Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Spørgeskema om gaming til speciale

Missing Avatar
Lady D
Hej alle sammen,
(for english translation see below)

Jeg læser på Syddansk Universitet og er lige p.t. i gang med at skrive mit speciale om gaming, og hvad det indebærer at være en gamer. I den forbindelse vil jeg meget gerne bede om hjælp. Vil I ikke være søde og udfylde vedlagte spørgeskema (se link nedenfor)? I må også gerne dele linket på de sociale medier. Jo flere gode besvarelser, jo bedre!

Tusind tak for hjælpen!

Med venlig hilsen,
Mayke

Her er linket til spørgeskemaet:
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=QWCS7TJR9KC5

Hello everyone,

I am a student at the University of Southern Denmark, and am currently conducting resarch for my master's thesis about gaming, and what it entails to be a gamer. In this context I would like to ask you to fill out my questionnaire (see link). I would also greatly appreciate if you would share the link with your friends on the sociale media, for the more replies, the better!

Thank you very much for your help!

Kind regards,
Mayke

PS Tusind tak fordi jeg måtte lægge linket op her

dbbuu
dbbuu
Så der svaret. ;)
Fattede ikke lige hvad du mente, med at skulle anbefale en gamer?

Hehe. Kan godt lide at du signerer dig forskelligt, alt efter hvilket sprog du skrev på xD

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
SejPlayer
SejPlayer
jeg har også svaret.

Tillagt 2015-05-06 21:52:
og ja hvorfor har du to forskellige navne?

Ballcrusher123
Ballcrusher123
Også mig Fedt at skulle skrive speciale i Gaming. Al held og lykke med det!

Spring is here!
Missing Avatar
Lady D
Tak for svarene og for kommentarerne!

Det var faktisk ikke meningen at signere med forskellige navne, jeg var så optaget af at poste at jeg glemte at redigere den ene af dem. Jeg redigerer det nu, men her er forklaringen på navnene: Maria er mit officielle navn; Mayke mit kaldenavn, og Lady D mit internetnavn. Så ved I det ;)

*edit: det var ikke meningen at der blev anbefalet en gamer, men givet en suggestion til undertyper af gamer (fx casual, hardcore, etc.). Det spørgsmål har jeg fået mange henvendelser på, og jeg tager med til analysen, at formuleringen har givet nogle forståelsesproblemer.

West12
West12
Har svaret, men jeg startede vist med at skrive på dansk - Og derefter engelsk...

Alle voksne har et barn indeni
Missing Avatar
videospil
Jeg gav op, jeg synes simpelthen, der var for meget, der var dårligt/dumt formuleret.

Anbefale en type gamer? Det gav nul i mening.

Er gamere en bestemt type mennesker. Er alle bilejere en bestemt type mennesker?

En pige, der "raider" tre gange om ugen med sine - er hun en gamer?
Altså hvis hun spiller computer tre gange om ugen eller mere i et avanceret spil som WoW, så er hun vel en gamer. Det er vel ikke et spørgsmål.

Måske du skulle have spurgt dig selv, hvad du mener en gamer er, inden du lavede skemaet

Missing Avatar
JeppeJeppeDK
Så er det besvaret. Held og lykke med det

Citerer videospil:
Altså hvis hun spiller computer tre gange om ugen eller mere i et avanceret spil som WoW, så er hun vel en gamer. Det er vel ikke et spørgsmål.

Det synes jeg nu at det er, og endda et meget relevant et. Vi har ikke haft megen debat herhjemme, men specielt i England og USA har såkaldt "kvindelige gamere" mødt utrolig meget modstand og er nærmest blevet lagt for had i visse grupper. At du ikke ser spørgsmålet er nok en god ting, for det viser jo nok at du er noget mere forstående og ved forstanden end disse grupper

It was the best of times. It was the BLURST OF TIMES!!!
Suduki
Suduki
Citerer JeppeJeppeDK:
Det synes jeg nu at det er, og endda et meget relevant et. Vi har ikke haft megen debat herhjemme, men specielt i England og USA har såkaldt "kvindelige gamere" mødt utrolig meget modstand og er nærmest blevet lagt for had i visse grupper. At du ikke ser spørgsmålet er nok en god ting, for det viser jo nok at du er noget mere forstående og ved forstanden end disse grupper

Jeg tror du forvirrer "kvinder der tilfældigvis gamer" og "girl gamers/kvinder der streamer med 50% af deres kavalergang blottet".

Take a chill pill.
Missing Avatar
JeppeJeppeDK
Jeg tror du joker
Hviiiiiis du nu ikke joker vil jeg varmt anbefale debat-indlæg samt artikler skrevet af engelske Keza MacDonald. Hun har dækket emnet seriøst, og uden formålet kun at provokere.

It was the best of times. It was the BLURST OF TIMES!!!
Missing Avatar
Lady D
Citerer videospil:
Jeg gav op, jeg synes simpelthen, der var for meget, der var dårligt/dumt formuleret.

Anbefale en type gamer? Det gav nul i mening.

Er gamere en bestemt type mennesker. Er alle bilejere en bestemt type mennesker?

Ack, det er ærgerligt at du gav op.

Angående dine kommentarer, så er der flere der har misforstået spørgsmålet "Which types of "gamers" would you suggest", idet de oversatte det som "hvilke gamere ville du anbefale", i stedet for "hvilke gamertyper ville du foreslå der er" (dvs. hardcore, casual etc.). Jeg formoder det sker, fordi de ikke helt har fået med, at det er et opfølgningsspørgsmål til spørgsmålet lige før, hvor jeg spørger ind til, om alle gamer er lig hinanden eller ej - mao. om begrebet "gamer" måske er en bred kategori som skal specificeres i underkategorier (gamertyper). Dette forståelses/oversættelsesproblem er noget, jeg tager med i analysen.

Citerer videospil:
Måske du skulle have spurgt dig selv, hvad du mener en gamer er, inden du lavede skemaet

Mit speciale handler om spørgsmålet, om begrebet "gamer" trænger til en ny definition (med øje på de mange nye slags spil der er kommet, som har medført en ændring i kundesammensætning på spil-markedet - bl.a. flere kvindelige spillere), og hvis det er tilfældet, hvad denne definition skulle være.

Dette spørgeskema er det første led i en længerevarende undersøgelse, og tjener det formål at finde ud af, hvad folks generelle opfattelse er omkring begrebet. For ikke at påvirke respondenternes svar, har jeg bevidst valgt at udelade at definere begrebet selv, og i stedet for samlet alle mulige gamle og nyere stereotyper og definitioner, til jeres bedømmelse.

Da spørgeskemaet er blevet sendt ud til et bredt publikum, som inkluderer folk som slet ikke spiller spil, kan det være at nogle af spørgsmålene lyder dumme (eller provokerende?) til dem, som spiller. Det er noget som jeg vil tage op til de kommende interviews.

Citerer JeppeJeppeDK:

Det er lige præcis debatten, der har fået mig til at undre mig over, om der måske er ændret noget i spilverdenen, der kræver at den gamle, stereotypiske definition af gamer bliver opdateret. Og tak for det anbefalede debat-indlæg, jeg tjekker det også.

Ak-master
Ak-master
Jeg vil lige tilføje, at jeg altså heller ikke havde problemer med at forstå spørgsmålene. Og jeg gav mit svar, før tråden fik sin anden kommentar.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Missing Avatar
Lady D
Tak til alle, der har besvaret spørgeskemaet!

Jeg vil bare lige melde ud, at jeg lukker for besvarelser på fredag d. 22. maj, omkring kl. 14. Så hvis der er nogen, som ikke endnu har nået at udfylde skemaet, så er der stadig lidt tid.

Jeg ville især værdsætte at få nogle flere besvarelser fra kvindelige respondenter, for de er meget underrepræsenteret i øjeblikket. Det er nok ikke en stor overraskelse, men alligevel. 2-3 flere ville være meget rart .

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!