneret i et fuldt sekund, ellers bliver det ganske enkelt ikke målt korrekt - specielt hvis annoncørernes servere er lidt langsomme og så er der ikke penge til lønninger, systemer osv. Se derfor på det som en support af Gamereactor ved at acceptere det lille ubehag der måtte være ved at banneret hænger i 1 sek.

Vi synes ikke selv at det er optimalt og vi arbejder løbende på at optimere - men hvis man skal kunne levere gratis indhold i 11 lande, så skal vi have penge i kassen på en eller anden måde.

Håber vi har forklaret tilstrækkeligt til at du ikke slår Adblock til.

Mvh.

Gamereactor

MasterJ
MasterJ
Citerer Anders Riecke:
Se derfor på det som en support af Gamereactor ved at acceptere det lille ubehag der måtte være ved at banneret hænger i 1 sek.

Uanset, hvor meget du prøver at bagatellisere det, så er det i en lynhurtig internet-verden bare irriterende at skulle "acceptere det lille ubehag", når jeg ikke oplever det på andre sider. Det er jo ikke kun, når man første gang rammer forsiden, men derimod hver gang man klikker videre til en artikel, tilbage til forsiden, ind på forummet osv. Så vi rammer hurtigt mange små irritationer i løbet af et par minutters klikken rundt, og det er ikke optimalt. Og det er uagtet, at jeg naturligvis gerne støtter op om GR, da jeg godt ved, hvordan sitet kører.

Citerer Anders Riecke:

Egentlig ikke, for forklaringen kendte jeg jo på forhånd - "penge i kassen på en eller anden måde", som du selv formulerer det - men det ændrer ikke på, at jeg synes, at løsningen er uelegant, irriterende og forringer helhedsoplevelsen af GR's hjemmeside. Slår ikke Adblock til, men synes bare, at man skal passe på med for mange kompromiser - det kan trods alt resultere i brugerflugt på sigt, og så kan man have nok så mange bannere, men hvis ingen ser dem, så er de ikke til meget nytte

I'll catch you on the flip side
Lilium11
Lilium11
Jeg siger tak for en forklaring i det mindste

Det er ærgerligt, men hvis det ikke kan være anderledes så slår jeg lige Adblock fra igen

Ellers, kunne man måske forestille sig en mulighed for at købe et ad-free abonnement eller noget? Ved ikke hvad det skulle koste for at det kan betale sig, men det var da en idé

En komplet uregerlig tomboy der elsker memes, mørket, det frække og awesome games.
Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer Lilium11:

Det er ærgerligt, men hvis det ikke kan være anderledes så slår jeg lige Adblock fra igen

Ellers, kunne man måske forestille sig en mulighed for at købe et ad-free abonnement eller noget? Ved ikke hvad det skulle koste for at det kan betale sig, men det var da en idé

Et tilkøbsabbonoment er jo også det de fleste større aviser efterhånden har, netop på grund af at AdBlock er så udbredt. Det er en fin idé, en jeg også ville støtte, og det kunne også give lidt mere professionalisme til GR generelt, da man så kunne have råd til mere (rent hypotetisk). Man kan jo sige at amatør skribenter som jeg selv sikkert ville få sparket i forhold til de professionelle kulturformidlere, men ikke desto mindre støtter jeg idéen.

Stant
Stant
Citerer Lilium11:

Hvis jeg ikke husker meget forkert, så eksisterede sådan et system engang under West.
Man kunne ihvertfald være betalende medlem og fik nogle bonusser udover at få tilsendt det fysiske magasin til sin adresse.

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer Stant:
Hvis jeg ikke husker meget forkert, så eksisterede sådan et system engang under West.
Man kunne ihvertfald være betalende medlem og fik nogle bonusser udover at få tilsendt det fysiske magasin til sin adresse.

Et abonnoment kunne også give krudt til at GR som blad vendte tilbage. På den anden side, så er det fysiske magasin jo knap så in mere (eller miljørigtigt). Digitaliseret magasin? Det ved at der er en del amerikanske kulturblade der kører med, blandt andet FADER.

Ak-master
Ak-master
Hvornår stoppede bladet endelig med at udkomme? Der var aldrig nogen udmelding om det, mener jeg.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer Ak-master:
Hvornår stoppede bladet endelig med at udkomme? Der var aldrig nogen udmelding om det, mener jeg.

Det seneste magasin man kan hente på PDF er nummer 150, men jeg kan ikke lige se hvornår det er udgivet.

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Mine Gamereactor lore skills er ikke de skarpeste, men jeg husker det som foråret '15? Mener Bloodborne er på forsiden af bladet. Det var kort før eller efter at West drog mod øst...

Other M.
Fynner
Fynner
Citerer Anders Riecke:
Hej MasterJ (og jer andre)

Lad os lige forklare hvorfor og hvornår det sker.

Det drejer sig om ét bannerformat - topbanneret.

Når du kommer ind på siden og scroller ned med det samme, inden topbanneret er loadet/kommet frem på siden, så vil topbanneret, når det er loaded færdigt, komme frem i toppen af den side du er på, uanset du evt. er scrollet ned. Topbanneret vil kun forblive der i 1 sek. og herefter forsvinde.

Bannere måles i dag også på viewability, dvs. om de er blevet set. Da det er eksterne firmaer som måler viewability er vi desværre nødt til at vise topbanneret i et fuldt sekund, ellers bliver det ganske enkelt ikke målt korrekt - specielt hvis annoncørernes servere er lidt langsomme og så er der ikke penge til lønninger, systemer osv. Se derfor på det som en support af Gamereactor ved at acceptere det lille ubehag der måtte være ved at banneret hænger i 1 sek.

Vi synes ikke selv at det er optimalt og vi arbejder løbende på at optimere - men hvis man skal kunne levere gratis indhold i 11 lande, så skal vi have penge i kassen på en eller anden måde.

Mvh.

Gamereactor

Først og fremmest; tak for et svar og en forklaring. Det får mig dog ikke til at slå Adblock fra (jeg skal ærligt genoverveje det ), for som MasterJ også skriver er det jo ikke kun når man først klikker ind på siden, men (stort set) hver gang man klikker på en ny side/underside, og der er jeg sgu for pernitten til at gide vente hver gang, selvom 1 sek jo ikke er alverden. Hvis det kun var banneret der poppede op og så forsvandt kunne jeg nok leve med det, men det "fuck'er" også med hvor langt man havde scrollet på siden.

Kunne også sagtens tilslutte mig et abonnement af en eller anden art, hvor man kunne betale sig fra at se reklamer osv. Alt afhængig af prisen, naturligvis. Jeg har absolut ingen anelse om hvordan det regnestykke ville se ud, men i og med det ikke er implementeret kan jeg forestille mig det ikke er realistisk.

Snake
Snake
Kan i ikke gøre så jeres reklamer ikke starter automatisk når scroller over dem. Det er vildt irriterende når man hører musik imens og det har ærlig talt gjort at jeg har slået adblock til. Jeg elsker virkelig GR og vil med glæde supporte jer men vil nægte at slå adblock fra når jeg surfer GR indtil at i får gjort noget ved det.

Joeyvind
Joeyvind
Efter at have skiftet fra iOS til Android telefon, afspiller reklamer ikke længere automatisk.

Nu kan jeg høre podcast eller musik og samtidig læse Gamereactor.

Nu har jeg det meget bedre, tak for hjælpen Android

Hej lille tulipan - Tilføj mig på PSN: joeyvind/Twitter @joeyvind
AndersCF
AndersCF
Jeg bakker 100% op om en abonnementsordning på Gamereactor, fx. også hvor man kunne få et nyhedsbrev tilsendt med et overblik over dagens eller ugens gaming-nyheder. Får det selv fra Zetland, og det er et genialt format, som jeg selv gerne betalte penge for på GR, alt afhængig af hvad der ellers ville være med. Et fysisk magasin betalte jeg også gerne penge for, ligesåvel som et reklamefrit GR. I det hele taget ville jeg bakke op om tiltag der ville gøre ekstra bemanding mulig, så man kunne få fx. en korrekturlæser på, eller noget andet der kunne gøre arbejdsbyrden mere dynamisk på redaktionen, så vi i sidste ende kunne højne kvaliteten af arbejdet på alle fronter.

The_Dude
The_Dude
Citerer Joeyvind:
Efter at have skiftet fra iOS til Android telefon, afspiller reklamer ikke længere automatisk.

Nu kan jeg høre podcast eller musik og samtidig læse Gamereactor.

Nu har jeg det meget bedre, tak for hjælpen Android

Android: selv tak!

Y can't metroid crawl ?
alex2life
alex2life
Citerer Søren Svanhof:
Bare vi ikke bliver som EkstraBladets Nationen.

Nah, så er jeg i hvert fald smuttet

I forhold til det her
Citerer Anders Riecke:
Når du kommer ind på siden og scroller ned med det samme, inden topbanneret er loadet/kommet frem på siden, så vil topbanneret, når det er loaded færdigt, komme frem i toppen af den side du er på, uanset du evt. er scrollet ned. Topbanneret vil kun forblive der i 1 sek. og herefter forsvinde.</quote

og den her
><quote author="MasterJ">så er det i en lynhurtig internet-verden bare irriterende at skulle "acceptere det lille ubehag", når jeg ikke oplever det på andre sider

Hvorfor loader banneret så langsomt? Kan der ikke gøres noget så det loader hurtigere så det starter det 1. sekund med det samme i stedet for at man scroller ned og så stalker den en mens den blafrer og skubber alting rundt? :I

Eller har jeg misforstået noget fordi jeg er lidt træt?

Madmaxerendårligfilm
Madmaxerendårligfilm
Citerer Snake:
Kan i ikke gøre så jeres reklamer ikke starter automatisk når scroller over dem. Det er vildt irriterende når man hører musik imens og det har ærlig talt gjort at jeg har slået adblock til. Jeg elsker virkelig GR og vil med glæde supporte jer men vil nægte at slå adblock fra når jeg surfer GR indtil at i får gjort noget ved det.

Hvilken reklame er der tale om autostarter ved at køre musen over?
Det er vores klare politik at banners skal være lydløse med mindre man aktivt sætter lyden på, så det vil jeg meget gerne undersøge.

Snake
Snake
Det er de der reklamer som er i artikler,andmelelser og forum når jeg kører over dem starter de automatisk. Den eneste måde de ikke starter på er hvis jeg kører over dem virkelig hurtigt.
Jeg ved ikke om det er sådan på android eller pc men det er ihvertfald sådan på min Ipad og Iphone.

alex2life
alex2life
Holy shit... det der banner var irriterende men lige pt har reklamerne på forsiden nærmest ødelagt siden for mig - Alting står på mærkelige steder og billeder og videoer hænger og blafrer :I

Var et øjeblik bange for at der var kommet shitty mobilvisning fordi jeg har to vinduer åbent på hver sin side af skærmen men det er vist reklamerne der bugger helt ud

EDIT:
Og nu virker siden vist igen!

Ak-master
Ak-master
Har i flere måneder nu ikke kunne tilgå mine egne blogindlæg. Den melder bare fejl, når jeg klikker ind på et af dem. Har ikke oplevet det med andre brugers indlæg.

Tilføjelse: Og fandt problemet. Den fjerner "-" fra mit brugernavn, når jeg klikker rundt inde på min profil.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Carmillah
Moderator
Carmillah
Citerer Ak-master:
Har i flere måneder nu ikke kunne tilgå mine egne blogindlæg. Den melder bare fejl, når jeg klikker ind på et af dem. Har ikke oplevet det med andre brugers indlæg.

Tilføjelse: Og fandt problemet. Den fjerner "-" fra mit brugernavn, når jeg klikker rundt inde på min profil.

Til info (til staben), så gør det sig også gældende hvis jeg besøger Ak-masters blogsektion.

- En dude i forklædning..
AndersCF
AndersCF
Mht. reklamerne, så lader det også til at GR bliver nødt til at få bedre/mindre flashy og voldsomme reklamer, hvis siden vil blive ved med at overleve. Chrome kommer til at blokere den slags reklamer fra og med februar lader det til: https://www.theverge.com/2017/12/19/16797522/google-chrome-ad-blocker-release-date-announced

Bare en heads-up til dem, der nu sidder med den slags.

MSThychosen
MSThychosen
halløj!

1 - jeg kan endnu ikke komme ind under forums delen " mød redaktionen" på min mobilos, jeg har en Huawei P9

2 - Kan man ikke gøre App'en mere som hjemmesiden, altså gøre at man kan like andres kommentarer, se sin profil, og generelt komme lidt mere rundt blandt andres også? Jeg bruger primært min mobil til GR, da jeg sjældent bruger min computer til andet end film og fodbold Sådan noget som at få notifikationer, og chatte med andre brugere kunne også være cool

3 - Et lidt mere optimeret design i forhold til f.eks. at tilføje spil til ens samling Jeg sad tidligere og tilføjede et par, men savnede virkelig muligheden for at vinge flere af, så det ikke er sådan man skal søge, tilføje, opdaterer siden, søge, tilføje ... osv..

Jeg er vild med Gamereactor, det er slet ikke det, jeg savner måske bare lidt at siden følger med tiderne, forstå mig ret

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
MSThychosen
MSThychosen
Hejsa!

Jeg kan se at forum/kommentarsporet har fået en mindre optimering, med citat og rediger og like osv. - jeg kan bare ikke give thumbs up til folk .. Når jeg trykker på tomlen, så kan jeg kun se hvem der har synes godt om, men jeg kan ikke få min egen tilkendegivelse til at virke.. Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der har problemet, da Høegh også har henvist til det, i tråden om en kvidelig 007

Har jeg misforstået det nye design, og ikke ved hvor jeg skal trykke?

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Thor86
Moderator
Thor86
Jeg har lige trykket på tommelfingeren på to af dine indlæg, og her registrerede den mit like.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!