Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvilke comics/tegneserier læser I?

Sejborg
Sejborg
Citerer GOW_VINTHER:
Vil faktisk anbefale at læse noget helt andet. Alt jeg har læst af New 52 har højst været lidt over middelmådigt. Du kan prøve at kigge på dem jeg også lige skrev til RedForman, hvis du ikke har læst dem før. De er alle virkelig gode.

Dem har jeg læst (undtaget Tower of Babel).

Jeg søgte selv videre på nettet omkring the new 52 og Batman. Af hvad jeg fandt ud af, så var Detective Comics "flagskibet" af de forskellige Batman serier. Den startede jeg så på. Jeg synes det er ganske udmærket. Jeg er dog ikke helt oppe at ringe over det.

Synes bedre om Before Watchmen som jeg også læser.

Citerer GOW_VINTHER:
Har lige fået en paperback med de første 48 numre af The Walking Dead. Tv serien er fed, så ville også lige tjekke tegneserien.

Tegneserien er meget vildere.

Citerer RedForman:
Er der nogle Batman tegneserier i ville anbefale?

Foruden dem GOW_VINTHER nævner, så vil jeg også anbefale:
Batman: The Long Halloween og Batman: Dark Victory

De to er nok mine favoritter.

"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
Liou
Liou
Citerer RedForman:

Jeg er enig med Sejborg omkring Dark Victory og specielt the Long Halloween. Det ville dog ikke være nogen dårlig ide at have læst Batman: Year One først.

Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
Tupiaz
Tupiaz
Citerer GOW_VINTHER:
Spider-Man igen. One More Day historien pissede mig så meget af, at jeg helt holdt op med serien. Men måske jeg skulle starte igen. Det kan jo kun blive bedre derfra.
''

Her et år senere vil jeg gerne høre hvad du har gjort? Jeg håber du har holdt fast i ikke at læse den, selvom Dan Slott er blevet rost meget, så finder jeg det på ingenmåde interessant og da slet ikke når PP ikke er SM.

Citerer RedForman:

Biran Azzarello's Joker (den handler godt nok ikke særlig meget om Batman, men mere om Joker og en af hans håndlængere, dog en rimelig interessant historie alligevel som giver et godt indblik i Joker som karakter). Broken City er også en god historie og handler sådan set om at tage Batman tilbage til sine rødder som detektiv. Ed Brubakers - The man who laughs er også en ganske god historie som er den første (kronologiske) joker historie. Så er der Dennis O'Niel som tager fat i karakteren og hvordan Batman ville reagere når han tager præstationsfremmende midler. Psykologisk rigtig interessant, desværre er den en smule gammel og lider lidt af for meget af den vil fortælle og ikke vise hvad der sker.

Signatur er overvurderet.
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg har været ved at læse Bone, men det går desværre lidt langsomt da jeg har haft svært ved at finde enkelte af de 9 bøger. Men alt jeg har læst indtil videre har været helt igennem fantastisk, der er masser af vittig dialog og selve den overordnede historie er ret medrivende.

Felix The Reaper!
Tupiaz
Tupiaz
Citerer The Pez Dispenser:
Jeg har været ved at læse Bone, men det går desværre lidt langsomt da jeg har haft svært ved at finde enkelte af de 9 bøger. Men alt jeg har læst indtil videre har været helt igennem fantastisk, der er masser af vittig dialog og selve den overordnede historie er ret medrivende.

Nu husker jeg ikke hvor i landet du bor med faraos har hele serien, fesuden har amazon den også.Jeg ved godt serien har vundet masser af priser, men den virker bare banal.Det er den måske ikke?

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Tupiaz:
Nu husker jeg ikke hvor i landet du bor med faraos har hele serien, fesuden har amazon den også.Jeg ved godt serien har vundet masser af priser, men den virker bare banal.Det er den måske ikke?

Den del jeg har læst er meget simpel, men den har så gode karakterer og er så godt skrevet at det ikke rigtigt er noget jeg bemærker. Den historie der fortælles har ikke rigtigt behov for den store dybde.

Jeg startede med at læse de danske, så det er dem jeg prøver at finde. Det var mest fordi de var rigtigt billige, så håber lidt jeg måske kan opstøve lidt flere i en af de lokale brugtforhandlere.

Felix The Reaper!
Tupiaz
Tupiaz
Citerer The Pez Dispenser:
Citerer Tupiaz:Nu husker jeg ikke hvor i landet du bor med faraos har hele serien, fesuden har amazon den også.Jeg ved godt serien har vundet masser af priser, men den virker bare banal.Det er den måske ikke?
Den del jeg har læst er meget simpel, men den har så gode karakterer og er så godt skrevet at det ikke rigtigt er noget jeg bemærker. Den historie der fortælles har ikke rigtigt behov for den store dybde.

Jeg startede med at læse de danske, så det er dem jeg prøver at finde. Det var mest fordi de var rigtigt billige, så håber lidt jeg måske kan opstøve lidt flere i en af de lokale brugtforhandlere.

OK. Jeg troede du foretræk at læse på original sprog, men det kan selvfølgelig godt være jeg har misforstået noget.

Du kan måske være heldig atfinde noget her: http://www.antikvariat.net

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Tupiaz:
OK. Jeg troede du foretræk at læse på original sprog, men det kan selvfølgelig godt være jeg har misforstået noget.

Det gør jeg egentligt også, men jeg begyndte kun at læse dem fordi jeg fandt dem billigt (tilfældigvis på dansk) og foretrækker at holde mig til det sprog jeg startede med^^. Men hvis jeg ikke kan finde resten, så køber jeg sikkert en engelsk samling på amazon.

Felix The Reaper!
phlaffen
phlaffen
Nu, tråden er revivet, kan man jo godt give sit besyv med ;).

Jeg læser P.T. Green Lantern-crossover historierne Blackest Night og Brightest Day - har købt dem for længe siden digitalt (2xca. 120 issues inkl. tie-ins!), og kom bare lige i læsehumør .
Desuden er Flashpoint (DC's reboot-crossover inden deres nye New 52-univers) på ventelisten .

dbbuu
dbbuu
Lige gået i gang med Deadpool #1 fra Marvels NOW, og før det læste jeg The Amazing Spider-man og Nova

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
alexander452
alexander452
Tegneserier.......
det ved jeg ikke rigtig
Jeg kan vel sige Basserne, men det er jeg faldet af på igen og læser det ikke rigtig mere. Har dog en hel masse blade af dem

Ellers tror jeg,det er mere til online tegneserier som er blevet lavet af nogen som ingen kender.

Motorsav er den bedste måde at spare ammunition.
Tupiaz
Tupiaz
Citerer alexander452:
Ellers tror jeg,det er mere til online tegneserier som er blevet lavet af nogen som ingen kender.

Hvad er det for nogle?

Stampe128
Stampe128
Jeg er selv lige blevet færdig med vol. 6 af Preacher . Det er simpelthen den bedste tegneserie, jeg har læst hidtil.
Jeg har hidtil haft meget svært ved at blive fanget af skønlitteratur, men Preacher har i sandhed åbnet mine øjne for tegneserie-mediet.

Tupiaz
Tupiaz
Citerer Stampe128:
Jeg har hidtil haft meget svært ved at blive fanget af skønlitteratur, men Preacher har i sandhed åbnet mine øjne for tegneserie-mediet.

Spørgsmålet er om man kan kalde tegneserier skønlitteratur for det er jo som sådan ikke en litteratur, men noget andet. Skal desuden snart i gang med Preacher overvejer dog at læse Grath Ennis Hitman først (har begge dele liggende og hans Crossed).

GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Citerer Tupiaz:
Her et år senere vil jeg gerne høre hvad du har gjort? Jeg håber du har holdt fast i ikke at læse den, selvom Dan Slott er blevet rost meget, så finder jeg det på ingenmåde interessant og da slet ikke når PP ikke er SM.

Er ikke begyndt på den igen. Var faktisk meget tæt på, men så læste jeg også den med at det ikke var Peter Parker længere. Så forsvandt alt lysten hurtigt igen.

Shit happens...
Tupiaz
Tupiaz
Citerer GOW_VINTHER:
Citerer Tupiaz:Her et år senere vil jeg gerne høre hvad du har gjort? Jeg håber du har holdt fast i ikke at læse den, selvom Dan Slott er blevet rost meget, så finder jeg det på ingenmåde interessant og da slet ikke når PP ikke er SM.
Er ikke begyndt på den igen. Var faktisk meget tæt på, men så læste jeg også den med at det ikke var Peter Parker længere. Så forsvandt alt lysten hurtigt igen.

Ahh forståeligt dog Spoiler:vender PP sikkert snart tilbage det er bare ock som har over taget hans krop, det prøver PP så at får folk til at indse.

Har du så læst noget andet i mellemtiden?

GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Tænkte også at det måtte være noget midlertidigt, men synes stadig at det virkede ret fesent.

Ellers gik jeg desværre i stå med tegneserier, efter jeg fik læst det første The Walking Dead compendium. Vil gerne i gang med noget Marvel igen, men det er ikke sket endnu.

Shit happens...
Tupiaz
Tupiaz
Citerer GOW_VINTHER:
Marvel igen, men det er ikke sket endnu.

Jeg vil gerne smide anbefaling efter Daredevil - Man With out Fear af Frank Miller.
Handler om hvordan Matt Murdock bliver Daredevil og optræder først i kostumet til sidst i historien (en dobbelt splash page). Historien fortæller dog fint hvad hvem og hvad Daredevil handler om.

Iron Man by Joe Qusada. Selvom man kan hade manden lagt væk fra hvad han har gjort ved Spider-Man har han været mere vellykket andre steder blandet andet på Daredevil: Father, der på tords af sine fejl (primært indførelsen af Santerians som ikke gør meget nyt og her kunne man sagtens havde brugt Punisher, som jeg ser det havde givet langt mere dynamic). Hans tegninger på Daredevil - Guardian Devil skrevet af Kevin Smith, en fantastisk historie der dog kræver man nok minimum har læst Daredevil Born Again (fantastisk historie skrevet af Frank Miller).

Anyways tilbage til Iron Man. I denne TPB som er en samling af alt det som Joe Qusada har skrevet af hele historier (han har vist skrevet et nummer eller to mere, men da de var en del af større historie gav de ikke meget mening at have her). Den første historie handler om hvordan Iron Man's udrustning bliver et selvtænkende væsen. . Spoiler:Dette skaber en række problemer i stil med 2001: A Space oddeysy Den anden historien kommer der dele af Iron Mans meget gamle fortid tilbage.

Spider-Man Blue af Jeph Loeb, tegnet af Tim Sale.
PP ser tilbage på sin kærlighed og tid med Qwen Stacy Smuk genfortælling om hans tid, fortalt gennem et retroperspektivt syn fordi han da historien fortælles stadig er sammen med Mary Jane og bor i et hus i Queens. (Bedste bud er at historiens nutid er et sted mellem Mary Janes tilbagekomst efter at have været kidnappet og aftalen med Mephisto formentlig tættere på det første end sidste uden jeg husker noget som indikere en præcis placering).

Wolverine af Frank Miller og Chris Claremont. Filmen som kommer i år er delvist baseret på denne historie hvor Wolverine tager til Japan for at finde gammel kærlighed. Der er også fornyligt udkommet en bog som indeholder den første del af denne bog og andre dele som filmen bygger på. Jeg har dog ikke læst alle de andre bider og kan derfor ikke forrtælle hvordan det gør sig som en samlet historie.

Hulk. Grey Skrevet af Jeph Loeb og tegner af Tim Sale
Banner snakker med Doc Samson om hans første tid som den grå Hulk (basseret på at Hulk i sin første optrædelse var grå og ikke grøn). Iron Man gæste optræder også. Igen er det som ved Spider-man Blue og Daredevil: Yellow (også lavet af Jeph og TIm) personen som er i højsædet. En bibemærkning er at Daredevil: Yellow ikke skal læses før Guradian Devil, dan den ellers vil spoile centrale dele af handlingen). Først Born Again, så Guradian Devil og så Daredevil Yellow.

Ufatteligt så meget jeg kan snakke om Daredevil når det var mening jeg også ville anbefalde andre karaktere.

Niceguy69
Niceguy69
Er gået helt kold i gaming og har ikke spillet i ca 2 måneder nu. Til gengæld har jeg kastet mig over comics igen og er pt i gang med J. Michael Straczynskis Rising Stars.

Det er virkelig et godt run og kan klart anbefales, hvis man kan få fingrene i dem.

alex2life
alex2life
Jeg besluttede mig for at genlæse One Piece her for et par måneder siden og ræser bare igennem den

Elsker virkelig Shonen Jump-appen, den er bare så lækker

Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
FreshWater
FreshWater
Jeg er igang med Saga af Brian Vaughan, og venter bare på GLS kommer med de næste tre albums til mig. Tak NG69 for den anbefaling

I think of dieting, then i eat pizza
Niceguy69
Niceguy69
@Fresh
Hvor har du købt dem? Jeg er nemlig også på udkig efter dem og lure lidt på at købe Compendium samlet på Saxo. Jeg ville egentlig helst købe dem i Fantask og støtte dem, men prisforskellen er lidt for stor i dette tilfælde...

FreshWater
FreshWater
@NG69 jeg købte dem i Faraos Cigarer

I think of dieting, then i eat pizza
Stampe128
Stampe128
Saga er helt genial!

Jeg kan også på det kraftigste anbefale The Goon. De første par bind (Trade paperbacks) er ikke heeeelt gode, men derefter bliver det helt genialt. Serien har været på pause nogle år, men jeg opdagede lige helt tilfældigt, at den er startet igen. Jeg glæder mig meget til at læse er nyt bind!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!