Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Mød redaktionen

Alt om sitet og magasinet

Gamereactor for alle - Begynderhjælp samt svar på alt!

Maageman
Maageman
Velkommen til!
Er du ny på Gamereactor, er her en række råd, som vil gøre hele processen med at blive en del af GR's site en del nemmere. Søger du derimod hjælp til Gamereactor's mange funktioner, så kig lige nedenunder, for her er mange af de oftest stillede spørgsmål besvaret.

Sådan starter du:
1. Lav din præsentation på profilen. Dette gør det langt nemmere for besøgende at sætte personlighed på personen bag din virtuelle bruger, og husk at humor er vejen frem, når man skal præsentere sig selv.

2. Når man først sætter sejl herinde, så er "Præsentations tråden" samt "Nattråden" et rigtig godt sted at starte. Man får hilst på en bred vifte af GR's brugere, og man kan se folk an. Især Nattråden er et fornuftigt valg, da stort set alle GR's brugere i tide og utide skriver heri.

3. "Retningslinjerne" er til for at give dig en bedre oplevelse med sitet, så du skal lige give et kig, før du fortsætter.

4. Når du får lyst til at oprette en tråd, så gøres det nederst på siden. Brug "Søg i forum" funktionen(se nedenfor) til at se om en lignende tråd allerede findes. Hvis dette ikke er tilfældet, så er det bare med at skrive en ny tråd.

Disse 4 enkle råd er gode til at få dig i gang med at udforske Gamereactor's community og forum.

Tak til brugeren "dennyaaa", der skrev disse 4 gode råd!

Maageman
Maageman
Nu kommer vi så til denne guide, der dækker alle de oftest stillede spørgsmål. Lad os komme til sagen.

Guiden indeholder hjælp til:
- Fed kursiv og understreget tekst, samt "Spoiler-tagget".
- Stjernerne under brugerne på siden.
- "Stem"-funktionen.
- Vennelisten.
- Citer-knappen.
- Links til hjemmesider.
- Søgefunktionen.
- Blogs
- Spillisten
- Brugeranmeldelser
- Profilbillede/Avatar
- Signatur under indlæg
- Profiltekst
- Xbox Gamertag, Playstation Network ID og Wii Friend Codes.

Fed kursiv og understreget tekst?
Simpelt, tryk blot på de tre "A" symboler til venstre for tekstboksen, og skriv mellem de "HTML-tags" der kommer frem.
Fx: <b*>Hej</b>, fjern "*" fra teksten og du kan bruge funktionen.
Desuden kan man lave overstreget tekst: Brug dette "tag"(uden "*"):
<*s>Hej <*/s>

Eksempler:
Fed
Kursiv
Understreget
Overstreget

Spoiler tag
Man kan desuden indsætte en "Spoiler warning" i sin besked. Den gør at tekst skrevet efter Spoiler-tagget bliver "usynligt", med mindre man markerer det med musen. Dette tag bruges, hvis man for eksempel vil fortælle om historien i et spil, men man ikke vil spolere det for andre, der ikke har gennemført spillet endnu. "Marker på eget ansvar" kunne man for eksempel advare med.

Det gøres ved at trykke på forstørrelsesglasset under smileyerne. Således kommer dette frem:<*spoiler><*/spoiler>(uden stjernerne "*") og man skriver spoileren imellem tagsne. Sådan her: <*spoiler>Teksten skal være her<*/spoiler>.

I stedet for bare at skrive: "Det er butleren der er morderen", kan man gemme det væk. (Marker den "usynlige tekst" efter "Spoiler" med musen, for at læse)
Spoiler:Det er butleren der er morderen

Stjerner - Hvad betyder de?
Soffe, Gamereactors Community Manager, har forklaret det således:
Citerer Soffe:
Vi har et automatisk ranking system, som går ind og kigger på hvor meget du skriver i dine post, hvor tit du logger på, hvad andre brugere syntes om dig, og hvor mange der har dig på vennelisten.

Man kan have 0-5 stjerner alt efter ens "rangering". De vises under "Min profil" og under ens indlæg.

Husk når det kommer til stjerner!: Ting tager sin tid. Tro ikke at du bare kan skrive lange spam posts, tvinge folk til at stemme på dig og tilføje alle til din venneliste. Hvis du gerne vil have 5 stjerner, bliver alle (i nogle tilfælde inkl. forummets moderatorer) mere glade hvis du bare er høflig og tager rangeringsystemet på en afslappet facon. Stjernerne kommer sikkert helt af sig selv, selvom det måske føltes som om det tager lang tid. Så kommer de helt sikkert. Tro mig

"Stem" - funktionen"hvad andre brugere syntes om dig": Man kan stemme på andre brugere således: Under en brugers indlæg i en tråd står der "Stem". Tryk her. Man kan stemme positivt eller negativt. Selvom man kun kan give hver bruger en stemme, kan man ændre denne stemme fra positiv til negativ så tit man ønsker.

Venneliste - Hvor og hvad?
Vennelisten er en liste over brugere, du har tilføjet som venner her på siden. Ved hvert indlæg kan man trykke på en brugers "navn", så kommer man ind på brugerens profil. For at tilføje brugeren som ven, "scroller" man ned ad siden og trykker på "Tilføj Ven".

Man kan se de venner man har tilføjet i sin egen profil. Ens egen profil kan man komme ind på ved at trykke "Min profil" øverst på siden(der hvor man kan se, at man er logget ind).
For at se sin venneliste trykker man på fanen "Venner" øverst oppe. Man kan redigere i den ved at trykke på "Håndter venner".
Her inde kan man se:
"Personer som vil være ven med mig og som venter på svar:", "Personer som jeg har nægtet"
(personer du har nægtet at være ven med) og "Personer som jeg vil være ven med og som jeg venter på svar fra:"

Desuden kan man under "Mine venner:" Fjerne venner. (Tryk på "Fjern ven")

Citeringer? - Citer knappen
Under en brugers indlæg kan man trykke på "Citer" denne funktion putter brugerens tekst ind i et "Citat-Tag" som ser sådan ud(uden "*" i begyndelsen)

<*quote author="Brugerens navn">Brugerens tekst</quote>

Fx:
Citerer maageman:
Hej

For kun at citere noget af brugerens indlæg(for eksempel hvis brugerens indlæg er langt, og man kun vil kommentere på en enkel sætning): Marker teksten du vil citere med musen og tryk citer.

Links til hjemmesider, at gøre dem smartere?
Første (og måske nemmeste) måde:
(Alle eksemplerne indeholder en stjerne "*". De skal fjernes for at linksne virker )

Indsæt et link i dit indlæg. Dette indlæg SKAL indeholde "http://" før linket. Fx http*://gamereactor.dk
Tryk herefter "Send"
Rediger nu din besked. Du vil se følgende tekst:
<*a href="http*://gamereactor.dk" target="_blank">http*://gamereactor.dk</a>

Det sidste link der står efter "_blank"> kan så ændres til noget andet fx:
<*a href="http*://gamereactor.dk" target="_blank">Gamereactors danske hjemmeside</a>
Sådan ser det ud:

Gamereactors danske hjemmeside

Men du kan selvfølgelig også bare skrive <*a href="http://*gamereactor.dk" target="_blank">Gamereactors danske hjemmeside</a> hvis du kan huske hele link-koden uden ad.

Søgning på tråde?
For at finde "tråds-søge-funktionen" går du først ind under et forum (fx "Xbox" eller "Off-Topic") Øverst på siden finder du søge funktionen. Trykker du på den får du flere søgemuligheder. En anden måde, hvis du er på forummets hovedside, er at trykke ude til højre på "Aktive tråde idag".
Du kan søge på en tråds navn.
Du kan søge på noget bestemt tekst i et indlæg, hvis du kan huske et indlægs tekst, men ikke kan huske hvor det er, og hvem der har skrevet det.
Du kan søge på en brugers navn og finde indlæg skrevet af brugeren.
Eller du kan blande søgefunktionerne efter behov.
Fx: Tråden "Gamereactors Funktioner", et indlæg i tråden indeholder "Hej med dig", det er skrevet af "Brugernavn".

Blogs? - Men hvordan?
Under "min profil" finder man "Blogs". Her trykker man blot "Skriv Nyt" for at skrive en ny blog.

Regler for blogs samt "Hvad er en blog?"
Redaktionen:
At blogge eller ikke at...
Moderatorstaben:
"Retningslinier på GR samt regler for "Grupper" ***SKAL LÆSES!!***

Alle brugere kan læse dine blogs i din profil og under "Blogs" sektionen. (Under den store fane: "Community")
Fjerne en blog?: Man markere de blogs man vil fjerne, og trykker "Fjern".

Blogs - Smarte funktioner?
Man kan indsætte et billede i sin blog. Tryk på "Gennemse..." når du starter på at skrive en ny blog, og læg et billede ind i bloggen. Max et billede kan lægges ind i bloggen.
Man kan selv bestemme hvor billedet skal være: Skriv <bild> det sted hvor dit billede skal være. <bild> kan placeres hvor som helst i bloggen.

Spillisten? - Hvad er det nu?
Under fanen "Spil" i "Min profil" kan man tilføje sin spilsamling en efter en. Under "Tilføj spil" er det smart at søge efter det spil man vil tilføje. Hvis
Gamereactor ikke har spillet i sit arkiv, kan man selv tilføje spillet. Det smarte ved at søge efter spillet først, er, at når man har tilføjet spillet, så kan alle trykke på det, og se mere information om det. Derudover kan man også anmelde spillet. Se under "Brugeranmeldelser"

Læg desuden mærke til at funktionen kan bugge lidt ud. Hvis du først søger efter et spil, og derefter skriver det ind selv, så registreres spillet ikke i din Spilliste. Derfor, efter søgning uden resultater skal du trykke "Tilbage" i din browser FØR du skriver spillet ind på egen hånd.

Under spillisten kan man også vælge "Holder øje med"(fx spil man følger udviklingen i), og "Ønkseliste". Her kan man på samme måde tilføje spil.

Brugeranmeldelser - Anmelde et spil?
Du kan anmelde de spil, som du har i din spilsamling ved at vælge "Anmeld spil" til højre for spillet.
Brugeranmeldelser fungere på samme måde som blogs. Du kan skrive en tekst og lægge et billede ind. Ydermere kan du give spillet en karakter fra 1 til 10, akkurat som redaktionens anmeldelser.(1 lavest, 10 højest)

Alle kan læse dine brugeranmeldelser på din profils forside, og under fanen "Community" - "Brugeranmeldelser".

My Live Feed
My Live Feed bruges til at skrive små beskeder til alle der "følger" en. Det kan fx være om hvad man laver.
Man skriver en besked ved at gå ind under sin profil herefter "My Live Feed" og så skriver man blot sin besked og trykker "Opdater"
Beskeden kan ses af alle på Gamereactor's forside og forum, og den kan ses specifikt i profilerne, hos dem der følger en.

For at se beskeder fra folk, der følger en, skal man gøre følgende:
Gå ind under "Min Profil".
Herfra trykker man "My Live Feed".
For at følge andre går man ind på deres profil, og vælger "My Live Feed".
Her vælger man "Følg", og nu kan man se personens Live Feed opdateringer på sin egen profil.

(Knappen "Følg" ændres til "Fravælg", så man kan vælge ikke at følge personen længere.)

Profilbillede? - (også kendt som "Personligt billede" eller "Avatar")
Til venstre for en brugers indlæg, og det samme i brugerens profil, kan man have et profilbillede.
For at vælge sit profilbillede:
Inde i din profil kan du ude til højre se "Mine Indstillinger", vælg her "Personlig billede". Tryk på "Gennemse..." og læg et billede op i din profil.

Signatur i indlæg? - Den blå tekst der står under en brugers indlæg
Gå ind under din profil. Find "Mine indstillinger" og vælg "Øvrige indstillinger". Skriv din signatur efter "Signatur i forum:".

Ændre min profiltekst samt "om mig"-søjlen i højre side?
Simpelt. Tryk på "ændre"
I "Om Mig" kan du skrive ting som: Alder, Køn, Favoritmusik, Mine interesser osv. Men du kan også skrive dit PSN ID, Xbox Live Gamertag mm.

Xbox Live Gamertag?
Se under "Om mig". Der kan du tilføje dit Xbox Live Gamertag.
Skriv dit Gamertag og gem ændringerne, så dukker det op i den profil.

Playstation Network ID?
Se under "Om mig". Der kan du tilføje dit Playstation Network ID.
For at Gamereactor skal kunne vise dit Playstation Network ID, så skal du først logge ind på siden
http://dk.playstation.com
Her skal du oprette et Portable ID. Når det er gjort bliver dit PSN ID vist i din profil her på siden, hvis du skriver dit PSN ID ind under "Om mig" på din profil.

Wii Friendcode?
Se under "Om mig". Der kan du tilføje din Nintendo Wii Friendcode.

Så nåede du så langt, håber du kan lide denne "lille" guide. God fornøjelse med Gamereactor!

Lukket af moderatoren med begrundelsen:
-