Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

MSThychosen
MSThychosen
Citerer Ak-master:
Til de nysgerrige kan jeg fortælle, at jeg stadig er midt i andet bind af Ringenes Herre, som jeg nævnte et par indlæg længere oppe. Det skyldes dog primært, at jeg har lånt min Kindle ud og først får den tilbage sidst på foråret. Kan dog ikke garantere, at jeg ville have gjort store fremskridt, havde jeg haft den hjemme. Faktisk glæder jeg mig til at få den tilbage, og så vil jeg om ikke andet komme helt igennem trilogien til sommer.

Så jeg læser ikke noget nu...

Først til sommer? det var godt nok sent

Det ser ud til at jeg må finde mig endnu en bog at kvæle, inden min Atlantis World kommer med posten.. Tog et kæmpe spring i World War Z igår på 159 sider... ups

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Mythos
Mythos
Jeg er slet ikke den store læsehest, men her det seneste år er jeg så småt begyndt. Har allerede læst 2 bøger, og er i gang med den tredie bog.

Har læst

- Hitler's begyndelse
- en verdenskrig kom på tværs
- history of the Tigertank

Igangværende;

- Anne franks dagbog

Jeg har allerede den næste bog liggende, som hedder "soldater", hvilket er en samling dagbøger fra 2. Verdenskrig, set fra de tyske soldaters side.

Jeg er primært interesseret i 2. Verdenskrig, og det er læsestof der fanger mig, dog håber jeg, at jeg en dag kan fAnges af andet, såsom fiktion og gode historier.

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
MSThychosen
MSThychosen
@Mythos

personligt er jeg ikke så meget til krigs historier, jeg læste dog engang to bøger fra Thomas Ratshack - noget der omhandler Danmarks elite soldater.. jeg kan kun anbefale dem! De var skide gode!

Jeg læste også engang slaget ved Dybbøl mølle, jeg synes den var god

men jeg har det lige modsat dig, jeg er bedst til fiktion og ja, gode historier

GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Læste Fear and Loathing in Las Vegas. Fandeme en morsom og velskrevet bog. Er nu begyndt på American Gods. Første bog jeg læser af Neil Gaiman, men hvis den holder niveauet igennem, så skal jeg klart have fat i mere af hans stof. Skriver virkelig godt.

Shit happens...
Joeyvind
Joeyvind
Jeg er igang med at læse Kongernes Kamp igen. Kan simpelthen ikke få nok af En Sang om Is og Ild og Game of Thrones.

"Har du husket at hade Yousee idag?" Tilføj mig på PS4: joeyvind
MSThychosen
MSThychosen
Har lige smidt en ordre på TO-OG-TYVE bøger!
jeg har fundet noget frihed og fred i bøger, i nogle ellers ret trælse tider lige nu.
Så jeg løb tør..
jeg kværnede alle 4 bøger i Erik menneskesøn serien på blot 4 uger, og er nu begyndt at læse The perks of being a wallflower, hold op en fantastisk og rørende bog...

glæder mig dog til jeg får mine bøger ind ad døren, skattepenge er skønt!
(fik dem for kun 2100kr)

Ak-master
Ak-master
Citerer Trollmeister97:
Har lige smidt en ordre på TO-OG-TYVE bøger!

Hold da op. Jeg har dårlig erfaring med at købe mange bøger på en gang, da jeg ender med at blive interesseret i andre bøger, før jeg får læst dem alle. Har stadig omkring 6 forskellige fantasybøger læggende, som jeg købte for nogle år siden. Men du læser sikkert også væsentligt mere end mig.

Anyway jeg blev færdig med Ringenes Herre... Den var meeeeget lang.
Derefter kastede jeg mig over bl.a.:

Day of the Triffids
Første kapitel er super effektivt. Særligt når man ikke rigtig kender noget til plottet. Resten af bogen er også fin.

Catch-22
En af de sjoveste bøger jeg har læst. Fantastisk, morsom og tilpas kompliceret (den hopper impulsivt mellem tid og sted) skrevet.

Neuromancer
Sci-fi der forudså internettet og virtual reality. Sten sikkert en kæmpe inspirationskilde for The Matrix. Eftersom den er meget high-tech, kreativ og opfindsom samtidig med at intet bliver forklaret, er den til gengæld også meget vanskelig at finde hoved og hale i. Men om ikke andet får man masser af mystisk action i en spændende cyperpunk verden.

Do Androids Dream of Electric Sheep?
Mere sci-fi - denne gang bogen bag Bladerunner. Meget fascinerende.

Diverse Sherlock Holmes
De første to romaner er lidt meh (særligt den første), men novellesamlingen Adventures of Sherlock Holmes er kanon. Sherlock fungerer bedst i smalformat.

Hærværk
Kanon!

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Stampe128
Stampe128
Uh, jeg har været i gang med mange.

John Irving - Hotel New Hampshire
Jeg var kæmpefan af Verden Ifølge Garp og har glædet mig meget til at tage fat på endnu en John Irving-roman. Er et par hundrede sider inde og den er nøjagtigt ligeså original og fantasifuld, som jeg kunne have håbet. Den får jeg stensikkert slugt rimelig hurtigt.

Upton Sinclair - Junglen
Rigtigt fascinerende indblik i kårene og arbejdssituationen i Amerika i begyndelsen af 1900-tallet. Den kører lidt i tomgang med beskrivelserne til tider, men den fastholdt min interesse. Slutningen var dog ikke så stærk, som jeg havde håbet.

Leif Panduro - Øgledage
60'er-avantgardistisk kort roman. Det værste bras, jeg endnu har læst. Den fragmenterede, selvtilfredse skrivestil var et kæmpe turnoff. Hvis det er normen, rører jeg aldrig en avantgarde-roman igen.

Jeg har også læst nogle tegneserier.

Saga - vol 6
Fænomenal serie. 5 og 6 er ikke helt ligeså gode som de første fire, men stadig uovertruffen underholdning.

David Small - Stitches
Blev ikke blæst bagover. Jeg synes, den sluttede før den begyndte. Slice-of-life-indblikket i en ung knægts tidlige opvækst var ikke helt fyldestgørende for indlevelsen. Jeg synes der er flere bedre bud. Fx Fun Home .

Og så vil jeg efter Ak-Masters anbefaling nok få læst Catch 22 , inden forfærdeligt længe. Selvom jeg har hørt den er lidt svær læsning.

Montross
Montross
Jeg vil da også lige bidrage

Normalt har jeg ikke så meget overskud til at læse skønlitteratur ved siden af studierne, men her i ferien fik jeg læst en enkel bog.

F
En meget anmelderrost bog af Daniel Kehlmann. Den er hovedsageligt bygget op i tre dele, som hver har én af tre brødre i centrum. De tre dele foregår, over det samme tidsrum. Den ene bror er præst, den anden bankdirektør og den sidste bestyrer en afdøds malers malerier. Der er nogle temaer, der går igen, hvilket jo er meget smukt, men da bogen var overstået, sad jeg virkelig med en uforløst og antiklimatisk fornemmelse.

Er der nogle der har læst den?

"You're worth enough... dead."
MSThychosen
MSThychosen
De 22 bøger jeg bestilte tilbage i sommers, er jeg i dag i bussen på vej hjem, netop kommet halvvejs igennem.
11. bog blev den første i Rangers Apprentice serien, en udmærket bog, har dog hørt de kun stiger i niveau hen ad vejen, dejligt, da jeg synes den ind imellem havde lidt mangler. Jeg købte de første 6 i serien, så nu har jeg noget til at slå busturen ihjel med. 2 timer i transport kan man godt få udnyttet fint, af og til en bog, andre gange Ps Vita, det skifter jævnt

Montross:

Nej, har nu heller aldrig hørt om den, men det kunne være man skulle give den et forsøg

Ak-master
Ak-master
Hvad har du ellers læst, Trollmeister? Noget spændende? Anbefalelsesværdigt?

Købte første halvdel af HipHop Family Tree-serien sidste uge. Det er en tegneserie (eller graphic novel-serie) om hiphopens begyndelse. Hold nu op, det er fedt. Hiphopen bliver nærmest mytologiseret med de populære og innovative kunstnere som spirende guder. Altså ikke på den irriterende glorificerende måde, men på den 100% super fede måde. Læste det hele over weekenden, og det kribler allerede i fingrene efter at bestille sidste halvdel af serien.

MSThychosen
MSThychosen
Citerer Ak-master:
Hvad har du ellers læst, Trollmeister? Noget spændende? Anbefalelsesværdigt?

Købte første halvdel af HipHop Family Tree-serien sidste uge. Det er en tegneserie (eller graphic novel-serie) om hiphopens begyndelse. Hold nu op, det er fedt. Hiphopen bliver nærmest mytologiseret med de populære og innovative kunstnere som spirende guder. Altså ikke på den irriterende glorificerende måde, men på den 100% super fede måde. Læste det hele over weekenden, og det kribler allerede i fingrene efter at bestille sidste halvdel af serien.

det kommer an på, hvad er du til?
en serie jeg på ingen måde kunne ligge fra mig, og som jeg ville ønske jeg kunne læse igen for første gang, er bestemt The origins trilogy første bind er The atlantis gene, nævnte dem også længere oppe det er så velskrevet hvis du spørger mig, og hver af de 3 bøger er på 400+ sider, så de har også en del indhold
Jeg har også fået læst game of thrones bøgerne hen over sommeren, den sidste blev jeg færdig med i slut August, på en bakke top ved siden af et bål.. Fantastisk måde at slutte en bog af på
bøgerne er forbavsende mere og anderledes end serien

Hyperion er også en fantastisk bog det er også en serie, noget jeg ikke lige var klar på, så dem skal jeg også have mig
læste også det første bind i Wheel of time sagaen, rigtig god, mangler dog 12 bind, så ville ikke lige læse flere endnu

men jeg er mest til Fantasy / Sci fi, så jeg ved ikke om de bøger vil være noget for dig, men nu kan jeg se du har læst The Neuromancer, så lidt er du vel, det er også en god bog!

jeg køber bøger over hjemmesiden
bookdepository.com - bøgerne er på engelsk, så hvis det ikke er et problem, kan man ofte spare rigtig mange penge!

Ak-master
Ak-master
Citerer Trollmeister97:
men jeg er mest til Fantasy / Sci fi, så jeg ved ikke om de bøger vil være noget for dig, men nu kan jeg se du har læst The Neuromancer, så lidt er du vel, det er også en god bog!

Jeg læser også gerne fantasy / sci-fi, omend det måske ikke er helt så meget som tidligere. Noget af det bedste sci-fi jeg har læst, er Isaac Asimovs Foundation og Robot-serier. Well, faktisk fik jeg vist aldrig læst nogen af Robot-romanerne, men til gengæld har jeg nydt samtlige Robot-noveller (inkl. samlingen I, Robot). Jeg har egentligt ikke læst så mange fantasy-serier, da det er svært at finde de virkelig gode (og de altid består af mange, tykke bind). En af dem er dog The Kingkiller Chronicle-serien. Første bog var rimelig epic, anden bog var for fuld af sig selv, men glæder mig stadig lidt til sidste bind endelig udkommer engang.

Har i øvrigt også købt flere bøger fra bookdepository - bare via amazon.co.uk.
Ikke længere dog, da jeg køber og læser alle romaner på min Kindle nu.

MSThychosen
MSThychosen
Har faktisk ikke hørt om de serie du nævner der, måske man skulle kigge lidt på dem?
er enig i der er langt mellem de gode Fantasy bøger - jeg tog dog nettet i brug, og fandt frem til nogle, blandt andet Hyperion og The Rangers Apprentice
men bøgerne er ofte tykke og mange af dem, så man skal gide dem fra bog ét af

Kindle, er det en E-bog app?

Redemption_DK
Redemption_DK
Jeg har lige taget hul på "Star Wars: Jedi search" af Kevin J. Anderson.

Sith er nu den mest tiltalende del af Star Wars universet, men hva faen - Han Solo er nu en grineren karakter som kaster lidt lys over historierne

Til dem af jer som kun har set filmene, så kan jeg varmt anbefale jer at læse et par bøger - uanset hvor i tidslinjen i hopper ind, så vil I stadig få en god omgang sci fi ud af det!

Ak-master
Ak-master
Citerer Trollmeister97:
Kindle, er det en E-bog app?

En e-bogslæser produceret af Amazon. Den er ret cool.

MSThychosen
MSThychosen
Kan den læse alle bøger op, hvis bare man har købt dem over Amazon?

Ak-master
Ak-master
Citerer Trollmeister97:
Kan den læse alle bøger op, hvis bare man har købt dem over Amazon?

Hehe. Den læser ikke bøgerne op. Det er en lille tablet beregnet til udelukkende at læse på. Skærmen er således meget speciel med en teknologi, der får billedet til at ligne et stykke papir = ingen genskær osv. Man kan købe og downloade bøger digitalt igennem Amazon til gode priser eller eksportere e-bøger til maskinen fra flere webshops (så man kan altså også få fat på danske bøger; jeg læste f.eks. Hærværk på min Kindle).

MSThychosen
MSThychosen
Whaaaat! det fandme futuristisk! I love it! er de dyre? det da langt mere praktisk i bussen på vej til arbejde..
men samtidig, en bog har sin egen charme.. shit jeg er splittet nu.. men det lyder som en ret smart koncept

Tillagt 2016-10-16 19:03:
Hvor meget plads har sådan en ? og hvor meget fylder en gennemsnitlig e-bog?

Ak-master
Ak-master
Det er nemlig ganske smart og yderst praktisk. Der er plads til en del bøger, men skal ikke helt kunne sige hvor mange. Koster omkring 1k.

Man giver selvfølgelig afkald på en flot fysisk samling, men det er også eneste minus.

MSThychosen
MSThychosen
Det var nu alligevel ikke helt galt..

Ja desværre, med bøger har jeg det som med spil, det lidt federe at have dem fysisk Men det ville nok være praktisk at have lange serier liggende på den, som f.eks. The Wheel of time, 13 bind eller sådan noget... Har godt nok købte de første bind fysisk, men det kunne være man skulle gøre det med The mortal instruments og The Malazan book of the fallen ( 12 bind ) Det er de næste serier jeg skal have mig, som jeg havde i sinde at læse i bussen

Googlede lige den Kindle der, den passer perfekt ned i min nye Jack Wolfskin taske en ny Outdoor Trekking taske jeg har med mig når jeg er i bus, eller en gåtur her i sommers ud i naturen med en bog, en af de mest afslappende måder jeg nogensinde har læst på

Montross
Montross
Citerer Redemption_DK:
Jeg har lige taget hul på "Star Wars: Jedi search" af Kevin J. Anderson.

Sith er nu den mest tiltalende del af Star Wars universet, men hva faen - Han Solo er nu en grineren karakter som kaster lidt lys over historierne

Til dem af jer som kun har set filmene, så kan jeg varmt anbefale jer at læse et par bøger - uanset hvor i tidslinjen i hopper ind, så vil I stadig få en god omgang sci fi ud af det!

Hvis man skal læse Star Wars, ville jeg egentlig anbefale at gå uden om Anderson... Men fair nok, hvis man kan få noget ud af Jedi Academy Triologien !

Hvis man er interesseret i Han Solo, ville jeg kaste mig ud i Crispins triologi. Selvom det ikke er en del af canon længere, gav den for mig rigtig god mening og en dybere forståelse af Han Solo

MSThychosen
MSThychosen
Tog et lille sidespring fra Rangers Apprentice serien - og over i en for mig, totalt ukendt serie.. Endgame hedder den, købte bogen i min lokale Netto for kun 40kr.. 4 dage er gået, og jeg har allerede læst de 460 sider bogen bestod af... hold nu kæft en historie! jeg kunne slet ikke ligge bogen fra mig

endgame omhandler Jordens skæbne, tabte civilizationers tilbageværende slægter, og hvordan hver af de 12 overlevendes slægters repræsentanter skal kæmpe om Jordens overlevelse, eller i hvert fald bare deres egen slægts.. de skal løse gåder på vejen, og bogen drager mange rigtige ruiner med sig ind i historien, såsom Stonehenge, hule malerier i Tyrkiet, Gobelki tepe, pyramider, og Terrakotta Krigerne
fantastisk velskrevet

Montross
Montross
Citerer Trollmeister97:
Tog et lille sidespring fra Rangers Apprentice serien - og over i en for mig, totalt ukendt serie.. Endgame hedder den, købte bogen i min lokale Netto for kun 40kr.. 4 dage er gået, og jeg har allerede læst de 460 sider bogen bestod af... hold nu kæft en historie! jeg kunne slet ikke ligge bogen fra mig

endgame omhandler Jordens skæbne, tabte civilizationers tilbageværende slægter, og hvordan hver af de 12 overlevendes slægters repræsentanter skal kæmpe om Jordens overlevelse, eller i hvert fald bare deres egen slægts.. de skal løse gåder på vejen, og bogen drager mange rigtige ruiner med sig ind i historien, såsom Stonehenge, hule malerier i Tyrkiet, Gobelki tepe, pyramider, og Terrakotta Krigerne
fantastisk velskrevet

Sjovt at se Endgame nævnt. Jeg fik den i afskedsgave fra mit seneste job - lad os håbe de købte den for mere end 40 kr.

Er dog ikke kommet i gang med den endnu, men det kunne jo tyde på at det var en fejl

MSThychosen
MSThychosen
Montross:

tror mit eksemplar var så billigt, fordi det havde pådraget sig en masse skrammer og slag.. det ødelagde dog ikke oplevelsen

men jeg synes du skal give den en chance, jeg var positivt overrasket og hvis man er til gåder, så er der også gåder til læseren i bogen ;)

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!