Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

MSThychosen
MSThychosen
Får i læst noget spændende for tiden?

Jeg er lige nu i slutfasen af A Ravens shadow trilogien, er lidt ked af den er ved at ende, men den er godt nok også god Så hvis folk ikke har noget imod at læse på engelsk, og vil prøve noget anerledes, men gennemtænkt Fantasy, synes jeg bestemt i skal give den et skud

Efter jeg har læst a Queens fire (bind 3 i nuværende trilogi) Skal jeg have læst Endgame serien færdig, bind 3 står stadig i folie, så spillets regler (bind3) helt sikkert læses inden længe

Efter det, så hopper jeg nok i Arnulf serien - jeg var så heldig at få alle 4 bind i julegave, så nu håber jeg bare de er gode

Jeg "frilæser" også lidt i en stor dejlig og fin bog som hedder friluftslivet - den handler jo sjovt nok om livet i det fri, tips og tricks, flotte steder, og hvad der er bedst at gøre og ikke at gøre Det lidt som en strategy guide for outdoor livet
Jeg har 2 andre bind stående, som jeg tænker jeg læser lidt forskudt i, den ene hedder en tur gennem Danmarks historie, og den anden lidt mere specifikt om bronzealderen til vikingetiden.

Jeg har lavet en lille challenge til mig selv her i det nye år, og det er at jeg skal læse 12 bøger gennem året - det lyder ikke af meget synes jeg selv, men jeg har sgu ikke nær så meget tid som jeg gerne ville have til det i år Så kan det jo være det bliver udvidet til 15 bøger senere

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Ak-master
Ak-master
Jeg sunder mig stadig ovenpå Under the Volcano. Den dræbte fuldstændig min lyst til at læse. Håber det vender inden sommer.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
MSThychosen
MSThychosen
Ak-master:

Den lød godt nok også som en tung en at bide sig igennem...

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Lige nu, er det kun eksamenslæsning. Musik og pædagogik, red. Elsebth Kirk, skal dog nærlæses i ferien, den er ret spændende. Jeg har også Uren pædagogik af Rømer, Tanggaard og Brinkmann liggende og den glæder jeg mig til at sætte tænderne i.

Stampe128
Stampe128
Jeg er lige blevet færdig med Lad kun Verden tumle sig.
En meget fin New York-roman med flere små mere eller mindre triste skæbner/historier bundet sammen af deres fiktive relation til linegangen mellem Tvillingetårnene i '74 (tror jeg det var).
Som koncept er det lidt højpandet, men som bog fungerer det faktisk rigtig fint for langt størstedelen af historierne.

Tror jeg skal i gang med den Nordkorea-erindringsbog, jeg modtog i julegave, som det næste. Men det bliver nok ikke lige foreløbig.

Aalborg
Aalborg
Citerer Ak-master:
Jeg sunder mig stadig ovenpå Under the Volcano. Den dræbte fuldstændig min lyst til at læse. Håber det vender inden sommer.

Jeg læste altid bøger færdig jeg begyndte på.... engang. Det gør jeg dæleme ikke mere hvis de keder mig!

Er gået i gang med good old Vonnegut... Cat's Cradle.. har læst en del af ham men den er åbenbart smuttet Ganske munter indtil nu

"let røven og gør noget"
Joeyvind
Joeyvind
Læser Sluk, af Læge Imram Rashid, som på mange måder behandler de samme emner som Black Mirror gør.

Hvordan vi ukritisk anvender sociale medier, og hvordan de styrer vores adfærd samt nogle ret dystopiske forudsigelser om fremtiden.

"They've come to witness the Beginning. The rebirth of Paradise, despoiled by mankind." Tilføj mig på PlayStation; joeyvind
MSThychosen
MSThychosen
så nåede jeg enden på Queen of fire - Raven's shadow trilogien overstået

fantastisk fantasy, klart noget af det bedste Jeg har læst en virkelig gennemtænkt historie, som virkelig åbner sig og afslører (stort set) alle sine hemmeligheder jeg er personligt lidt skuffet over en del af enden, men kan også sagtens se hvorfor det ikke blev som jeg håbede Jeg må dog indrømme at det egentlig trak historien lidt ned, og jeg kan se over diverse reviews osv, at mange er enige
men alt i alt, fantastisk trilogi, 4/5 får den fra mig af

MSThychosen
MSThychosen
Jeg har for anden gang taget hul på bind 3 af Endgame trilogien.. første gang kom jeg slet ikke i gang grundet andre alt for spændende bøger, men nu, nu vi i gang, og jeg synes den starter herligt den starter nøjagtigt hvor bind to slutter, og jeg forventer den bliver en kort men fast paced bog, da den er nok 150-200 sider kortere end de første to bøger

Jeg er spændt på slutningen, men jeg forventer Ikke meget andet end en Kliché men de er også ofte gode!

MSThychosen
MSThychosen
update:
ligger den fra mig for i dag - har alllerede læst 126/322 sider.. Jeg er nok færdig inden ugen er omme.. Den er god, en masse fede afsløringer som der altid er i det sidste bind af en trilogi, men jeg føler faktisk at den først rigtigt begynder nu

MSThychosen
MSThychosen
færdig med Endgame bind 3 - fart på fra start til slut - udmærket slutning på en god fortælling, et ret så godt og uforudsigeligt twist til sidst, og ja, en Kliché slutning
alt i alt, meget god

videre til noget nyt
2/12 bøger klaret for året

Eveleen
Eveleen
The Majjhima Nikaya, Ven. Bhikkhu Bodhi translation..

Ak-master
Ak-master
Citerer Aalborg:
Jeg læste altid bøger færdig jeg begyndte på.... engang. Det gør jeg dæleme ikke mere hvis de keder mig!

Kan være jeg også lærer det på et tidspunkt.
Efter omkring to måneder kom jeg endelig igang igen. Jeg startede med

Heart of Darkness af Joseph Conrad
Inspirationen bag Apocalypse Now. Godt med symbolik og billedsprog men stadig rimelig intens (det hjalp at bogen er kort). Udmærket.

Jeg foretrækker at læse dansk fremfor engelsk, men vil samtidig også allerhelst læse på originalsproget. Så valgte dernæst at læse noget af japanske Haruki Murakami (nævnt på forrige side)

Norwegian Wood
Læseligt meget ligetil. Hverdagspoesi om man vil. Man får indtryk af, at forfatteren er en meget rar mand. Romanen er mere eller mindre autobiografisk og omhandler en ungdom præget af ensomhed, død, sygdom og ikke mindst kærlighed (samt overraskende meget vestlig kultur, inkl. referencer til Joseph Conrad). Der bliver taget flere spændende ting op, men den ulykkelige kærlighed ender med at være altoverskyggende, og det dræber simpelthen historien lidt. Det bliver for småt i længden. Vil gerne læse noget andet med ham, men han skal have en noget mere spændende historie at fortælle.

Regner med at få læst noget mere sci-fi nu.

MSThychosen
MSThychosen
er godt halvvejs i en konges æt.. og må sige, aldrig har jeg været så nede over en persons død, som jeg egentlig vidste var død siden jeg var 10 og også ca. hvordan han døde.. geez.. mærkeligt, for siden vi stødte på ham første gang i bogen, vidste jeg godt han ikke ville holde bogen ud, grundet Danmarks historie

MSThychosen
MSThychosen
En konges æt færdig .. fedeste fortolkning på Danmarks historie, skrevet ud fra de facts vi kender til humoristisk, selvironisk, og ikke mindst en hovedperson (og bipersoner) man ikke kan lade være med at holde af! Fyns største viking nogensinde bliver vækket til live mesterligt i denne soon to be trilogi!

FreshWater
FreshWater
Er lige igang med "Vietnamkrigen - En international historie 1945 - 1975" af Niels Bjerre-Poulsen. Er først, så er lidt spændt på i hvilken grøft politisk grøft Niels Bjerre-Poulsen hører til ift. krigen

Ak-master
Ak-master
Citerer FreshWater:
Er lige igang med "Vietnamkrigen - En international historie 1945 - 1975" af Niels Bjerre-Poulsen. Er først, så er lidt spændt på i hvilken grøft politisk grøft Niels Bjerre-Poulsen hører til ift. krigen

En dansk bog? Er selv ret interesseret i netop Vietnamkrigen. Mange gode (og flotte) film om amerikanernes indblanding dengang. Og så lige oven i modkulturen med hippier og guitarmusik. Jeg rejste igennem landet for nogle somre siden, hvilket jo nok heller ikke har sat en dæmper på det. Jeg har dog kun læst en smule litteratur omkring krigen tilbage på gym. Du må lige sige til, om bogen er noget værd, når du er færdig med den.

Stampe128
Stampe128
Er netop blevet færdig med en del bøger.

Annihilation + Authority
Annihilation er fænomenal. Authority er okay, men forløber i alt for trægt et tempo. Vandermeer har en uovertruffen evne til at holde information tilbage og hele tiden tease med små hints, der kan fungere som en lille brik i puslespillet der skal forklare seriens grundlæggende mysterium. Glæder mig til sidste bind.

32 CM
Ret tynd omgang MeToo-satire. Men veltimet udgivelse.

Buemundet guitarfisk
Ret triviel roman om en mand i personlig (midtvejs)krise. Skulle være en delvis komedie, men den var ikke specielt sjov. Jeg fløj dog ret nemt igennem de 200 sider. Ikke en bog, jeg vil huske.

Batman: Court of the Owls (første tre bind i New 52)
Alle tre bind er virkelig stærke, men jeg synes det er lidt mærkværdigt hvordan ét plot bliver afviklet efter bind 2 og så tager bind 3 hul på et helt andet plot, selvom man ikke følte at det oprindelige plot var afviklet tilfredsstillende.

The_Dude
The_Dude
Citerer Stampe128:
32 CM
Ret tynd omgang .

Lyder som titlen på min selvbiografi

Y can't metroid crawl ?
Stampe128
Stampe128
Citerer The_Dude:
Citerer Stampe128:32 CM
Ret tynd omgang .
Lyder som titlen på min selvbiografi

Classy

alex2life
alex2life
Citerer Stampe128:
32 CM
Ret tynd omgang MeToo-satire. Men veltimet udgivelse.

Undrede mig over titlen og opdagede at det var en Morten Sabroe-bog ... :I
Læste Libido af ham og damn... den var ikke ringe som sådan men bare så ekstremt meh. Den faldt totalt til jorden og så snøvlede den sig bare fremad... i cirkler for den kom aldrig rigtig nogen vegne
Har lidt på fornemmelsen at hans bøger bare er lidt meh - Eller andre der har læst noget af ham som var godt?

Og jeg har fået læst virkelig meget her de første måneder af året
Primært tegneserier dog

Er f.eks. startet på genlæsnings af Invincible nu hvor den er afsluttet
Walking Dead har jeg også givet en chance mere, var ikke til tegnestilen i starten men er faktisk begyndt at kunne lide den
Hellboy er der også blevet kværnet en del af - Virkelig fede historier

Og så bare en masse blandet af hvad jeg lige er stødt på nede på biblioteket eller fundet spændende på Comixology Unlimited - Eller hvis Humble Bundle har haft et godt comic/mange-bundle

Det er alt for let at skabe sig en kæmpe backlog

Aalborg
Aalborg
I gang med en Gaiman samling af korthistorier (Trigger Warning..bogens titel).. ganske muntre. den sidste jeg læste var sgu en Dr Who historie... men kom så også i tanke om at han har skrevet et par afsnit til serien.

"let røven og gør noget"
Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer Søren Svanhof:
Lige nu, er det kun eksamenslæsning. Musik og pædagogik, red. Elsebth Kirk, skal dog nærlæses i ferien, den er ret spændende. Jeg har også Uren pædagogik af Rømer, Tanggaard og Brinkmann liggende og den glæder jeg mig til at sætte tænderne i.

Jeg fik bladret lidt rundt i sidstnævnte fagbog i går. Allerede fantastisk læsning, der går lige i hjertet på en oprørsk pædagogstuderende som jeg selv, der ser faget druknet i teknokratisk metodik og mål-orienteret generalisering af mennesket og individet.

MSThychosen
MSThychosen
kongen af Kandy:
desværre ikke gutter, det handler Ikke, som titlen så misvisende siger, om en konge af/over slik... Næ nej! Det handler om vores alle køre Danemark, som i 1604 prøver at kæmpe sig på listen over betydningsfulde lande, gennem noget handel med Holland og Sri lanka - hvad Jeg kan forstå, så er vores kære hovedpersons TAND(What?) uhørt vigtig for historien og for Sri Lanka.. og noget med nutid er fortid men det ret dårligt uddybet ind til videre ..
Øhm, jaaa, har læst bedre, men man må give forfatteren et klap på skulderen for nytænkning jeg kan mærke det lige er en bog jeg skal igennem, så jeg kan komme tilbage til noget godt og lækkert papirarbejde

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!