Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

FreshWater
FreshWater
Er lige blevet færdig med "De ensomme ulve" af Gunnar Dyrberg, som handler om hans egen tid i en modstandsgruppe under tyskernes besættelse i Anden verdenskrig. Spændende læsning hvis man haft interesse i denne periode.

Er lige pt. igang med "Kjeld og Dirch" af Jesper Gaarskjær, om makkerparret Kjeld Petersen og Dirch Passer, og om hvordan de, oftest under indflydelse af en stor portion alkohol, opdigtede de karakterer som de var kendte for at optræde som på den danske revy scene.

MSThychosen
MSThychosen
Kongen af Kandy done .. hold op hvor har jeg aldrig følt 300 sider så lange... ikke en anbefaling herfra, godt nok lang og kedelig... der var lige 10 sider hvor jeg faktisk følte mig begejstret, resten, baaaahhh......

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
FreshWater
FreshWater
"Kjeld og Dirch" blev færdiggjort i weekenden. Jeg tror man skal være lidt nørdet ift. dansk teater og film, for at finde den spændende. Dog er beskrivelsen af dynamikken imellem Kjeld og Dirch, rigtig godt skrevet.

Er gået igang med "Ingen kender Dagen" om dagbladet Dagens noget korte liv. Skrevet af Mads Brügger og Nikolaj Thomassen som begge arbejdede for avisen.

Aalborg
Aalborg
Down and out in Paris and London.. Orwell's første skriv fra 1933.
Ganske munter læsning og man får lidt Hamsun "Sult" vibes

"let røven og gør noget"
Aalborg
Aalborg
Så er jeg atter gået i gang med William Gibson.. Læser vel alle hans bøger en gang hvert andet/ tredje år. Der er så mange fede detaljer. Læste Neuromancer i løbet af lørdag. Og er nu i gang med Count Zero.

"let røven og gør noget"
Joeyvind
Joeyvind
Er i gang med at genlæse En Storm af Sværd, George R. R. Martin.

Elsker Game of Thrones omkring sæson 3, oftest den periode jeg altid vender tilbage til både i bøger, serie og fanfiction.

Red Wedding incoming

Hej lille tulipan - Tilføj mig på PSN: joeyvind/Twitter @joeyvind
FreshWater
FreshWater
Citerer Aalborg:
Så er jeg atter gået i gang med William Gibson.. Læser vel alle hans bøger en gang hvert andet/ tredje år. Der er så mange fede detaljer. Læste Neuromancer i løbet af lørdag. Og er nu i gang med Count Zero.

Jeg er rigtig glad for hans The Bridge trilogi med Virtual Light, Idoru og All tomorrow parties. Men måske man skulle få genlæst Neuromancer, det er godt nok en årti siden sidst

Aalborg
Aalborg
Citerer FreshWater:
Jeg er rigtig glad for hans The Bridge trilogi med Virtual Light, Idoru og All tomorrow parties.

All Tomorrow Parties har jeg læst flere gange "uden for de andre"... fordi jeg har et svagt punkt for Berry og er glad for den slutning ... og så er K jo bare for Awesome...

"Don't anticipate outcome," the man said. "Await the unfolding of events. Remain in the moment."

"let røven og gør noget"
MSThychosen
MSThychosen
odinn's child - ret anderledes bog om norden. denne her handler mere om deres rejser, og bosættelse i Vinland (Nord Amerika) og så om en gammel viking der tager pis på munke

FreshWater
FreshWater
"Ingen kender Dagen" færdiggjort aka. Mads Brüggers forsøg på at vaske hænder ift. det forlis.

Er lige pt. igang med "Ardennes 1944" af Antony Beevor, der omhandler om Hitlers sidste større forsøg på at stoppe de allieredes fremrykning i Vesteuropa. Og så må det også ved at være nok med faglitteratur for denne gang. Efter "Ardennes" går jeg igang William Gibsons Neuromancer trilogi, med en varm hilsen til Aalborg, for lige at jolte min hukommelse

MSThychosen
MSThychosen
odinns child #1 overstået, kæft en laber vikinge fortælling! Jeg sluger dem råt! den her er dog noget anderledes, Vor kære hovedperson Thorgils er nemlig gammel, og fortæller om hans liv som en meget omrejsende ung gut. Vi får et større indblik i det mere filosofiske del af den tid, og om hvordan han finder Odin som den mest spændende gud, og dedikerer alt til ham, og Ikke Thor som ellers var normen. Han prøver lidt af hvert, kloster liv, Skjald liv, hunde passer, og noget lignende en druide
Hvis man ikke vil have den klassiske vikinge fortælling om hovedpersonen der bare skal på togt efter togt efter togt, så Odinns child et super godt alternativ!
2'eren er jeg 50 sider inde i, og den er lige så fangende som den første

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Er meget snart færdig med David Foster Wallaces Infinite Jest og selv om det har taget det meste af året har jeg næsten lyst til at læse den igen. Har heldigvis bestilt noget mere fra samme forfatter så har noget at se frem til.

Ellers står den på Don Delilos Underworld.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
Stampe128
Stampe128
Citerer The Pez Dispenser:
Er meget snart færdig med David Foster Wallaces Infinite Jest og selv om det har taget det meste af året har jeg næsten lyst til at læse den igen.

Er den ligeså vanskelig og uoverskuelig som den af og til bliver gjort til?
Har den stående på hylden på engelsk, men har ikke endnu opnået tålmodigheden til at give mig i kast med den mursten.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Stampe128:
Citerer The Pez Dispenser:Er meget snart færdig med David Foster Wallaces Infinite Jest og selv om det har taget det meste af året har jeg næsten lyst til at læse den igen.

Er den ligeså vanskelig og uoverskuelig som den af og til bliver gjort til?
Har den stående på hylden på engelsk, men har ikke endnu opnået tålmodigheden til at give mig i kast med den mursten.

Den er ikke let, men er også meget tankevækkende og ofte morsom. Så på den måde er den let nok at læse men svært at forstå til fulde. Dvs, den er svær men den giver en nok til at man er motiveret til at fortsætte og des længere man kommer des mere forstår man. Men hans ordforråd er ret heftigt og den er på ingen måde lineær i sin struktur.

Jeg ville nok læse et par af hans essays (A supposedly fun thing i will never do again og This is water for lidt af det morsomme og tankevækkende) og måske en enkelt korthistorie samling bare lige så man forstår hvad han kan give en når han er på sit bedste.Så ved man nemlig hvad der er i vente, for Infinite Jest blander alle hans kvaliteter, så er lettere at sælge hvis man er lidt inde i hans forfatterskab.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
MSThychosen
MSThychosen
Transformers The exodus :

tilblivelsen af krigen vi alle nok har hørt om, indtil videre er jeg godt tilfreds, det mærkeligt at læse transformers, men den er skrevet godt og beskrivende, så det holder 100 alligevel jeg glæder mig til at læse mere

Joeyvind
Joeyvind
Anbefaling: Har netop læst Færgen af Mats Strandberg.

Gyser-roman om en Færge ala. Oslobåden, hvor der er passagerer som vist ikke er helt menneskelige. For fans af 30 Days of Night eller serien The Strain.

alex2life
alex2life
Citerer Joeyvind:
Anbefaling: Har netop læst Færgen af Mats Strandberg.

Var så irriteret hele vejen gennem denne bog fordi beskrivelserne af de fulde folk på færgen var så autentiske :I
Hvis I tænker på hende den fulde blondine der bunder alt for mange shots og så højlydt råber og skubber til alle omkring sig hvorefter hun kaster op udover en hel gruppe folk...
Det er f.eks. den slags folk man støder på i bogen

Egentlig ret godt klaret at han formåede at få mig til at nærmest slå næven ned i bordet over fiktive personer

Gyserdelen var fantastisk dog!
Og en anden fed detalje er at man følger en god række forskellige karakterer ombord på færgen

Joeyvind
Joeyvind
Citerer alex2life:
Og en anden fed detalje er at man følger en god række forskellige karakterer ombord på færgen
Ja, jeg var ret glad for selve Færgens Point of View, hvor "færgen" kommer med observationer omkring mandskab, vejrforhold og gæster - det var meget velskrevet.

Du har helt ret Alex, man kan sagtens genkende de meget præcise beskrivelser af den druk og hor kultur som finder sted på fx Oslobåden, så er der bare visse typer som går helt amok så snart de er ude på åbent hav.

I starten troede jeg at det var "Færgen" som var skyld i det, for at straffe alle de fordrukne svenskere.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!