Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Visual Scripting Eller C# - Unity

Missing Avatar
Davir
Hej der

hvis man skal lave et lille spil i unity, hvad er så bedst Visual Scripting som playmaker og uScript Eller andre af sådan nogen eller C#

en som mig kan ikke det der C#
Men er det let nok at lære
og hvad skal jeg så starte med
og er der en hugtiger måde at lære det på

nogen der lige vil fortælle det

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Start med basis html programmering og dets forståelse. Du skal have en høj logisk tankegang og forståelse.

Senere, når du forstår html kodning kan du prøve lidt mere avancerede kodesprog som Java eller C#

Suduki
Suduki
Citerer Mike JezZ:
Start med basis html programmering og dets forståelse. Du skal have en høj logisk tankegang og forståelse.

Jeg er uenig, først og fremmest fordi HTML er et markup sprog (altså hvordan tekst/billeder er sat op), ikke et programmerings sprog. Mængden af logik i HTML er minimal. Hvis man endelig vil lave hjemmeside logik, skal det være Javascript eller PHP, da begge trodsalt er scripting sprog og derfor mere logiske.
Det er, efter min mening, spild af tid at bruge energi på HTML eller CSS, hvis du egentlig gerne vil lave applikationer eller, i dette tilfælde, spil.

On-topic: Det er bare at hoppe ud i Csharp. Undgå så vidt muligt tutorials der holder dig i hånden hele vejen, da programmering er at tænke selv.
Jeg vil foreslå Csharp, og ikke nogle af de andre scripting sprog du nævner, simpelthen fordi Csharp er mere udbredt, bliver opdateret ofte og er nemt når man først går igang med det (jeg programmere selv i Csharp).

Hvis du har brug for hjælp med noget som helst, kan du bare skrive til mig over PM.

Take a chill pill.
Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
HTML er ikke et programmeringssprog.

Start med at lære grundlæggende C#. grunden til at jeg foreslår C#, er ganske enkelt at de gratis værktøjer fra MS er helt igennem fantastiske, og dokumentationen er enorm.

using System;

namespace FirstApp
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Hejsa");
Console.ReadKey();
}
}
}

Det er C#. Sværere behøver det ikke være ;)

Tillagt 2015-06-08 14:56:
du henter et udviklingsværktøj her : https://www.visualstudio.com/en-us/products/visual-studio-commu
nity-vs.aspx

- Installer VS.
- Start VS
- Vælg 'new project'
- Vælg 'visual C#' og 'Console Application'
- Kopier koden fra min anden post ind i CS filen
- tryk F5
- Voila, du er nu programmør ;)

Tillagt 2015-06-08 14:59:
...og når du så har bare nogenlunde fat om det helt grundlæggende i programmering, så går du bare igang med Unity. Det er et skidegodt værktøj, men du skal have lidt tålmodighed; man skal lige sætte sig ind i det et stykke tid før man helt fanger det.

Jeg får ret og jeg får fred

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!